Anonym skriver:
Hej i dejlige mennesker på baby.dk.
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham 
Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.
Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det?
Tak fordi du læste med..
Knus fra en bekymret "mor" 
Hej jeg bed lige mærke i at i fodre med mad fra dyrelægen om han kan tåle det?
Tænker lidt i fik ham i går. Så hvilket mad fik han hos opdrætter.
Hvis i skiftet hans mad ud på en dag kan sagtens være grunden til opkast. Normalt køre man dem langsomt hen på ny mad hvor man blander halvt af hvert

hvis i ikk har gjort det så prøv. På den måde vender hvalpens mave sig til det nye mad?
Det har jeg selv gode erfaringer med. Jeg købte selv hvalp og fik den som 9 uger og hun var glad og frisk fra day one og har endnu ikk set hende trist. Men vi havde også en anden hund som hun fik glæde af.
men det en stor ting at flytte fra sin mor og søskende. Hvis i fik tæppe med med mors duft så kan det give god tryghed