Hjælp til lille hvalp på 8 uger :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

annec

isabellamor skriver:

jeg syntes 8 uger er MEGET tidligt at fjerne hvalpe OG killinger fra deres mor og søskende.. den skulle have blevet der til den var mindst 12 uger gammel. der er det altså bevist at en hund er stor nok til at komme væk fra sin mor...

det er simpelthen fordi at jeres hvalp ikke er klar... 

Lige mine ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Camilla Jensen

Anonym skriver:

Hej i dejlige mennesker på baby.dk.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham

Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.

Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det? 

Tak fordi du læste med.. 

Knus fra en bekymret "mor" 

Hej og tillykke med din fransk bulldog

Jeg har været den lykkelige ejer af en fransk bulldog (har den desværre ikke mere, da vi blev enige om at eksen skulle have den) Men først og fremmest vil jeg sige at fransk bulldog´s sover RIGTIG meget især når de er små.... Det er ikke unormalt at de sover de timer du skriver, så længe at den spiser og drikker og kommer af med afføring og vand så har den det godt. Nu skriver du så at din bulldog har kastet op da i var ude og gå med den, det kan være mange forskellige ting der gør dette. Bla kan det være pga den er flyttet fra sin flok og er lidt "trist". det kan også være det foder i har købt til den, den skal jo vende sig til noget andet mad end det den er van til at få fra Kennelmor. Men det foder i har købt, er det tørkost? Altså får den det bare "rent" Du kan hjælpe den godt på vej ved at koge lidt vand og tilsætte så det bliver noget blødt. det kan hjælpe rigtig meget mod den mave. Du kan også give den lidt kogt ris med enden kylling eller torskerogn, det er også rigtig godt til din buller Jeg håber det var svar nok, ellers er du mere end velkommen til at kontakte mig igen

Anmeld

16. maj 2012

stud mor

Vi fik også vores hund da han var 8 uger.. Der var ingen problemer med ham. Han sov også meget og sover stadig meget selvom han er 4år nu ca 15-20 timer i nøgnet. Mine forældres hund derimod var trist et par dage også har han ellers været glad siden. 

Det med at det kastet op kan måske være fordi han har skiftet foder (hvis det ikke er det samme som han fik hvor han var før)

hel og lykke med ham

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Nu ved jeg ikke hvor henne i landet du bor, men der plejer at være en døgnvagt af dyrlæger også, men du skal regne med at det er dobbelttakst

Okay, jeg har lige været inde og læse om symptomer, og det lyder bare lige præcis som spolorm øv

Anmeld

16. maj 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Hej i dejlige mennesker på baby.dk.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, vi er blevet heldige ejer af en lille fransk bulldog på 8 uger. Vi fik ham i går, og er allerede så glade for ham

Men, det er vores første hund, så vi har inden vi fik ham (har ventet på han skulle være klar, til at komme hjem til os i 4 uger) søgt alt hvad vi kunne, osv. på nettet, i dyrehandleren osv, og alligevel er vi så usikre. Han er selvfølgelig taget fra mor og en masse søskende, som han savner. Han virker træt/trist, vil ikke rigtig lege, men følger os, og vi er opmærksom på ham HELE tiden. vi valgte at få ham i går, hvor vi havde hele denne ferie til at lærer ham at kende, og give ham alt hvad vi kunne.

Han spiser og drikker fint, sover RIGTIG meget, han sov i går fra kl 00.00 til kl 21.00 hvor vi stod op, er det ikke meget længe? (men han er jo selvfølgelig lille) I dag havde min kæreste ham med ude i parken, hvor han havde kastet meget op. ve giver ham hvalpefoder fra dyrelægen, men kan det være han ikke kan tåle det? 

Tak fordi du læste med.. 

Knus fra en bekymret "mor" 

Hej tillykke med jeres lille vuffer
De sover rigtig meget det første stykke tid, der er jo en masse nye indtryk, en hel ny verden. Så de skal sove meget.
Og den vil følge jer rundt når den er vågen, de kan jo ikke lige at være alene, da det er et flok dyr, men efterhånden vil den vænne sig til det.

Havde i fodret den lige inden i tog afsted? De skal helst ikke have noget at spise et par timer før de render rundt. De kan ende op med tarmslyng Og det er jo aldrig rart at løbe rundt med maven fuld
Den kan også bare være udmattet. Men hvis den bliver ved med at kaste op så skal da ringe til dyrlægen.

Håber det var lidt svar.

Held og lykke med den

Anmeld

16. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Okay, jeg har lige været inde og læse om symptomer, og det lyder bare lige præcis som spolorm øv

Men kan jo også bare være lidt stress efter at være flyttet

Jeg ville vente til i morgen eller fredag og se om det ikke bliver bedre

og selvfølgelig få fat i en dyrlæge hvis det bver værre

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Camilla Jensen skriver:

Hej og tillykke med din fransk bulldog

Jeg har været den lykkelige ejer af en fransk bulldog (har den desværre ikke mere, da vi blev enige om at eksen skulle have den) Men først og fremmest vil jeg sige at fransk bulldog´s sover RIGTIG meget især når de er små.... Det er ikke unormalt at de sover de timer du skriver, så længe at den spiser og drikker og kommer af med afføring og vand så har den det godt. Nu skriver du så at din bulldog har kastet op da i var ude og gå med den, det kan være mange forskellige ting der gør dette. Bla kan det være pga den er flyttet fra sin flok og er lidt "trist". det kan også være det foder i har købt til den, den skal jo vende sig til noget andet mad end det den er van til at få fra Kennelmor. Men det foder i har købt, er det tørkost? Altså får den det bare "rent" Du kan hjælpe den godt på vej ved at koge lidt vand og tilsætte så det bliver noget blødt. det kan hjælpe rigtig meget mod den mave. Du kan også give den lidt kogt ris med enden kylling eller torskerogn, det er også rigtig godt til din buller Jeg håber det var svar nok, ellers er du mere end velkommen til at kontakte mig igen

ej tusind tak for svar.. uhh ha, jeg vil nok rigtig gerne kontakte dig igen  

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Hej tillykke med jeres lille vuffer
De sover rigtig meget det første stykke tid, der er jo en masse nye indtryk, en hel ny verden. Så de skal sove meget.
Og den vil følge jer rundt når den er vågen, de kan jo ikke lige at være alene, da det er et flok dyr, men efterhånden vil den vænne sig til det.

Havde i fodret den lige inden i tog afsted? De skal helst ikke have noget at spise et par timer før de render rundt. De kan ende op med tarmslyng Og det er jo aldrig rart at løbe rundt med maven fuld
Den kan også bare være udmattet. Men hvis den bliver ved med at kaste op så skal da ringe til dyrlægen.

Håber det var lidt svar.

Held og lykke med den

tusind tak for svar. vi har også tænkt på om den havde fået for meget at spise, eller spist for hurtig. vi venter lige og ser tiden an

Tænk at man kan blive så glad for sådan et dejligt væsen ..

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Men kan jo også bare være lidt stress efter at være flyttet

Jeg ville vente til i morgen eller fredag og se om det ikke bliver bedre

og selvfølgelig få fat i en dyrlæge hvis det bver værre

ja, vi ser lige hvordan det går i morgen

Anmeld

16. maj 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Ja spoleorm er jo meget normalt. Har den fået ormekur? Vores hvalp havde fået spoleorm så den fik en ormekur og så var hun helt på toppen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.