hvilken uge for abort, går du med til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

Men hvis man bare IKKE KUNNE få en abort, - altså hvis det ikke var muligt rent lægeligt, så tror jeg altså, at langt færre ville blive uønsket gravide i DK. GIvetvis ville der også blive født flere uønskede børn, men jeg tror altså, at mange (unge?) kvinder har et noget non chalant forhold til graviditet og abort. Og det kan med rette, synes jeg, provokere mange.

Når du skriver, at du ville have en abort, hvis du blev gravid nu, så kan jeg ikke lade være med at tænke, om du så  ikke hellere vil sørge for IKKE at blive gravid? Jeg mener bare at i det der "hvis" ligger der implicit en lille bitte accept af, at det er OK, hvis det sker...

Giver det mening?

Det er desværre ikke bare unge kvinder, der - for en dels vedkommende - har et nonchalant forhold til abort. Det er også i stor stil kvinder i 30'erne, som i forvejen har et eller flere børn og faktisk ønsker sig flere på et mere passende tidspunkt - "måske til næste år, men ikke lige nu" 

Det KAN der i visse tilfælde være gode argumenter for, men dæleme ikke i alle tilfælde. Jeg har nogle gange hørt og læst kvinder udtrykke, at "vi udskyder det" - altså graviditeten - som om den eksisterende graviditet sættes på standby og genoptages senere. Det er realitetsfornægtelse, slet og ret. 

I øvrigt er jeg absolut for den fri abort, men imod det helt absurde antal, der foretages årligt i et land med en oplyst og privilegeret befolkning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Kamulla

Frk. Himmelblå skriver:

Men hvis man bare IKKE KUNNE få en abort, - altså hvis det ikke var muligt rent lægeligt, så tror jeg altså, at langt færre ville blive uønsket gravide i DK. GIvetvis ville der også blive født flere uønskede børn, men jeg tror altså, at mange (unge?) kvinder har et noget non chalant forhold til graviditet og abort. Og det kan med rette, synes jeg, provokere mange.

Når du skriver, at du ville have en abort, hvis du blev gravid nu, så kan jeg ikke lade være med at tænke, om du så  ikke hellere vil sørge for IKKE at blive gravid? Jeg mener bare at i det der "hvis" ligger der implicit en lille bitte accept af, at det er OK, hvis det sker...

Giver det mening?

haha selvfølgelig vil jeg beskytte mig for ikke at blive gravid nu når jeg ikke ønsker barnet..  det spørgsmål kan jeg ikke forstå du over hovedet stiller ?? ved 

nu skal jeg svare på hvornår en abort er en mulighed for mig, og ikke om hvis abort ikke var en mulighed i dk. lige meget hvad står jeg ved hvad jeg har skrevet omkring min holdning til abort... og hvor lang abort grænsen i mine øjne skal og bør være og hvorfor så ved ikke hvad du gerne vil have jeg skal svare på.. 

jeg kan ikke forstå dem der tager en abort som alt andet og går gennem flere fordi de er nogle kvej med deres underliv.. men forstår heller ikke dem der bare ved første indkast siger "jeg får bare ikke abort.. slut.. slår ikke mit barn ihjel" men teoretisk slår du ikke et barn ihjel.. jeg kan godt forstå man kan føle det, men det hjælper nu altså mig ved at sige "det er ikke bevist om sin egen eksistens endnu" og der er jo en grund til abortgrænsen ligger der hvor den gør lige nu, for det etiske og uetiske..

jeg går ind for at man skal vælge abort hvis et barn slet ikke passer ind i planerne lige nu.. som en graviditet vil gøre hos mig lige nu

Anmeld

26. juni 2012

Tona

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

rigtig mange har oprettet tråde, hvor de ønsker eller er presset til abort. Derfor prøver jeg lave denne tråd her, for at se hvordan i herinde ser en abort værdig, ingen skal føle sig trådt over mit indlæg, da jeg fuldt forstår, disse tråde og selv er inde for abort.

hvad tænker i om abort? her snakker vi om en provokerede abort der kan være oversag til mange ting. Hvordan er jeres holdninger til dette?

man plejer jo knytte sig ret hurtigt til sit lille ufødte barn, og derfor er en abort ikke nem! hvor går jeres graviditetes uge til, hvor i tænker at det går slet ikke?

misdannelser hos barnet eller andet, tæller ikke. bare en alm provokerede abort, hos en rask kvinde, med et rask barn.

Jeg har det sådan at jeg syntes at det skal være ulovligt efter uge 12 sådan som det er nu og måske skulle den enda sættes ned til fx uge 10.

For mit eget vedkommende er jeg imod abort og ville ikke kunne få mig selv til det. Men hvad andre vælger dømmer jeg ikke i for det er så forskelligt hvordan man opfatter de her ting.

Anmeld

26. juni 2012

Mor til Ella

A&F skriver:

Det er nu rigtigt , men jeg tænker at børn er en gave. Børn er en velsignelse og ikke en byrde. At barnet ikke passer ind i ens livssituation holder ikke i min optik 

forstår sagtens dit synspunkt, og det er selvfølgelig iorden

Men børn er ikke altid en velsignelse. Tænk på alle de børn der bliver født af forældre der ikke magter opgaven, og ender med at skade deres børn på flere forskellige måder, jeg synes det er at lukke øjnene ikke at forholde sig hvilke forhold der er...

Abort er jo også til for at kunne beskytte børn......

Jeg kender til en pige der blev misbrugt af sin far, og blev gravid som 16 årig, skulle hun gå og blive mindet om det hele livet når hun kiggede på sit barn....... Det synes jeg jo ville være skrækkeligt......

