Hjælp til lille hvalp på 8 uger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Du må lige give en update

Sælgeren skrev at den fik ormekur i lørdags, men vi giver den "hill´s" slvfølgelig den til puppy, og inden vi fik den fik den "royel canien bulldog foder babydog" Jeg vil helt sikkert gå ned og købe det på fredag.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

nej, den sov fra 00.00 til 9.00-9.30, men kunne godt være vi skulle prøve at bløde det op. 

Nåh der var bare fordi der stod 00-21:-) Man skal bløde maden op deres maver skal lige vende sig til det

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nåh der var bare fordi der stod 00-21:-) Man skal bløde maden op deres maver skal lige vende sig til det

hov, min fejl

ja, det vil jeg helt klart begynde på.. Tak for din hjælp

Anmeld

16. maj 2012

GønskE

Anonym skriver:

Sælgeren skrev at den fik ormekur i lørdags, men vi giver den "hill´s" slvfølgelig den til puppy, og inden vi fik den fik den "royel canien bulldog foder babydog" Jeg vil helt sikkert gå ned og købe det på fredag.  

Hej

Ville egentlig ikke svare, og har ikke læst de andre svar, men nu gør jeg det alligevel Here goes

Grunden til din lille hvalp føler sig utryg og ked af det, er grundet det nye ejerskift, så bare rolig, det kommer til at blive meget bedre om en uge, så længe den spiser og drikker  - grunden til opkast (måske dårlig afførring, nogen gange blod i) kan være hvis i har skiftet dens foder, det må man ikke, medmindre i blander det i 2 uger med det gamle - og så må den IKKE bare kunnE spise løs af fodret, den skal ha en lilLe mænge 3 gange dagligt (2 hvis i giver den større portioner) hvilket er meget vigtigt, ellers ender den med at blive oppustet og få dårlig mave, kaste op og nogen gange blod i afførringen. Dyrlæger siger gerne, at den bare skal spise hvad den kan 4 gange dagligt, mem nej, skal den ikke - den har været vant til at dele maden med andre, derfor 'kæmper' den for at få det, og vil derfor også nu foræde sig, nu hvor der er fri mulighed  

Så det samme fodre, små mængder, tålmodighed og en masse kærlighed, så bliver den perfekt

Anmeld

16. maj 2012

GønskE

Anonym skriver:

hov, min fejl

ja, det vil jeg helt klart begynde på.. Tak for din hjælp

Og nej, blød endelig IKKE dens mad op! Den kan sagtens spise tørkost. Ingen hvalpe bliver født med at skulle ha maden blødet op, ligeså vel som ingen børn bliver født kræsende. Det kun efter hvad man selv lærer dem, så ikke blød den op. Den kan sagtens spise

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

GønskE skriver:

Hej

Ville egentlig ikke svare, og har ikke læst de andre svar, men nu gør jeg det alligevel Here goes

Grunden til din lille hvalp føler sig utryg og ked af det, er grundet det nye ejerskift, så bare rolig, det kommer til at blive meget bedre om en uge, så længe den spiser og drikker  - grunden til opkast (måske dårlig afførring, nogen gange blod i) kan være hvis i har skiftet dens foder, det må man ikke, medmindre i blander det i 2 uger med det gamle - og så må den IKKE bare kunnE spise løs af fodret, den skal ha en lilLe mænge 3 gange dagligt (2 hvis i giver den større portioner) hvilket er meget vigtigt, ellers ender den med at blive oppustet og få dårlig mave, kaste op og nogen gange blod i afførringen. Dyrlæger siger gerne, at den bare skal spise hvad den kan 4 gange dagligt, mem nej, skal den ikke - den har været vant til at dele maden med andre, derfor 'kæmper' den for at få det, og vil derfor også nu foræde sig, nu hvor der er fri mulighed  

Så det samme fodre, små mængder, tålmodighed og en masse kærlighed, så bliver den perfekt

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare

Vi har bare ladet madskålen være med lidt mad i, så den hele tiden kunne spise, så det er nok vores fejl, plus jeg lige har fundet ud af, at den har fået noget helt andet mad, så det går jeg ned og køber på fredag. den har fået ormekur, så det er heller ikke orm den har

Vi valgte at få ham i går, så vi er hjemme med den til og med mandag, så vi kan lærer ham rigtig at kende  

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

GønskE skriver:

Og nej, blød endelig IKKE dens mad op! Den kan sagtens spise tørkost. Ingen hvalpe bliver født med at skulle ha maden blødet op, ligeså vel som ingen børn bliver født kræsende. Det kun efter hvad man selv lærer dem, så ikke blød den op. Den kan sagtens spise

det vi har købt er faktisk også lidt "blødt/fedtet"

Anmeld

16. maj 2012

LilleChelle

Som en anden skriver, er det bedst for hvalpen at komme væk fra mor når den er mellem 8-10 uger, da den skal ud og opleve en MASSE de første uger derefter. 

Jeg er instruktør, og kalder perioden fra 8-16 uger, for guldalderen. Ganske enkelt fordi ALT den oplever her, vil blive lagret i baghovedet og vil ALTID blive husket. Det er derfor SÅÅÅÅ vigtigt at man tager hunden med ud og opleve en hel masse ting, så den får en masse gode oplevelser. For møder den en sød ko som 10 ugers, og ser den ikke en ko før den er 8 år igen, vil den stadig huske koen som værende sød. Denne periode er bare SÅÅ vigtig i hundens udvikling. 

At han er lidt trist er der selvfølgelig ikke noget at sige til. Skal jeg være ærlig, lyder sælger ikke som den bedste sælger. Han har ikke informeret jer om ormekur og i har ikke fået foder med. Disse ting er almindelig procedure for ordentlige avlere. Normalt ville man altså få en hvalpepakke med, med foder, halsbånd, snor, tæppe med mors lugt osv. og helt almindelig information omkring hunden. 

Udover det så tag at blød vovses mad op de første par måneder. Det er nemmere for dens mave at omsætte når det er blødt - og hvalpenes maver er jo sarte når de ikke er ældre. 

Og så skal man passe på ikke at pyldre for meget. Vi kommer let til at tro der er alt muligt galt, med det samme hunden slår en prut. Så slå koldt vand i blodet. Hvis hunden ikke ligger med benene i vejret, så er den nok ikke dødeligt syg. 

Udover det - så er du velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål  

Anmeld

16. maj 2012

LilleChelle

GønskE skriver:

Starter du også ud med at give dit barn almindeligt mad, som kød, rugbrød osv. ?

Nej vel - det er nøjagtigt det samme ved hvalpene. 

Anmeld

16. maj 2012

GønskE

LilleChelle skriver:

Starter du også ud med at give dit barn almindeligt mad, som kød, rugbrød osv. ?

Nej vel - det er nøjagtigt det samme ved hvalpene. 

De kan jo sjovt nok ikke få mad de ikke kan tygge, når de ingen tænder har, derfor bløder man dyrs mad, men en hvalp på 8 uger og efter har tænder, derfor bløder man det ikke ... Vi har været opdrættere gennem 35 år i min familie, mon ikke jeg ved hvad jeg snakker om .. Men ha du din mening for dig selv, det lige præcis typer som dig, der gør man ikke gider svare og starte sådanne tråde selv, i skal sku altid debattere uden grund, fordi i lige mener noget andet.. Men svar du bare videre, for jeg bruger desværre ikke min tid mere på det end jeg lige har gjort  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.