Hjælp til lille hvalp på 8 uger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

FrkZier

GønskE skriver:

Og nej, blød endelig IKKE dens mad op! Den kan sagtens spise tørkost. Ingen hvalpe bliver født med at skulle ha maden blødet op, ligeså vel som ingen børn bliver født kræsende. Det kun efter hvad man selv lærer dem, så ikke blød den op. Den kan sagtens spise

ej undskyld, men undre mig lidt over dine to indlæg  fordi - det jo ikke for sjov dyrlæger anbefaler det! og undskyld men jeg stoler nu mere på en dyrlæge, end på dine 'erfaringer'

og som en anden siger, starter en baby fx. heller ikke med røde bøffer, maven osv skal liiiiiiige være klar til at fordøje det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

GønskE

Anonym skriver:

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare

Vi har bare ladet madskålen være med lidt mad i, så den hele tiden kunne spise, så det er nok vores fejl, plus jeg lige har fundet ud af, at den har fået noget helt andet mad, så det går jeg ned og køber på fredag. den har fået ormekur, så det er heller ikke orm den har

Vi valgte at få ham i går, så vi er hjemme med den til og med mandag, så vi kan lærer ham rigtig at kende  

God ide at ha meget tid de første par dage og det godt at maden selv er blød og fedtet, for den har helt sikkert fine bisser der sagtens kan tygge det. Blød det kun op, hvis den stopper med at spise, ellers lad den endelig spise det selv  

Anmeld

16. maj 2012

LilleChelle

GønskE skriver:

De kan jo sjovt nok ikke få mad de ikke kan tygge, når de ingen tænder har, derfor bløder man dyrs mad, men en hvalp på 8 uger og efter har tænder, derfor bløder man det ikke ... Vi har været opdrættere gennem 35 år i min familie, mon ikke jeg ved hvad jeg snakker om .. Men ha du din mening for dig selv, det lige præcis typer som dig, der gør man ikke gider svare og starte sådanne tråde selv, i skal sku altid debattere uden grund, fordi i lige mener noget andet.. Men svar du bare videre, for jeg bruger desværre ikke min tid mere på det end jeg lige har gjort  

Der skal være plads til alles meningen på et åbent forum. 

- Men der er bare ikke hold i at man ikke skal bløde hundenes mad op. Når man starter ud med at give børn 'opblødt' mad. Det er ikke kun pga. tænder, men lige så meget pga. deres mave. 

Anmeld

16. maj 2012

FrkZier

LilleChelle skriver:

- Men der er bare ikke hold i at man ikke skal bløde hundenes mad op. Når man starter ud med at give børn 'opblødt' mad. Det er ikke kun pga. tænder, men lige så meget pga. deres mave. 

Anmeld

16. maj 2012

GønskE

LilleChelle skriver:

Men dette forum er ikke startet for at du skal synes om andres meninger eller ej, men for at besvare ts' spørgsmål .. 

Og man bløder kun en hunds mad (hvalp eller ej) hvis den gør tegn til ikke at kunne fordøje det ordentlig eller ikke vil spise (vand i maden fremhæver duften, og lokker dem gerne derfor til at spise det) men har den lille hund ingen problemer med at fordøje eller vil spise, så giver du den udelukkende 'dårlige' vaner med at bløde dens mad... Det samme hvis du laver sær retter til børn, fordi de ikke vil smage på maden.. 

Men kan se der er flere der vil med i legen, så fortsæt i nu den selv  

Anmeld

16. maj 2012

LilleChelle

GønskE skriver:

Men dette forum er ikke startet for at du skal synes om andres meninger eller ej, men for at besvare ts' spørgsmål .. 

Og man bløder kun en hunds mad (hvalp eller ej) hvis den gør tegn til ikke at kunne fordøje det ordentlig eller ikke vil spise (vand i maden fremhæver duften, og lokker dem gerne derfor til at spise det) men har den lille hund ingen problemer med at fordøje eller vil spise, så giver du den udelukkende 'dårlige' vaner med at bløde dens mad... Det samme hvis du laver sær retter til børn, fordi de ikke vil smage på maden.. 

Men kan se der er flere der vil med i legen, så fortsæt i nu den selv  

Det har absolut intet med kræsenhed at gøre. Nu må du lige være realistisk.

At bløde maden op, bruges bl.a. til hunde med sarte maver. Og faktum er at hvalpes maver er sarte når de ikke er ældre. 

Anmeld

16. maj 2012

GønskE

LilleChelle skriver:

Det har absolut intet med kræsenhed at gøre. Nu må du lige være realistisk.

At bløde maden op, bruges bl.a. til hunde med sarte maver. Og faktum er at hvalpes maver er sarte når de ikke er ældre. 

Realist? - Hvis et dyr får konstateret sart mave, skal den ha skåne kost, - så hjælper det ikke at bløde det op, da næringsindholdet er det samme .. 

Anmeld

17. maj 2012

LilleChelle

GønskE skriver:

Realist? - Hvis et dyr får konstateret sart mave, skal den ha skåne kost, - så hjælper det ikke at bløde det op, da næringsindholdet er det samme .. 

En hvalp og et barn kan samlignes. Hvalpens mave er lige så sart, som barnets mave. Ergo kan vi ikke give den 'voksen' mad (og her menes kød, rugbrød etc. for barnets vedkommende og udopbrødt tørkost for hvalpens vedkommende).  

Vi bliver ikke enige om dette Og TS må selvfølgelig tage de råd til sig som hun syntes er mest rigtige. Der er ikke noget vi kan pådutte hende  

Anmeld

17. maj 2012

Camilla <3

Hej  

Da vi fik vores labber, der kunne den sagtens sove fra 24 - 8, og så vågnede hun gerne mellem 4 - 5, hvor hun så blev luftet. 

og det var også selvom hun sov meget om dagen! 

Men jeg ville nok se tiden an, og så sørge for at holde øje med om den drikker og spiser og hvordan aff. ser ud.  

Forstår godt i er bekymrede, for det bliver man hurtigt! Det kan jeg godt huske fra mig selv Men det er nye omgivelser den lige skal vende sig til.  

Anmeld

17. maj 2012

L&V

LilleChelle skriver:

Starter du også ud med at give dit barn almindeligt mad, som kød, rugbrød osv. ?

Nej vel - det er nøjagtigt det samme ved hvalpene. 

lige præcis. og når man har en hvalp der kaster op så er det da det mindste man kan gøre.. Det skal da være skånsomt i starten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.