I bad efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

samantha1986

Annana89 skriver:

Du kan i hvert fald pakke dem i tasken så kan du jo se om du bare ikek kan undvære et bad deroppe. Så vil klip klapperne i hvert fald nok hjælpe dig lidt til at det ikke er så slemt at skulle bruge nogel andres bad!

De er pakket med som hjemmesko så hat dem med under alle omstændigheder og så må jeg se hvordan det hele går. Hven ved måske er jeg klar på et bad lige med det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Frøken J.

samantha1986 skriver:

Altså jeg kan til tider undre mig over at jeg blev gravid for jeg er så sArt. Synes nyfødte er så klamme. Og bare tanken om at få dem op til en før de er vasket kan jeg ikke have. Men det tænker man nok ikke på når det hele står på

Jeg har tolv dage til termin og med denne hede der er nu så er jeg helt 100 på jeg nok skal svede en hel del. 

Håber i hvert fald ikke, at du tænker sådan, når dette smukke lille væsen kommer op på din mave Kan blive helt trist ved tanken om hvis nogen kunne finde på at sige: "Ej, tag ham/hende væk og blive rengjort først"....

Men det kommer også an på så meget. Jeg gik 8 dage over tid, og min datter var hverken blodig eller havde fosterfedt på sig da hun kom ud. Hun var bare fin, lyserød og dejlig tyk  

Anmeld

23. maj 2012

samantha1986

Frøken J. skriver:

Håber i hvert fald ikke, at du tænker sådan, når dette smukke lille væsen kommer op på din mave Kan blive helt trist ved tanken om hvis nogen kunne finde på at sige: "Ej, tag ham/hende væk og blive rengjort først"....

Men det kommer også an på så meget. Jeg gik 8 dage over tid, og min datter var hverken blodig eller havde fosterfedt på sig da hun kom ud. Hun var bare fin, lyserød og dejlig tyk  

Tror også det mere er tanken om det nu. For er sikker på når først hun kommer så er jeg fuldstændig ligeglad med alt det der. Så er hun bare vigtigere end noget som helst andet.

Jeg er bare en frygtelig rengørings freak og det sættet desværre lidt spor i en

Anmeld

23. maj 2012

mpr

Spørger lidt nysgerrigt nu

Når man føder vaginalt hvor længe går der så før man kan rejse sig op uden jag af smerte? Har hørt så mange skræk historier og bliver lidt nervøst fordi jeg også har hørt mange bliver sendt hjem efter 4 timer oO Kan man godt gå/stå normalt når man lige har født?

Og hvis man skal have et bad skal man så helst sidde ned eller?

Anmeld

23. maj 2012

Frøken J.

Chel1992 skriver:

Når man føder vaginalt hvor længe går der så før man kan rejse sig op uden jag af smerte? Har hørt så mange skræk historier og bliver lidt nervøst fordi jeg også har hørt mange bliver sendt hjem efter 4 timer oO Kan man godt gå/stå normalt når man lige har født?

Jeg tror altså de fleste steder har sådan, at man som førstegangsfødende får lov at komme på patienthotel Vi lå endda på fødestuen fra hun blev født 10.30 (og self. også under fødslen) helt indtil kl. 18! Først der blev vi sluset videre. Man kan sagtens rejse sig op (normalt), men SELVFØLGELIG gør det lidt naller dernede, man har jo lige klemt et menneske ud dén vej For mig var det dog mest jeg de første timer var ret svimmel, når jeg rejste mig. Min JM sagde det var meget normalt, fordi der lige skulle ordentlig gang i blodet til hovedet igen Men ingen problemer at stå. Det var faktisk værre at sidde ned!! For hvis man sidder lige ret op og ned har man jo vægten på underlivet, det kan gøre ondt. Så ville jeg hellere ligge eller stå, hvor man ikke sad lige der hvor man havde klemt barnet ud. Intet problem at gå i bad stående  

Anmeld

23. maj 2012

Dorthe1986

Chel1992 skriver:

Med hensyn til at gå og stå normalt, så ja det kan man godt, man føler sig dog rimelig groggy

Men jeg vil ikke sige, at jeg følte jag af smerte når jeg rejste mig... jeg vil mere forklare det som værende øm (og hævet)... lidt den samme ømhed man får i bagdelen, hvis man ikke har cyklet længe

Tror der gik en lille uge, før det forsvandt.

Mht bad, gik jeg i bad morgenen efter og jeg stod bare op, men havde ikke lige mod på at skylle med bruserens stråler forneden, så der brugte jeg den skylleflaske jeg fik udleveret efter fødslen.

Anmeld

23. maj 2012

mpr

Frøken J. skriver:

Jeg tror altså de fleste steder har sådan, at man som førstegangsfødende får lov at komme på patienthotel Vi lå endda på fødestuen fra hun blev født 10.30 (og self. også under fødslen) helt indtil kl. 18! Først der blev vi sluset videre. Man kan sagtens rejse sig op (normalt), men SELVFØLGELIG gør det lidt naller dernede, man har jo lige klemt et menneske ud dén vej For mig var det dog mest jeg de første timer var ret svimmel, når jeg rejste mig. Min JM sagde det var meget normalt, fordi der lige skulle ordentlig gang i blodet til hovedet igen Men ingen problemer at stå. Det var faktisk værre at sidde ned!! For hvis man sidder lige ret op og ned har man jo vægten på underlivet, det kan gøre ondt. Så ville jeg hellere ligge eller stå, hvor man ikke sad lige der hvor man havde klemt barnet ud. Intet problem at gå i bad stående  

Okay, det er rart at blive lidt beroliget Har bare hørt at man ikke kunne noget som helst og at man bare skulle tage sig sammen selvom man havde meget meget ondt

Men det virker meget mere beroligende når du siger at man kun er øm dernede Og ja så kan jeg godt se at det nok er bedst at stå ^^

Anmeld

23. maj 2012

mpr

Dorthe1986 skriver:

Med hensyn til at gå og stå normalt, så ja det kan man godt, man føler sig dog rimelig groggy

Men jeg vil ikke sige, at jeg følte jag af smerte når jeg rejste mig... jeg vil mere forklare det som værende øm (og hævet)... lidt den samme ømhed man får i bagdelen, hvis man ikke har cyklet længe

Tror der gik en lille uge, før det forsvandt.

Mht bad, gik jeg i bad morgenen efter og jeg stod bare op, men havde ikke lige mod på at skylle med bruserens stråler forneden, så der brugte jeg den skylleflaske jeg fik udleveret efter fødslen.

En uge? oO hvor må det være ubehageligt at skulle på toilet så ? oO

Hvad er en skylle flaske?

Anmeld

23. maj 2012

samantha1986

Hvad så når man skal tisse eller lave. Gør det ikke ondt?

Anmeld

23. maj 2012

LLN

Chel1992 skriver:

2 gang kørte vi hjem 2 timer efter fødslen, men jeg var oppe efter en time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.