Drenge med lyserøde strømper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

tascia

LotteGabriella skriver:

Ja det er det så for dig.....men vores grænser er jo ikke ens, vel? det er jo lige præcis det der er forskel på.....nogle synes det er ok at drengen har pink sokker på, det gør jeg så ikke,¨men håret er jeg ikke så sippet med...har kendt mange fyrer med skulderlangt hår.....

vi kan jo kun konstaterer at det er forskelligt hvad man definerer som meget feminint eller meget maskulint....og det bliver vi sgu aldrig enige om

nej og det er også rigtig fint vi ikke har det!
der er ingen der siger at vi alle skal være enige og synes det er okay at man går i pink når man er dreng.
men jeg synes også bare det ville være rigtig ærgeligt hvis man opdragede sit barn til at det er forkert, for det er for mig grobund til drilleri og mobning.

men kunne lige læse på dit sidste indlæg at du heller ikke ville opdrage dit barn til det.

tror ikke den er meget længere tror du?

god dag til dig

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

fam.4xc

tascia skriver:

men opdrager du dem ikke lidt til, at ligeså snart de gør noget der ligger uden for normen, så driller man og mobber man? det synes jeg hvert falde lidt du gør

//Natascia

Det synes jeg så ik vi gør - synes mere vi leder dem hen på at man ik selv behøver gøre tosset ting hvis man vil undgå at blive mobbet...

Jeg ville jo heller aldrig tage 2 forskellige strømper på :-)

Vi opdrager ik vores piger til at mobbe men FORKLARE at nogen kan fnde på at drille en når man gør nogen fjollede ting... og det er da lidt fjollet at ha 2 forskellige strømper på ;-)

Anmeld

28. april 2009

fam.4xc

Diana... skriver:

Jeg fik ALTID at vide af mine forældre at hvis jeg ikke rede mit hår ville jeg blive drillet og meget mere jeg var ALTID perfekt for jeg ville ikke drilles og jeg blev moppet fordi jeg altid var perfekt med mit lange hår osv jeg havet masse af drenge venner men ikke nogen pigevenner næsten jeg havet en og hun gjorde som det passet hende og der var aldrig nogen der sagde noget til hende. da jeg blev 14 begynde jeg at få spiseforstyrelse for de jeg blev moppet og jeg skulle være perfekt.

Jeg synes man skal være afslappet med hvad man gør og hvem man er jeg synes ikke man skal gå så meget op i påklædning og om der lige er lidt morgen hår osv jeg synes man skal slappe lidt mere af.

Knus Diana

Hvis Caroline ik vil ha redt sit hår om morgenen så er det altså ik noget hun bestemmer! Selvfølgelig skal hun da ha redt sit hår ligesom hun skal ha rent tøj på og ha børstet tænder!
Men tingene sidder ik snorre lige af den grund og der kan da sagens være en krøl der ik lige sidder som det helt skal, men redes det skal hun og vil hun ik det jamen så kan hun ik finde ud af at ha langt hår og må ha det klippet.

Det synes jeg på ingen måde er overgreb på børnenes personlighed eller egen vilje, men almindelig hygiejne - igen redder jeg altså også hår hver eneste dag...

Anmeld

28. april 2009

fam.4xc

tascia skriver:

men hva så med alle de sære navne som er oppe i tiden, jo mere underligt jo bedre næsten... det er da ligeså meget med til en go gang mobning, hvis det ene og alene handler om at man ikke må skille sig ud, for ellers bliver man drillet...

//Natascia

lige netop af den grund hedder mine piger ik noget meget uselvvanligt.

Anmeld

28. april 2009

tascia

fam.4xc skriver:

lige netop af den grund hedder mine piger ik noget meget uselvvanligt.

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

tascia skriver:

nej og det er også rigtig fint vi ikke har det!
der er ingen der siger at vi alle skal være enige og synes det er okay at man går i pink når man er dreng.
men jeg synes også bare det ville være rigtig ærgeligt hvis man opdragede sit barn til at det er forkert, for det er for mig grobund til drilleri og mobning.

men kunne lige læse på dit sidste indlæg at du heller ikke ville opdrage dit barn til det.

tror ikke den er meget længere tror du?

god dag til dig

//Natascia

det er rigtigt, ville aldrid fortælle dem at de ikke måtte ha' pink sokker på fordi at de ville blive mobbet, ville bare ikke give dem det på

så nej den er vidst ikke længere

tak og i lige måde

Anmeld

28. april 2009

tascia

fam.4xc skriver:

Det synes jeg så ik vi gør - synes mere vi leder dem hen på at man ik selv behøver gøre tosset ting hvis man vil undgå at blive mobbet...

Jeg ville jo heller aldrig tage 2 forskellige strømper på :-)

Vi opdrager ik vores piger til at mobbe men FORKLARE at nogen kan fnde på at drille en når man gør nogen fjollede ting... og det er da lidt fjollet at ha 2 forskellige strømper på ;-)

det er rigtig at det er fjollet, men synes det ville være synd hvis man giver børn den opfattelse at det kan gi anledning til mobning eller drilleri, for når de så møder en med to forskellige strømer vil de jo automatisk huske på hvad mor sagde, om måske komme til at sige nogle uheldige ting, gir det mening?

appro der er et firma som sælger strømper af 3 stk. alle 3 forskellige, da de hentyder til at der altid er en væk når man har vasket

Anmeld

28. april 2009

Lone Jakobsen

har ikke læst alle indlægene...for ku se der var rigtigt mange.
men vedrørende de 2 forskellige sokker....så ville jeg give ham dem på uden at betænke mig.
som en anden skriver... selvfølgelig skal kaj ha sin andrea...synes faktisk det er en sød måde han tænker på.
har selv en meget selvstændig datter, som nææææsten selv får lov at bestemme hvad hun vil gå i

Anmeld

28. april 2009

fam.4xc

tascia skriver:

det er rigtig at det er fjollet, men synes det ville være synd hvis man giver børn den opfattelse at det kan gi anledning til mobning eller drilleri, for når de så møder en med to forskellige strømer vil de jo automatisk huske på hvad mor sagde, om måske komme til at sige nogle uheldige ting, gir det mening?

appro der er et firma som sælger strømper af 3 stk. alle 3 forskellige, da de hentyder til at der altid er en væk når man har vasket

tror ik min datter på snart 4 er klogere end andre børn i den alder... så hvis hun ville ta 2 forskellige strømper på ville hun få beskeden at de ik passer sammen og at det da ser fjollet ud med 2 forskellige og det fatter hun da - og så behøver man jo ik sige det i selve ord, men barnet ved da at hvad der er fjollet er også et muligt mobbe grundlag....

Det jeg siger at blot at man jo ik selv behøver at lede barnet hen imod noget der ku gi andre anledning til at mobbe.

Og hvorfor ik sige til sit barn at det er lidt fjollet og at mor og far da heller ik har forskellige strømper på og så finde nogen andre istedet for at sende det afsted med 2 forskellige??? Det forstår jeg ik, men det ville som sagt heller ik ske her..........

Ville iøvrigt blive idiot når jeg sku parre strømperne hvis hun valgte indimellem at tage forskellige par på.... er nok at lillesøs for tiden stjæler de snavesede og ligger ind i de renes skuffe så man først opdager det NÅR den ene er vasket!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.