hvilken uge for abort, går du med til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
nielsen80 skriver:

Jeg er for abort, men imod at sætte en bestemt uge på som her. Synes man er nødt til at kigge på den enkelt sag, før man kan vurdere. I nogle tilfælde synes jeg faktisk abort efter uge 12 er ok. Jeg synes bestemt at abort er en ret, at kvinden har og skal beholde. Kan slet ikke følge tankegangen om, nærmest at tvinge en graviditet igennem på en kvinde, som ikke ønsker det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

KarinaA

Baagøe skriver:

Jeg synes, du stiller det meget firkantet op, for det er jo fakta, at ikke alle er gamle nok til at tage ansvar, selvom de har sex

det er også meget firkentet og selvf. kun hvis mor og barn begge er raske .. 

det kan vel ikke komme som et chok hvordan man laver børn, det ved vi allerede meget tidligt .. hvis man så bliver gravid, må man jo tage ved lære af de ni måneder man nu skal igennem, så kan man give barnet til nogen der gerne vil have det .. 

(dette er hvad jeg selv ville gøre, syns alt liv har ret til en chance)

abort er ikke en mulighed i min verden, men dermed ikke sagt jeg ikke synes det er got vi har muligheden .. for i mange tilfølde er det det bedste .. der er så andre gange hvor man bare tænker, hold nu kæft og ta ansvar ... men alle kan jo ikke være ens.. 

Anmeld

27. juni 2012

Pige2009

Mor og meget mere skriver:

Det tror jeg heller ikke, at ret mange gør bevidst og med fuldt overlæg - men jeg er overbevist om, at en del er lidt skødesløse og tilbøjelige til at glemme ansvarligheden i kampens hede. 

Faktisk er jeg lidt rystet over, at min generation - jeg er 41 - tilsyneladende har glemt påpasseligheden hen ad vejen. Der er sket en kolossal stigning af tilfælde af clamydia blandt os "modne" kvinder, og det er da lidt utroligt, da vi netop var unge, mens AIDS-kampagnerne om sikker sex var på deres højeste. Måske tror "vi", at vi er ovre faren for ufrivillig graviditet og kønssygdomme. 

Lige præcis  Problemet er at AIDS kampagnerne ikke længere kører - nu er der større fokus på rygning og stoffer

Anmeld

27. juni 2012

Pige2009

KarinaA skriver:

det er også meget firkentet og selvf. kun hvis mor og barn begge er raske .. 

det kan vel ikke komme som et chok hvordan man laver børn, det ved vi allerede meget tidligt .. hvis man så bliver gravid, må man jo tage ved lære af de ni måneder man nu skal igennem, så kan man give barnet til nogen der gerne vil have det .. 

(dette er hvad jeg selv ville gøre, syns alt liv har ret til en chance)

abort er ikke en mulighed i min verden, men dermed ikke sagt jeg ikke synes det er got vi har muligheden .. for i mange tilfølde er det det bedste .. der er så andre gange hvor man bare tænker, hold nu kæft og ta ansvar ... men alle kan jo ikke være ens.. 

Jeg tror, vi har forskellige opfattelser af, hvad det vil sige at tage ansvar. I min optik kan man lige så vel tage ansvar ved at få foretaget en abort, som ved at beholde barnet 

Anmeld

28. juni 2012

KarinaA

Baagøe skriver:

Jeg tror, vi har forskellige opfattelser af, hvad det vil sige at tage ansvar. I min optik kan man lige så vel tage ansvar ved at få foretaget en abort, som ved at beholde barnet 

og der er vi jo så bare forskellige  

jeg mener at vælger man sit eget liv frem for barnets, så tager man ikek ansvar :/ 

Anmeld

28. juni 2012

Pige2009

KarinaA skriver:

og der er vi jo så bare forskellige  

jeg mener at vælger man sit eget liv frem for barnets, så tager man ikek ansvar :/ 

Vi kan være enige om at være uenige

Anmeld

28. juni 2012

KarinaA

Baagøe skriver:

Vi kan være enige om at være uenige

det kan vi  

Anmeld

29. juni 2012

Pige2009

KarinaA skriver:

det kan vi  

Fino

Anmeld

29. juni 2012

M&N

Lunae skriver:

Jeg er som udgangspunkt imod abort. Jeg bryder mig ikke om tanken om at andre kan være herre over liv og død.

Jeg kunne ikke rigtig forestille mig at jeg nogensinde skulle have foretaget en provokeret abort, da jeg havde en missed abortion inden vi fik vores skønne datter!

Hvis man absolut beslutter sig for at få en abort (og man kan jo have sine grunde), så synes jeg det skal gøres så tidligt så muligt!

Enig. Jeg er også imod abort medmindre fosteret er sygt eller moderen virkelig ikke kan tage vare på barnet.

Jeg havde heller aldrig forestillet mig at jeg skulle have en abort, fik også en i form af missed abortion i december 2011 i 12. uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.