Anmeld

26. juni 2012

KarinaA

Jeg er 100% imod.. 

dermed siger jeg kun at det ikke er noget jeg nogensinde ville kunne få mig selv til, jeg dømmer ikke andre... 

hvis både kvinde og barn er rask, så kan jeg ikke se en grund til at baby skal slås ihjel.. og da slet ike efter uge 6 hvor hjertet slår.. 

jeg er nu garvid med barn nr. 2 (ups'er) og det passer måske ikke helt fantastisk ind i vores planer, og vores situation, men så får vi det til det ... man kan nå at blive meget klar på 9 måneder.. 

jeg har det sådan, at er man gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage det ansvar der kan følge med, ellers skal man beholde bukserne på.. 

og hvis man så alligevel bliver gravid, så synes jeg ikke man skal slå barnet ihjel, der er MANGE derude som hjertens gerne vil have det barn der er uønsket af bio forældre.. 

en det er bare min mening  

Anmeld

26. juni 2012

Mor til Ella

Kamulla skriver:

jeg går ind for abort  til 12. uge som er reglen

blev jeg eks gravid nu, skulle jeg under ingen omstændigheder beholde.. og hvis man først finder ud af det sent, så syntes jeg det er godt man kan få det til 12. uge.. samt man skal have tid til at tænke det hele igennem hvis det er det man har brug for..

jeg er ikke imod abort.. det lille embryo er ikke bevist om sin egen eksistens før efter 12. uge.. der er det bare en klat med hjerteblink.. efter 12. uge betegnes det nu som et foster og det er nu bevist om sin egen eksistens nogle gange vil jeg indrømme at jeg syntes nogle er for hysteriske med "abort kan bare IKKE komme på tale, slår ikke mit barn ihjel" citater... 

jeg er for abort når der er brug for det og syntes ikke man skal skamme sig over at have fået en (jeg har ikke fået en, men henvendt til jer andre).. 

Anmeld

26. juni 2012

Frk. Himmelblå

Mor og meget mere skriver:

Det er desværre ikke bare unge kvinder, der - for en dels vedkommende - har et nonchalant forhold til abort. Det er også i stor stil kvinder i 30'erne, som i forvejen har et eller flere børn og faktisk ønsker sig flere på et mere passende tidspunkt - "måske til næste år, men ikke lige nu" 

Det KAN der i visse tilfælde være gode argumenter for, men dæleme ikke i alle tilfælde. Jeg har nogle gange hørt og læst kvinder udtrykke, at "vi udskyder det" - altså graviditeten - som om den eksisterende graviditet sættes på standby og genoptages senere. Det er realitetsfornægtelse, slet og ret. 

I øvrigt er jeg absolut for den fri abort, men imod det helt absurde antal, der foretages årligt i et land med en oplyst og privilegeret befolkning. 

Enig...

Anmeld

26. juni 2012

Frk. Himmelblå

Kamulla skriver:

haha selvfølgelig vil jeg beskytte mig for ikke at blive gravid nu når jeg ikke ønsker barnet..  det spørgsmål kan jeg ikke forstå du over hovedet stiller ?? ved 

nu skal jeg svare på hvornår en abort er en mulighed for mig, og ikke om hvis abort ikke var en mulighed i dk. lige meget hvad står jeg ved hvad jeg har skrevet omkring min holdning til abort... og hvor lang abort grænsen i mine øjne skal og bør være og hvorfor så ved ikke hvad du gerne vil have jeg skal svare på.. 

jeg kan ikke forstå dem der tager en abort som alt andet og går gennem flere fordi de er nogle kvej med deres underliv.. men forstår heller ikke dem der bare ved første indkast siger "jeg får bare ikke abort.. slut.. slår ikke mit barn ihjel" men teoretisk slår du ikke et barn ihjel.. jeg kan godt forstå man kan føle det, men det hjælper nu altså mig ved at sige "det er ikke bevist om sin egen eksistens endnu" og der er jo en grund til abortgrænsen ligger der hvor den gør lige nu, for det etiske og uetiske..

jeg går ind for at man skal vælge abort hvis et barn slet ikke passer ind i planerne lige nu.. som en graviditet vil gøre hos mig lige nu

Jeg forstår..

Er ikke enig 

Interessant at få dit besyv med!

Anmeld

26. juni 2012

Kamulla

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg forstår..

Er ikke enig 

Interessant at få dit besyv med!

enige behøver vi skam heller ikke blive

Anmeld

26. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor til Ella skriver:

forstår sagtens dit synspunkt, og det er selvfølgelig iorden

Men børn er ikke altid en velsignelse. Tænk på alle de børn der bliver født af forældre der ikke magter opgaven, og ender med at skade deres børn på flere forskellige måder, jeg synes det er at lukke øjnene ikke at forholde sig hvilke forhold der er...

Abort er jo også til for at kunne beskytte børn......

Jeg kender til en pige der blev misbrugt af sin far, og blev gravid som 16 årig, skulle hun gå og blive mindet om det hele livet når hun kiggede på sit barn....... Det synes jeg jo ville være skrækkeligt......

I sådan et tilfælde er abort både det oplagte og det humane valg - men det er jo også en både ekstrem og sjælden situation, heldigvis. Og der er uendeligt langt fra den situation til det tilfælde, hvor den gravide ønsker barnet og er i stand til at tage sig af det, men presses til abort af manden og omgivelserne, fordi han ikke er klar til at være far - eller blot til at betale børnepenge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.