hvilken uge for abort, går du med til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Miin'Baby'Mus

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

rigtig mange har oprettet tråde, hvor de ønsker eller er presset til abort. Derfor prøver jeg lave denne tråd her, for at se hvordan i herinde ser en abort værdig, ingen skal føle sig trådt over mit indlæg, da jeg fuldt forstår, disse tråde og selv er inde for abort.

hvad tænker i om abort? her snakker vi om en provokerede abort der kan være oversag til mange ting. Hvordan er jeres holdninger til dette?

man plejer jo knytte sig ret hurtigt til sit lille ufødte barn, og derfor er en abort ikke nem! hvor går jeres graviditetes uge til, hvor i tænker at det går slet ikke?

misdannelser hos barnet eller andet, tæller ikke. bare en alm provokerede abort, hos en rask kvinde, med et rask barn.

Jeg har også stemt blank.

Før jeg blev gravid havde jeg en 12-uges regel, folk har altid sagt at inden 12 uger er det jo ikke en person osv.

Men nu følger jeg med i min graviditet fra uge til uge og der gør ikke først 12 uger, den kan hurtigt hører lyde, hjernen udvikler sig nærmest med det samme, knoglerne begynder at udvikle sig osv. Og jeg er kun i uge 9 

Mit syn har ændret sig totalt. Ville aldrig kunne få en abort mere tror jeg (ikke fordi jeg har fået en før).

Dog er mig og kæresten enig om at hvis vores barn fejler noget til scanningen, at så vil vi have en abort, altså afhængig af hvad der er i vejen, ikk? Det er skrækkeligt, men både vores og barnets liv ville aldrig blive normalt og vi ville gerne nyde den tid vi har med vores barn nu og i fremtiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Zelinasmor

LilleLene skriver:

jeg ville ikke selv kunne efter 6. uge, når hjertet er begyndt at slå

Anmeld

26. juni 2012

come2

rigtig mange har oprettet tråde, hvor de ønsker eller er presset til abort. Derfor prøver jeg lave denne tråd her, for at se hvordan i herinde ser en abort værdig, ingen skal føle sig trådt over mit indlæg, da jeg fuldt forstår, disse tråde og selv er inde for abort.

hvad tænker i om abort? her snakker vi om en provokerede abort der kan være oversag til mange ting. Hvordan er jeres holdninger til dette?

man plejer jo knytte sig ret hurtigt til sit lille ufødte barn, og derfor er en abort ikke nem! hvor går jeres graviditetes uge til, hvor i tænker at det går slet ikke?

misdannelser hos barnet eller andet, tæller ikke. bare en alm provokerede abort, hos en rask kvinde, med et rask barn.

Jeg ysnes personligt det er bedre at vælge en abort, frem for at sætte et barn til verden man ikke kan tage vare på.

Så jeg vil ikke sige jeg er 100% imod det.

Anmeld

26. juni 2012

FrkT

Jeg har stemt at jeg er imod abort på alle måder med mindre det gælder dit eller barnets liv. Det er dog ikke HELT så firkantet fra min side.

Men jeg er generelt meget imod abort. Kunne aldrig selv få en abort, med mindre det var en graviditet som resultat af en voldtægt, barnet ville leve meget meget kort tid pga. en alvorlig sygdom, ja selvfølgelig også hvis det galt mit eget liv. Det er de ting der for mig selv kunne få mig til at få en abort, ellers ville jeg aldrig kunne få en.

Jeg kan dog se nogle tilfælde, hvor det er langt det bedste - fx hvis den gravide er en meget ung pige, som slet slet ikke vil kunne tage vare på et barn.

Men uanset hvad, så mener jeg at det er vores alles ansvar, som kvinder, at forsøge at opdage graviditeter så tidligt som muligt, og så hurtigt tage stilling til abort.

Jeg synes altid at en abort skal udføres så tidligt som overhovedet muligt i graviditeten, da det reelt er et liv der er startet fra den dag ægget sætter sig fast, og jeg synes IKKE det er okay at vente til 11.-12. uge bare fordi man KAN.

Anmeld

26. juni 2012

A&F

Jeg er imod abort . Synes ikke det er i orden at man pga uansvarlighed kan vælge abort. Dog er det okay , hvis moderens eller barnets liv er i fare.

Anmeld

26. juni 2012

Levi&LilysMor

Jeg er imod aborter... 

Anmeld

26. juni 2012

Karo

Det kan jeg simpelthen ikke svare på. Jeg ved ikke nok, til at kunne udtale mig om det.

Jeg har aldrig selv fået en abort, men er ret sikker på at det ikke bare er noget man lige gør.

Min datter havde en stor nakkefold og jeg fik derfor taget en moderkagebiopsi. Svaret var at hun havde normale kromosomer. Vi manglede dog stadig at få undersøgt hendes hjerte, da en stor nakkefold også kan være pga en hjertefjel. Den sidste scaning på hjertet blev lavet i ugen 21, og indtil den scanning havde jeg gået og frygtet om hun fejlede noget.

Jeg ved godt det ikke er denne her situation du spørger til men det jeg vil frem til er at jeg ikke knyttede mig til hende før efter uge 21. Jeg kunne simpelthen ikke. Jo jeg var gravid, havde kvalme, mærkede liv og passede på hende, men glæden var der ikke.

Anmeld

26. juni 2012

marius' mor

Det er jo en meget personlig ting.. Men for mig er det ok med en abort så længe der ikke er et hjerte der pumper.. tror jeg.. det kommer MEGET an på hvordan situationen er.. hvís man har flere børn og foreksempel ikke kan klare at passe dem, synes jeg at det nok er for barnets bedste, og så skulle den mor måske overveje noget prævention...

Hvis det er fordi at der er en stor risiko for at der er noget i vejen med barnet som gør, at det ikke aldrig vil få et godt liv (set med barnets øjne) så tænker jeg at det er ok at få en abort når man er længere i graviditeten..

men for mig er det bare vigtigt at brugen af abort er tiltænkt hvad der er bedst for barnet ikke om det bare er en graviditet der er kommet på et lidt forkert tidspunkt..

men de er selvfølgelig bare min personlige holdning...

Anmeld

26. juni 2012

Mor til Ella

Synes helt det afhænger af situationen....

Jeg er i den grad for abort, da jeg mener mange børn fødes til et kummerligt liv, hvor deres forældre ikke magter dem, og det er hverken barn eller forældre tjent med....

Jeg har aldrig været i situationen, og håber ikke at jeg kommer det, men ansvarlighed kan også være abort i min verden. 

Men jeg ville da have det dårligere med det nu jeg har barn, end før

Så 12 uger for mig

Anmeld

26. juni 2012

Mor til Ella

A&F skriver:

Jeg er imod abort . Synes ikke det er i orden at man pga uansvarlighed kan vælge abort. Dog er det okay , hvis moderens eller barnets liv er i fare.

Man kan da ende i en situation, hvor det ikke har været

uansvarlighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.