hvilken uge for abort, går du med til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

emsaroto

Lunae skriver:

Jeg er som udgangspunkt imod abort. Jeg bryder mig ikke om tanken om at andre kan være herre over liv og død.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

-Sigrid-

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

rigtig mange har oprettet tråde, hvor de ønsker eller er presset til abort. Derfor prøver jeg lave denne tråd her, for at se hvordan i herinde ser en abort værdig, ingen skal føle sig trådt over mit indlæg, da jeg fuldt forstår, disse tråde og selv er inde for abort.

hvad tænker i om abort? her snakker vi om en provokerede abort der kan være oversag til mange ting. Hvordan er jeres holdninger til dette?

man plejer jo knytte sig ret hurtigt til sit lille ufødte barn, og derfor er en abort ikke nem! hvor går jeres graviditetes uge til, hvor i tænker at det går slet ikke?

misdannelser hos barnet eller andet, tæller ikke. bare en alm provokerede abort, hos en rask kvinde, med et rask barn.

Jeg er generelt imod abort, men blev jeg gravid nu ville jeg få en. Ikke for min eller lille ny's skyld, men fordi jeg er så syg når jeg er gravid at jeg ikke ville kunne være der for min datter på 5½ måned
Og jeg er ikke imod-imod abort, men jeg er imod det for mig, derfor kan det godt være det rigtige for andre

Syntes du mangler mange svar

Anmeld

26. juni 2012

anynom

Jeg er for fri abort. Og er godt nok chokeret over hvor mange, der lever i stenalderen og er fuldstændigt snæversynede hvad det angår.

Anmeld

26. juni 2012

Tona

JulieWH skriver:

Jeg er for fri abort. Og er godt nok chokeret over hvor mange, der lever i stenalderen og er fuldstændigt snæversynede hvad det angår.

Hov hov...jeg syntes ikke at det er helt fair at beskylde dem, som ikke er enige med dig i dette for at leve i stenalderen og være snæversynede   

Anmeld

26. juni 2012

anynom

Amandas-mor skriver:

Hov hov...jeg syntes ikke at det er helt fair at beskylde dem, som ikke er enige med dig i dette for at leve i stenalderen og være snæversynede   

Det er såmænd ikke fordi de ikke er enige - fred være med det - men nogle af svarene er i mine øjne direkte frastødende. Jeg vælger dog ikke at fremhæve dem, det ville ikke være fair.

Anmeld

26. juni 2012

nielsen80

Jeg er for abort, men imod at sætte en bestemt uge på som her. Synes man er nødt til at kigge på den enkelt sag, før man kan vurdere. I nogle tilfælde synes jeg faktisk abort efter uge 12 er ok. Jeg synes bestemt at abort er en ret, at kvinden har og skal beholde. Kan slet ikke følge tankegangen om, nærmest at tvinge en graviditet igennem på en kvinde, som ikke ønsker det.

Anmeld

26. juni 2012

Mor til Ella

Mor og meget mere skriver:

I sådan et tilfælde er abort både det oplagte og det humane valg - men det er jo også en både ekstrem og sjælden situation, heldigvis. Og der er uendeligt langt fra den situation til det tilfælde, hvor den gravide ønsker barnet og er i stand til at tage sig af det, men presses til abort af manden og omgivelserne, fordi han ikke er klar til at være far - eller blot til at betale børnepenge. 

Afgjort....

Men der blev sagt i det indlæg jeg svarede at et bare altid var en velsignelse, og det passer ikke i min verden....

Anmeld

26. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
JulieWH skriver:

Det er såmænd ikke fordi de ikke er enige - fred være med det - men nogle af svarene er i mine øjne direkte frastødende. Jeg vælger dog ikke at fremhæve dem, det ville ikke være fair.

Det er da endnu mindre fair at skyde med spredehagl og nedgøre i flæng. Ingen aner, om du sigter mod netop dem, og det giver da i hvert fald ikke afsæt for debat. 

Anmeld

26. juni 2012

Pige2009

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

rigtig mange har oprettet tråde, hvor de ønsker eller er presset til abort. Derfor prøver jeg lave denne tråd her, for at se hvordan i herinde ser en abort værdig, ingen skal føle sig trådt over mit indlæg, da jeg fuldt forstår, disse tråde og selv er inde for abort.

hvad tænker i om abort? her snakker vi om en provokerede abort der kan være oversag til mange ting. Hvordan er jeres holdninger til dette?

man plejer jo knytte sig ret hurtigt til sit lille ufødte barn, og derfor er en abort ikke nem! hvor går jeres graviditetes uge til, hvor i tænker at det går slet ikke?

misdannelser hos barnet eller andet, tæller ikke. bare en alm provokerede abort, hos en rask kvinde, med et rask barn.

Jeg savner en senere svarmulighed og har derfor stemt blank

Anmeld

26. juni 2012

Pige2009

nielsen80 skriver:

Jeg er for abort, men imod at sætte en bestemt uge på som her. Synes man er nødt til at kigge på den enkelt sag, før man kan vurdere. I nogle tilfælde synes jeg faktisk abort efter uge 12 er ok. Jeg synes bestemt at abort er en ret, at kvinden har og skal beholde. Kan slet ikke følge tankegangen om, nærmest at tvinge en graviditet igennem på en kvinde, som ikke ønsker det.

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.