Akavet eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Helloo

heidi-ronze skriver:

Tja, jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg skal mene om dette. Jeg har fulgt lidt med i dine indlæg og må nok sige at jeg syntes at du er meget tæt på grænsen for at udnytte vores system.

Det er helt fair at blive sygemeldt pga. skæv bækken med videre. Men helt ærligt, du er kun 4 uger henne - det vil sige at du først lige er gået over tid. Alt kan ændre sig hurtigt og stadig være normalt.

Så en sygemeldning i mine øjne, i din alder og at du kun er 4 uger henne syntes jeg er udnyttelse af systemet. Og som en anden skriver så er kroppen bygget til at arbejde samtidig med at man er gravid

Tag i stedet for en god snak med din chef om at få skånejobs, og fanden ta' ham og hans ideer om unge og gravide. Tag evt. en person med til at støtte dig.

Og så tag en dag af gangen går det helt af helvedes til, så må du jo sygemeldes, det er fair nok. Det andet her med at du knokler er noget pjat når du så mener at du skal sygemeldes, uden at du egentlig selv har taget ansvar og sagt fra

Håber det ikke blev for hårdt sagt - Ville bare fortælle min mening og tanker

Jamen skal jo også begynde til fysse så de kan rette op på det. for det virkelig anstrængende!

Men ja altså måske er jeg lidt pivet, men håber det bliver bedre!

Ja fanden ta den fimse chef heh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

AnnaK89

heidi-ronze skriver:

Tja, jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg skal mene om dette. Jeg har fulgt lidt med i dine indlæg og må nok sige at jeg syntes at du er meget tæt på grænsen for at udnytte vores system.

Det er helt fair at blive sygemeldt pga. skæv bækken med videre. Men helt ærligt, du er kun 4 uger henne - det vil sige at du først lige er gået over tid. Alt kan ændre sig hurtigt og stadig være normalt.

Så en sygemeldning i mine øjne, i din alder og at du kun er 4 uger henne syntes jeg er udnyttelse af systemet. Og som en anden skriver så er kroppen bygget til at arbejde samtidig med at man er gravid

Tag i stedet for en god snak med din chef om at få skånejobs, og fanden ta' ham og hans ideer om unge og gravide. Tag evt. en person med til at støtte dig.

Og så tag en dag af gangen går det helt af helvedes til, så må du jo sygemeldes, det er fair nok. Det andet her med at du knokler er noget pjat når du så mener at du skal sygemeldes, uden at du egentlig selv har taget ansvar og sagt fra

Håber det ikke blev for hårdt sagt - Ville bare fortælle min mening og tanker

Er virkelig utrolig enig  

Anmeld

29. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Er virkelig utrolig enig  

Ja man skal jo heller ikke overdrive syntes jeg .. 

Anmeld

29. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Ja man skal jo heller ikke overdrive syntes jeg .. 

Nej det skal man ikke

Men jeg synes bare det er langt ude, at man vil sygemeldes lige kort efter man har testet positiv, fordi at man har blødt en lille plet, som er meget normalt i starten? Og på grund af skævt bækken, som også var til stede før hun blev gravid. Det giver bare ikke rigtig mening for mig? 

Anmeld

29. maj 2012

Muffin_girl

AnnaKJ skriver:

Nej det skal man ikke

Men jeg synes bare det er langt ude, at man vil sygemeldes lige kort efter man har testet positiv, fordi at man har blødt en lille plet, som er meget normalt i starten? Og på grund af skævt bækken, som også var til stede før hun blev gravid. Det giver bare ikke rigtig mening for mig? 

Heller ikke mig.. Men man er jo meget forskellige.. Men min mening er at jeg syntes  ikke man ska gøre det værre en det er ..  

Anmeld

29. maj 2012

AnnaK89

AalborgPigen skriver:

Heller ikke mig.. Men man er jo meget forskellige.. Men min mening er at jeg syntes  ikke man ska gøre det værre en det er ..  

Præcis  

Anmeld

29. maj 2012

Darling<3

AnnaKJ skriver:

Nej det skal man ikke

Heeeelt enig!!

Og desuden synes jeg det er en smule pivet at have ALLE de bekymringer som TS har, når man kun 4+2 henne - det er jo næsten stadig en ikke eksisterende graviditet:/

Anmeld

29. maj 2012

Kløver

Louise17 skriver:

Jamen det grundet skæv bækken, og for hårdt fysik arbejde det medføre pletbødning

Hvis du skal sygemeldes grundet skævt bækken og ikke graviditet, ville du være sygemeldt uanset, men mig bekendt har man altså ikke krav på noget når man er under 18, da det er fritidsarbejde
derudover må du maks løfte 12 kg, så burde være ok i forhold til graviditet

Anmeld

29. maj 2012

AnnaK89

Darling<3 skriver:

Heeeelt enig!!

Og desuden synes jeg det er en smule pivet at have ALLE de bekymringer som TS har, når man kun 4+2 henne - det er jo næsten stadig en ikke eksisterende graviditet:/

Nemlig - det har jeg også tænkt over hver gang jeg har læst et nyt indlæg 

Anmeld

29. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Louise17 skriver:

Hej piger!

Er u.18 og arbejder i butik. Jeg var gravid men mistede sidste måned.Uge 8.Og nu skal jeg vist sygemeldes igen (uge 4) Nu skal jeg igen fortælle jeg er gravid men frygter lidt hvad min chef og kollegaer tænker. Hmm Bør jeg være bekymret  ? Og tænke på deres mening ? 

Kraam

Set fra arbejdsgiverens side, så forstår jeg godt, han ikke jubler af lykke, når en meget ung ansat skal sygemeldes gentagne gange pga. graviditet. En sygemelding fra uge 4 lyder også meget voldsomt. Det kan lyde hårdt, men som ansat må man altså huske, at man skal være et aktiv og ikke en gene for sin arbejdsplads, og at chefen ikke kan forventes at have masser af velvilje over for en medarbejder, som efter ret kort tids ansættelse - går jeg ud fra - er mere fraværende end til stede. Han skal trods alt have biksen til at køre. 

Er du sikker på, den sygemelding er nødvendig? Og hvordan så din plan ud, da du valgte at blive gravid? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.