Hjælp til lille hvalp på 8 uger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.688 visninger
87 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej i dejlige mennesker på baby.dk.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham

Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.

Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det? 

Tak fordi du læste med.. 

Knus fra en bekymret "mor" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Hej i dejlige mennesker på baby.dk.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham

Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.

Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det? 

Tak fordi du læste med.. 

Knus fra en bekymret "mor" 

årrh lille stakkel, jeg ville tage ham til dyrlægen

især når han er meget sløv og kaster op, kan være han har en maveinfiktion eller orm

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

især når han er meget sløv og kaster op, kan være han har en maveinfiktion eller orm

årh tusind tak fordi du svare!!! okay, kan de blive dårlige af det? årh du ved slet ikke hvor kæmpe hjælp du er ! tusind tak. kan vi ringe til dyrelægen nu? undskyld alle de spørgsmål.. 

Anmeld

16. maj 2012

Isabella_mor

jeg syntes 8 uger er MEGET tidligt at fjerne hvalpe OG killinger fra deres mor og søskende.. den skulle have blevet der til den var mindst 12 uger gammel. der er det altså bevist at en hund er stor nok til at komme væk fra sin mor...

det er simpelthen fordi at jeres hvalp ikke er klar... 

Anmeld

16. maj 2012

HeidiW86

LilleLene skriver:

Ih lyder dejligt med en lille sød hvalp, kan desværre ikke hjælpe ellers for har ikke selv hund.
Men troede først man måtte fjerne dem fra deres mor når de va 12 uger?? Ikke at jeg ved noget det sys jeg bare jeg har hørt!

Anmeld

16. maj 2012

Mira0911

HeidiW86 skriver:

Ih lyder dejligt med en lille sød hvalp, kan desværre ikke hjælpe ellers for har ikke selv hund.
Men troede først man måtte fjerne dem fra deres mor når de va 12 uger?? Ikke at jeg ved noget det sys jeg bare jeg har hørt!

Det troede jeg også selv... Fik så forklaret hvordan og hvorledes... 

Katte skal være hos deres mor indtil de er 12 uger 

Hunde skal blive ved deres mor til de er 8 uger... 

Anmeld

16. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

årh tusind tak fordi du svare!!! okay, kan de blive dårlige af det? årh du ved slet ikke hvor kæmpe hjælp du er ! tusind tak. kan vi ringe til dyrelægen nu? undskyld alle de spørgsmål.. 

Nu ved jeg ikke hvor henne i landet du bor, men der plejer at være en døgnvagt af dyrlæger også, men du skal regne med at det er dobbelttakst

Anmeld

16. maj 2012

HeidiW86

Mira0911 skriver:

Det troede jeg også selv... Fik så forklaret hvordan og hvorledes... 

Katte skal være hos deres mor indtil de er 12 uger 

Hunde skal blive ved deres mor til de er 8 uger... 

Nåh!! Ja så gir det mening!
Håber det bedste for sin lille hvalp!

Anmeld

16. maj 2012

LilleLene

HeidiW86 skriver:

Nej det er med kattekillinger

Anmeld

16. maj 2012

HeidiW86

LilleLene skriver:

Nej det er med kattekillinger

Ja det fandt jeg ud af!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.