Hjælp til lille hvalp på 8 uger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Sælgeren skrev at den fik ormekur i lørdags, men vi giver den "hill´s" slvfølgelig den til puppy, og inden vi fik den fik den "royel canien bulldog foder babydog" Jeg vil helt sikkert gå ned og købe det på fredag.  

ja det kan godt være maden så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Kief31

Anonym skriver:

Altså der står alle de steder vi har set på nettet, at den kan komme fra sin mor når den er 8 uger.

Vi har ikke haft hund før, så derfor har vi læst og læst hvad vi kunne  - håber betsmet ikke det er derfor den har det sådan. Sælgeren skrev at den fik ormekur i lørdags, men vi giver den "hill´s" slvfølgelig den til puppy, og inden vi fik den fik den "royel canien bulldog foder babydog" Jeg vil helt sikkert gå ned og købe det på fredag. 

Jamen jeg siger jo også at den skal være 8 uger;o)

Anmeld

17. maj 2012

Kief31

isabellamor skriver:

nogle hvalpe er jo ikke klar....

jeg syntes det er tidligt... men det er jo også min mening... det er jo individuelt fra hvalp til hvalp... 

Og hvor har du den erfarring fra? En hvalp bliver KUN mere usikker, ved at blive hjemme, efter den er fyldt 8 uger.. Jeg har arbejdet med hunde i mange år, og taler af erfarring.

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Jamen jeg siger jo også at den skal være 8 uger;o)

Ja, jeg så godt jeg havde citeret det forkert bag efter Han er blevet MEGET mere frisk, men har total tynd mave nu, det er nærmest bare en stråle, og vi synes hans mave er ret tyk efterhånden. Så vi ringer lige til dyrelægen i morgen, og forhøre os 

Anmeld

18. maj 2012

Kief31

Anonym skriver:

Ja, jeg så godt jeg havde citeret det forkert bag efter Han er blevet MEGET mere frisk, men har total tynd mave nu, det er nærmest bare en stråle, og vi synes hans mave er ret tyk efterhånden. Så vi ringer lige til dyrelægen i morgen, og forhøre os 

Det lyder som en god ide, evt giv ham noget zoolac, fåes på apoteket.. A38 er også godt den første tid..

Anmeld

18. maj 2012

Kief31

Anonym skriver:

Hvis maven er tyk, kan det være tegn på orm, så få en recept på ormekur hos dyrlægen med det samme..

Anmeld

18. maj 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

HHvHvoHvorHvordHej i dejlige mennesker på baby.dk.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham

Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.

Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det? 

Tak fordi du læste med.. 

Knus fra en bekymret "mor" 

Hvordan har vuffer det i dag?
Kunne se du skrev det med tynd mave. Det kan både være maden, orm ( men lyder usandsynlig når den lige har fået ormekur, men det kan også være den ikke har virket) eller så kan maven være i ubalance. Vores fik en periode hvor hun var skidt så vi fik nogle koncentreret mælkesyre bakterier på et lille sprøjte, enten til at komme på maden eller direkte i munden. Og det hjalp.
Ellers kan lidt brød eller havre gryn på maden hjælpe lidt på maven. Men synes da du skal ringe til dyrlægen.

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Hvordan har vuffer det i dag?
Kunne se du skrev det med tynd mave. Det kan både være maden, orm ( men lyder usandsynlig når den lige har fået ormekur, men det kan også være den ikke har virket) eller så kan maven være i ubalance. Vores fik en periode hvor hun var skidt så vi fik nogle koncentreret mælkesyre bakterier på et lille sprøjte, enten til at komme på maden eller direkte i munden. Og det hjalp.
Ellers kan lidt brød eller havre gryn på maden hjælpe lidt på maven. Men synes da du skal ringe til dyrlægen.

Det går bedre med humøret ihvertfald, men vi runder lige dyrelægen 14.45 i dag, for en sikkerheds skyld 

Anmeld

18. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Det går bedre med humøret ihvertfald, men vi runder lige dyrelægen 14.45 i dag, for en sikkerheds skyld 

uuuh for en positiv update så

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

uuuh for en positiv update så

jeg lover lige at komme med en update han er blevet meget meget meget mere frisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.