Kamulla skriver:
jeg går ind for abort til 12. uge som er reglen 
blev jeg eks gravid nu, skulle jeg under ingen omstændigheder beholde.. og hvis man først finder ud af det sent, så syntes jeg det er godt man kan få det til 12. uge..
samt man skal have tid til at tænke det hele igennem hvis det er det man har brug for..
jeg er ikke imod abort.. det lille embryo er ikke bevist om sin egen eksistens før efter 12. uge.. der er det bare en klat med hjerteblink.. efter 12. uge betegnes det nu som et foster og det er nu bevist om sin egen eksistens
nogle gange vil jeg indrømme at jeg syntes nogle er for hysteriske med "abort kan bare IKKE komme på tale, slår ikke mit barn ihjel" citater...
jeg er for abort når der er brug for det
og syntes ikke man skal skamme sig over at have fået en (jeg har ikke fået en, men henvendt til jer andre).. 
Men hvis man bare IKKE KUNNE få en abort, - altså hvis det ikke var muligt rent lægeligt, så tror jeg altså, at langt færre ville blive uønsket gravide i DK. GIvetvis ville der også blive født flere uønskede børn, men jeg tror altså, at mange (unge?) kvinder har et noget non chalant forhold til graviditet og abort. Og det kan med rette, synes jeg, provokere mange.
Når du skriver, at du ville have en abort, hvis du blev gravid nu, så kan jeg ikke lade være med at tænke, om du så ikke hellere vil sørge for IKKE at blive gravid? Jeg mener bare at i det der "hvis" ligger der implicit en lille bitte accept af, at det er OK, hvis det sker...
Giver det mening?
Anmeld