Hjælp til lille hvalp på 8 uger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

henh01

Hejsa

Jeg tror altså bare lige din hund skal vænne sig til sine nye omgivelser og så har den nok brug for ekstra tryghed og omsorg fra Jer

Tillykke emd jeres hund, vi har selv en Mopse hvalp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

jeg har lige skrevet til ham der solgte os den, og vi venter på svar.

Hmm, det er ikke alm afføring, men heller ikke tyndt.  ? 

Jeg synes ikke den virker udspilet? 

http://www.netdyredoktor.dk/sw15987.asp

kig lidt på den her, der står lidt om orm ved hunde.

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

ok hvis det er så hold øje med den afføring. Spoleormene er lange hvide, spagetti agtige( undskyld den lidt klamme beskrivelse )
Men tit kan det være nødvendigt igen.
Men ellers har den fået alt hvad den skal have af vaccinationer som den kan få? for når den er væk fra moderens mælk ryger immun forsvaret jo lidt ned.

Ja, vi har fået en rigtig fin sundhedsbog med 

Anmeld

16. maj 2012

1990h

Skal hvalpe ellers ikk ha orme kur ved 4-6-8uger?

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Tit hvis de har orm virker maven udspilet og de ser trælse ud i pelsen og bliver tynde.

Hvordan med foderet? - fik i lidt af det med fra dem der solgte hunden eller er i skiftet direkte over på jeres eget?

vi fik ikke foder med   han får det de anbefalte ved dyrelægen

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Hansen1990 skriver:

Hej jeg bed lige mærke i at i fodre med mad fra dyrelægen om han kan tåle det?

Tænker lidt i fik ham i går. Så hvilket mad fik han hos opdrætter.
Hvis i skiftet hans mad ud på en dag kan sagtens være grunden til opkast. Normalt køre man dem langsomt hen på ny mad hvor man blander halvt af hvert hvis i ikk har gjort det så prøv. På den måde vender hvalpens mave sig til det nye mad?

Det har jeg selv gode erfaringer med. Jeg købte selv hvalp og fik den som 9 uger og hun var glad og frisk fra day one og har endnu ikk set hende trist. Men vi havde også en anden hund som hun fik glæde af.

men det en stor ting at flytte fra sin mor og søskende. Hvis i fik tæppe med med mors duft så kan det give god tryghed

Ej jeg har helt dårligsamvittighed, men vi fik INTET med..

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

http://www.netdyredoktor.dk/sw15987.asp

kig lidt på den her, der står lidt om orm ved hunde.

tusind tak

Anmeld

16. maj 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Ja, vi har fået en rigtig fin sundhedsbog med 

held og lykke med det. håber du har fået lidt svar på det og ellers se det lidt an til fredag, hvis den ikke får det rigtig træls og så ring og snak med dyrlægen fredag. Så du slipper for den dyre takst

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej i dejlige mennesker på baby.dk.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham

Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.

Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det? 

Tak fordi du læste med.. 

Knus fra en bekymret "mor" 

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

held og lykke med det. håber du har fået lidt svar på det og ellers se det lidt an til fredag, hvis den ikke får det rigtig træls og så ring og snak med dyrlægen fredag. Så du slipper for den dyre takst

nd tak har lige forsøgt at ligge et billede ind, kan i se det det må være på side 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.