Termin i August..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2009

MeretePedersen

gitte&christopher skriver:

ja tillykke tillykke hun er bare skøn så lige billeder på facebook..... helt misundelig nu.....vente vente vente............

Tusind tak. Hvor er det bare ubeskriveligt at få sådan en lille guldklump

Held og lykke til alle glæder mig til at se jeres små vidundere.
Knus Merete

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

MeretePedersen

jetteC skriver:

TILLYKKE med lille benjamin

Nå har snakkede med hospitalet så nu er det snart min tur jubii
skal ringe i morgen kl 10 for om der er plad til at sætte mig igang hvis ik

Bliver det 100 procent mandag d10/8-09  kl8.30

Knus jettec

Uhhh hvor spændende held og lykke og ja skriv endelig
Knus Merete

Anmeld

9. august 2009

MeretePedersen

Marianne.risom skriver:

Vil da også gerne dele vores lille Benjamin med jer.
Han blev født søndag d. 2 August på vores 1 års bryllupsdag kl 01:44 Vejede 2980g og målte 50 cm. Bare alletiders søde lille fyr

På billedet er han 3 dage gammel.

Hvor er han bare sød!  stort tillykke med ham
Knus Merete

Anmeld

9. august 2009

MeretePedersen

Tina 3 skriver:

Hej Merete.

Hvad så har du født???

Jeg venter stadig og der er ikke tydeligere tegn nu end der har værret de sidste 14 dage, så det ser ikke så lyst ud......

Knus
Tina 40+2

Hej Tina

Yep jeg fødte i onsdags har skrevet min fødselshistorie i et af indlæggene
Venter spændt på hvornår der sker noget hos dig
Knus Merete

Anmeld

9. august 2009

Marcus´s mor

MeretePedersen skriver:

Onsdag d. 5/8 blev vores lille datter født. Hun vejede 3890 g og målte 53 cm

Vågnede op med veer kl 4 om natten. Ringede til fødegangen kl 7, og de rådede mig til at tage et bad og slappe af så meget som muligt.
Veerne fortsatte hele dagen, men var meget uregelmæssige og syntes ikke rigtig at virke det helt store (selvom de dog uden tvivl kunne mærkes )

Jeg ringede til fødegangen igen kl 14, da jeg havde en tid hos jordemoderen kl. 15 for at høre om jeg skulle tage den tid eller?
Når veerne ikke var mere regelmæssige rådede de mig til at tage til jordemoder.

Så jeg tog til jordemoder med veer!! Til min store skuffelse sagde hun at det sagtens kunne betyde at jeg først fødte om en uge...... øvøvøv... tænk at have så ondt i så mange timer til ingen verdens nytte..

Nå vi tog hjem og som tiden gik begyndte veerne at blive regelmæssige og kom med 7 min. mellemrum. Jeg havde i morges fået at vide at jeg først skulle ringe igen til fødegangen når der var 5 min. mellem veerne.
Så vi ventede og ventede, men der var altså fortsat 7 min. mellem veerne, men de blev stærkere....av..
Så vi fik min lille datter afsat hos farmor og farfar og da de var taget afsted kunne det ikke gå hurtigt nok med at få ringet til fødegangen.

De rådede mig til at komme ind. Jeg blev undersøgt og forventede egentlig at de nok ville sende mig hjem igen nu når der ikke var de tilrådede 5 min imellem veerne. MEN jordemoderen sagde at blot ved at se på mig var hun ret sikker på at de ville beholde mig. Hun undersøgte mig og så at jeg var 5cm åben. Jeg kunne næsten ikke tro det HALVVEJS!! yes!
Vi kom ind på fødestuen kl 21 og veerne tiltog og jeg fik pressetrang kl. 22:20 og efter tre veer var hun ude!! Det var vildt og lidt af et chok. Selv jordemoderen var overrasket over at det gik så hurtigt. Hun troede ikke der ville ske noget i hendes vagt.
 Så vores søde datter kom til verden kl 22:36 d. 5/8. Wow hvilken velsignelse

Knus Merete

Eii hvor er det vildt, får helt tåre i øjnene når jeg læser din historie, hun ville bare ud den lille
Igen stor tillykke med hende, har luret billeder på facebook.. hihi

Hvad skal hun hedde?

Anmeld

9. august 2009

Christopher&Andreas

MeretePedersen skriver:

Onsdag d. 5/8 blev vores lille datter født. Hun vejede 3890 g og målte 53 cm

Vågnede op med veer kl 4 om natten. Ringede til fødegangen kl 7, og de rådede mig til at tage et bad og slappe af så meget som muligt.
Veerne fortsatte hele dagen, men var meget uregelmæssige og syntes ikke rigtig at virke det helt store (selvom de dog uden tvivl kunne mærkes )

Jeg ringede til fødegangen igen kl 14, da jeg havde en tid hos jordemoderen kl. 15 for at høre om jeg skulle tage den tid eller?
Når veerne ikke var mere regelmæssige rådede de mig til at tage til jordemoder.

