Jeg har stemt at jeg er imod abort på alle måder med mindre det gælder dit eller barnets liv. Det er dog ikke HELT så firkantet fra min side.
Men jeg er generelt meget imod abort. Kunne aldrig selv få en abort, med mindre det var en graviditet som resultat af en voldtægt, barnet ville leve meget meget kort tid pga. en alvorlig sygdom, ja selvfølgelig også hvis det galt mit eget liv. Det er de ting der for mig selv kunne få mig til at få en abort, ellers ville jeg aldrig kunne få en.
Jeg kan dog se nogle tilfælde, hvor det er langt det bedste - fx hvis den gravide er en meget ung pige, som slet slet ikke vil kunne tage vare på et barn.
Men uanset hvad, så mener jeg at det er vores alles ansvar, som kvinder, at forsøge at opdage graviditeter så tidligt som muligt, og så hurtigt tage stilling til abort.
Jeg synes altid at en abort skal udføres så tidligt som overhovedet muligt i graviditeten, da det reelt er et liv der er startet fra den dag ægget sætter sig fast, og jeg synes IKKE det er okay at vente til 11.-12. uge bare fordi man KAN.
Anmeld