hvilken uge for abort, går du med til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Kamulla

jeg går ind for abort  til 12. uge som er reglen

blev jeg eks gravid nu, skulle jeg under ingen omstændigheder beholde.. og hvis man først finder ud af det sent, så syntes jeg det er godt man kan få det til 12. uge.. samt man skal have tid til at tænke det hele igennem hvis det er det man har brug for..

jeg er ikke imod abort.. det lille embryo er ikke bevist om sin egen eksistens før efter 12. uge.. der er det bare en klat med hjerteblink.. efter 12. uge betegnes det nu som et foster og det er nu bevist om sin egen eksistens nogle gange vil jeg indrømme at jeg syntes nogle er for hysteriske med "abort kan bare IKKE komme på tale, slår ikke mit barn ihjel" citater... 

jeg er for abort når der er brug for det og syntes ikke man skal skamme sig over at have fået en (jeg har ikke fået en, men henvendt til jer andre).. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg er som udgangspunkt mod abort, men i visse situationer er det ok, som ved voldtægt mm.
Dog kun op til 40 dage efter befrugtningen, da embryoet der bliver til et foster.

Vii tager alle vores egne valg efter vores egne overbevisninger, og jeg dømmer ikke dem, der har fået foretaget en abort.

Anmeld

26. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
wamse skriver:

Jeg er 100% for den frie abort, og det hen til 12. graviditetsuge.
Når jeg mener frem til 12. graviditetsuge, så er det fordi det er der den går nu, og det er et lægeligt skøn, at det er forsvarligt. Jeh kan ikke sige at jeg er imod 12. graviditetsuge, men jeg ved at der sidder nogle faglig relevant uddannede mennesker, der tager stilling til, om det skal foretages, og det tror jeg, at de mestre udemærket.

Jeg mener, modsat nogle andre, at det kan være det mest ansvarlige at vælge, hvis man ikke kan tilbyde et barn de mest optimale forhold.

Jeg har selv fået foretaget 2 aborter - 1 kirugisk og 1 medicinsk, for en del år siden.

helt enig.

Anmeld

26. juni 2012

mor-til-en-dejlig-baby

jeg er ikke imod aborter - da der er sat alt for mange børn til hvordan, hvor forældrene ikke har magtet det, og ydet vold på dem eller misbrugt dem. Derfor, er det godt man kan vælge det fra!

Anmeld

26. juni 2012

A&F

Mor til Ella skriver:

Man kan da ende i en situation, hvor det ikke har været

uansvarlighed

Det er nu rigtigt , men jeg tænker at børn er en gave. Børn er en velsignelse og ikke en byrde. At barnet ikke passer ind i ens livssituation holder ikke i min optik 

Anmeld

26. juni 2012

Frk. Himmelblå

FrkT skriver:

Jeg har stemt at jeg er imod abort på alle måder med mindre det gælder dit eller barnets liv. Det er dog ikke HELT så firkantet fra min side.

Men jeg er generelt meget imod abort. Kunne aldrig selv få en abort, med mindre det var en graviditet som resultat af en voldtægt, barnet ville leve meget meget kort tid pga. en alvorlig sygdom, ja selvfølgelig også hvis det galt mit eget liv. Det er de ting der for mig selv kunne få mig til at få en abort, ellers ville jeg aldrig kunne få en.

Jeg kan dog se nogle tilfælde, hvor det er langt det bedste - fx hvis den gravide er en meget ung pige, som slet slet ikke vil kunne tage vare på et barn.

Men uanset hvad, så mener jeg at det er vores alles ansvar, som kvinder, at forsøge at opdage graviditeter så tidligt som muligt, og så hurtigt tage stilling til abort.

Jeg synes altid at en abort skal udføres så tidligt som overhovedet muligt i graviditeten, da det reelt er et liv der er startet fra den dag ægget sætter sig fast, og jeg synes IKKE det er okay at vente til 11.-12. uge bare fordi man KAN.

Enig.

Et følsomt emne.... Pyh...

Anmeld

26. juni 2012

FrkT

Frk. Himmelblå skriver:

Enig.

Et følsomt emne.... Pyh...

Jeps, meget

Anmeld

26. juni 2012

Frk. Himmelblå

Kamulla skriver:

jeg går ind for abort  til 12. uge som er reglen

blev jeg eks gravid nu, skulle jeg under ingen omstændigheder beholde.. og hvis man først finder ud af det sent, så syntes jeg det er godt man kan få det til 12. uge.. samt man skal have tid til at tænke det hele igennem hvis det er det man har brug for..

jeg er ikke imod abort.. det lille embryo er ikke bevist om sin egen eksistens før efter 12. uge.. der er det bare en klat med hjerteblink.. efter 12. uge betegnes det nu som et foster og det er nu bevist om sin egen eksistens nogle gange vil jeg indrømme at jeg syntes nogle er for hysteriske med "abort kan bare IKKE komme på tale, slår ikke mit barn ihjel" citater... 

jeg er for abort når der er brug for det og syntes ikke man skal skamme sig over at have fået en (jeg har ikke fået en, men henvendt til jer andre).. 

Men hvis man bare IKKE KUNNE få en abort, - altså hvis det ikke var muligt rent lægeligt, så tror jeg altså, at langt færre ville blive uønsket gravide i DK. GIvetvis ville der også blive født flere uønskede børn, men jeg tror altså, at mange (unge?) kvinder har et noget non chalant forhold til graviditet og abort. Og det kan med rette, synes jeg, provokere mange.

Når du skriver, at du ville have en abort, hvis du blev gravid nu, så kan jeg ikke lade være med at tænke, om du så  ikke hellere vil sørge for IKKE at blive gravid? Jeg mener bare at i det der "hvis" ligger der implicit en lille bitte accept af, at det er OK, hvis det sker...

Giver det mening?

Anmeld

26. juni 2012

Muhmi

mor-til-en-dejlig-baby skriver:

Jeg har stemt far 8-10 uge... De fleste har jo opdaget det inden uge 8 og derfor bør man også beslutte sig hurtigt...

Og tror det er noget med at inden uge 8 kan man få en medicinsk abort, hvor man slår fosteret ihjel dagen før at man begynder at bløde det ud, den abort synes jeg personligt er den mest skånsomme, både for mor men også for fosteret...

Men det er blot min mening og hvad jeg selv ville gøre, det er selvfølgelig helt op til personen selv der sidder med det valg... Og jeg ved det ikke er en sjov beslutning der kan hjemsøge én hele ens liv.... Been there...

Anmeld

26. juni 2012

aarhusmor

Jeg går ind for inden 8. uge og helst ikke. Men det er fordi at barnet udvikler følelser i 8. uge. Når jeg så alligevel er modstander dybest set, så er det fordi at jeg ikke ved hvornår barnet føler smerte. Men jeg forestiller mig at den basale hjerne bliver udviklet tidligt (reptilhjernen) og derfor ville jeg aldrig gøre det selv igen. Jeg har altså selv fået abort og er dybt ked af at jeg dengang ikke tænkte længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.