Så jeg tog til jordemoder med veer!! Til min store skuffelse sagde hun at det sagtens kunne betyde at jeg først fødte om en uge...... øvøvøv... tænk at have så ondt i så mange timer til ingen verdens nytte..

Nå vi tog hjem og som tiden gik begyndte veerne at blive regelmæssige og kom med 7 min. mellemrum. Jeg havde i morges fået at vide at jeg først skulle ringe igen til fødegangen når der var 5 min. mellem veerne.
Så vi ventede og ventede, men der var altså fortsat 7 min. mellem veerne, men de blev stærkere....av..
Så vi fik min lille datter afsat hos farmor og farfar og da de var taget afsted kunne det ikke gå hurtigt nok med at få ringet til fødegangen.

De rådede mig til at komme ind. Jeg blev undersøgt og forventede egentlig at de nok ville sende mig hjem igen nu når der ikke var de tilrådede 5 min imellem veerne. MEN jordemoderen sagde at blot ved at se på mig var hun ret sikker på at de ville beholde mig. Hun undersøgte mig og så at jeg var 5cm åben. Jeg kunne næsten ikke tro det HALVVEJS!! yes!
Vi kom ind på fødestuen kl 21 og veerne tiltog og jeg fik pressetrang kl. 22:20 og efter tre veer var hun ude!! Det var vildt og lidt af et chok. Selv jordemoderen var overrasket over at det gik så hurtigt. Hun troede ikke der ville ske noget i hendes vagt.
 Så vores søde datter kom til verden kl 22:36 d. 5/8. Wow hvilken velsignelse

Knus Merete

skønt det gik så godt, glad på dine vejne glæder mig til at se flere billeder hun er super skøn...
tak for beretningen flot skrevet......
ja hvad skal hun hedde???
stort knus herfra nun er jeg endnu mere utålmodig vil også have min guldklump i mine arme.........
P.S hvordan har storesøs taget det??? det er nok det der bekymrer os mest her hjemme vores christopher er 2år spændt på hvordan han tager lillebror

Anmeld

10. august 2009

jetteC

héj piger så har jeg også født  ss fødte her den 8/8-09 kl 8.36

fik en pige hun vejede 3940g og var 51 lang ss

har lag et billede af hende ind ss

knus jettec

ps sender vestøv til jer andre
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. august 2009

Christopher&Andreas

jetteC skriver:

héj piger så har jeg også født  ss fødte her den 8/8-09 kl 8.36

fik en pige hun vejede 3940g og var 51 lang ss

har lag et billede af hende ind ss

knus jettec

ps sender vestøv til jer andre

tillykke tillykke hvor er hun bare bedårende håber i begge har det godt.... hvordan gik fødslen???
knus

Anmeld

10. august 2009

MeretePedersen

Marcus´s mor skriver:

Eii hvor er det vildt, får helt tåre i øjnene når jeg læser din historie, hun ville bare ud den lille
Igen stor tillykke med hende, har luret billeder på facebook.. hihi

Hvad skal hun hedde?

Hvor er du sød det er bare så rørende med alle de nye liv, der kommer til verden. Hvilken dyrebar velsignelse de alle er.
Glæder mig til at se flere augustbabyer

Vi har lige i går bestemt os til at hun skal hedde Emilie

Knus Merete

Anmeld

10. august 2009

MeretePedersen

gitte&christopher skriver:

skønt det gik så godt, glad på dine vejne glæder mig til at se flere billeder hun er super skøn...
tak for beretningen flot skrevet......
ja hvad skal hun hedde???
stort knus herfra nun er jeg endnu mere utålmodig vil også have min guldklump i mine arme.........
P.S hvordan har storesøs taget det??? det er nok det der bekymrer os mest her hjemme vores christopher er 2år spændt på hvordan han tager lillebror

Selv tak det er bare skønt at kunne dele sin sprudlende glæde med andre, som forstår
Vi har lige i går bestemt os til at hun skal hedde Emilie
Kan godt forstå din utålmodighed. Den sidste ventetid er bare aaaaaaaaalt for lang glæder mig vildt til at se din lille skat

Storesøster har simpelthen taget det SÅ fint - langt ud over forventning. Hun er også 2 år, som jeres søn. Hun er bare så glad for Emilie og enorm kærlig og omsorgsfuld. Hun spørger til hende, når hun sover og vil så gerne være med i alt der sker. Vi har været meget opmærksomme på ikke at skubbe storesøster til side, men at give hende lov at være med i de forskellige ting. Når jeg ammer får hun lov at sidde ved siden af og når jeg skifter ble er hun også med når hun selv har lyst. Vi var også meget nervøse for hvordan hun ville reagere.
Men der er ikke andet for end at gøre sit bedste og så tage det som det kommer så kan man ikke forlange mere.

Vi får besøg af sundhedsplejersken på mandag, så det er spændende hvor meget hun har taget på. Synes hun spiser hele tiden hehe

Knus Merete

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.