hvilken uge for abort, går du med til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Pige2009

Mor og meget mere skriver:

Det er desværre ikke bare unge kvinder, der - for en dels vedkommende - har et nonchalant forhold til abort. Det er også i stor stil kvinder i 30'erne, som i forvejen har et eller flere børn og faktisk ønsker sig flere på et mere passende tidspunkt - "måske til næste år, men ikke lige nu" 

Det KAN der i visse tilfælde være gode argumenter for, men dæleme ikke i alle tilfælde. Jeg har nogle gange hørt og læst kvinder udtrykke, at "vi udskyder det" - altså graviditeten - som om den eksisterende graviditet sættes på standby og genoptages senere. Det er realitetsfornægtelse, slet og ret. 

I øvrigt er jeg absolut for den fri abort, men imod det helt absurde antal, der foretages årligt i et land med en oplyst og privilegeret befolkning. 

Har du ikke en undersøgelse, du kan henvise til? Kunne rigtig godt tænke mig at læse mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Pige2009

KarinaA skriver:

Jeg er 100% imod.. 

dermed siger jeg kun at det ikke er noget jeg nogensinde ville kunne få mig selv til, jeg dømmer ikke andre... 

hvis både kvinde og barn er rask, så kan jeg ikke se en grund til at baby skal slås ihjel.. og da slet ike efter uge 6 hvor hjertet slår.. 

jeg er nu garvid med barn nr. 2 (ups'er) og det passer måske ikke helt fantastisk ind i vores planer, og vores situation, men så får vi det til det ... man kan nå at blive meget klar på 9 måneder.. 

jeg har det sådan, at er man gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage det ansvar der kan følge med, ellers skal man beholde bukserne på.. 

og hvis man så alligevel bliver gravid, så synes jeg ikke man skal slå barnet ihjel, der er MANGE derude som hjertens gerne vil have det barn der er uønsket af bio forældre.. 

en det er bare min mening  

Jeg synes, du stiller det meget firkantet op, for det er jo fakta, at ikke alle er gamle nok til at tage ansvar, selvom de har sex

Anmeld

26. juni 2012

A&F

Mor til Ella skriver:

forstår sagtens dit synspunkt, og det er selvfølgelig iorden

Men børn er ikke altid en velsignelse. Tænk på alle de børn der bliver født af forældre der ikke magter opgaven, og ender med at skade deres børn på flere forskellige måder, jeg synes det er at lukke øjnene ikke at forholde sig hvilke forhold der er...

Abort er jo også til for at kunne beskytte børn......

Jeg kender til en pige der blev misbrugt af sin far, og blev gravid som 16 årig, skulle hun gå og blive mindet om det hele livet når hun kiggede på sit barn....... Det synes jeg jo ville være skrækkeligt......

På det punkt kan jeg sagtens følge dig. At man er blevet gravid efter en voldtægt er også noget helt andet. 

Anmeld

26. juni 2012

Fenja09

Jeg er for abort, mener bestemt at det er alle kvinders ret at kunne få det, HVIS det ikke bruges som prævention - det finder jeg direkte afskyeligt!

Tror ikke at jeg selv ville kunne gennemgå en abort, men jeg har heller ikke stået i en situation, hvor jeg skulle tænke på det. Tror mange kvinder vælger det af gode grunde ( som er individuel). Er af den overbevisning at abort ikke altid er ansvarløst, men derimod meget ansvarsfuldt, igen afhængig af årsagen dertil.

/Fenja

Anmeld

26. juni 2012

maria_wlt

I de helt unge dage var jeg imod abort... Nu har jeg fundet ud af at verden er en helt anden...

Jeg synes på ingen måde at det bare er noget man bare skal gøre hvis tingene lige gik galt, men jeg synes godt nok heller ikke at man skal få barnet for alt i verden.

Synes desværre at der er alt for meget dårligt social arv i DK.. Nogen burde helt ærligt ikke få børn.

Anmeld

26. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Baagøe skriver:

Har du ikke en undersøgelse, du kan henvise til? Kunne rigtig godt tænke mig at læse mere

Omkring kvindernes bevæggrunde og planer om senere at få flere børn har jeg ikke nogen undersøgelse at henvise til - jeg har to nære familiemedlemmer, som er gynækologiske overlæger, og det er de tendenser, de ser, jeg refererer til. 

Men jeg har fundet to artikler fra hhv. 2003 og 2011, der refererer til undersøgelser, som dokumenterer, at mens de unge kvinder får færre aborter, får flere kvinder i 30'erne aborter. Prøv at google "færre unge får abort" og "Modne kvinder får flere aborter". 

Anmeld

26. juni 2012

Pige2009

Mor og meget mere skriver:

Omkring kvindernes bevæggrunde og planer om senere at få flere børn har jeg ikke nogen undersøgelse at henvise til - jeg har to nære familiemedlemmer, som er gynækologiske overlæger, og det er de tendenser, de ser, jeg refererer til. 

Men jeg har fundet to artikler fra hhv. 2003 og 2011, der refererer til undersøgelser, som dokumenterer, at mens de unge kvinder får færre aborter, får flere kvinder i 30'erne aborter. Prøv at google "færre unge får abort" og "Modne kvinder får flere aborter". 

Oki doki Uagtet hvad er jeg enig i, at det er fuldstændig uacceptabelt at bruge abort som bevidst prævention

Anmeld

26. juni 2012

Wimmie

Jeg er ikke imod abort overhovedet...men efter selv at have fået baby tror jeg aldrig at jeg selv ville kunne få en abort 

Det skulle virkelig være en slem situation jeg stod i så...

Anmeld

26. juni 2012

Missq4

jeg er også imod abort men jeg har selv været nød til da jeg blev gravid kort efter min mindste søn som nu er 7 år og der ventede jeg tvilivger jeg har aldrig måtte gøre noget så hårdt jeg har fortrut lige siden men min hofte kunne ikke holde til at skulle bære to så kort efter min anden gravidt da jeg fik ødelagt min hoft unden den gravidt så jeg havde ikke rigtig noget valg men øv hvor er jeg ked af det også den dag i dag

Anmeld

26. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Baagøe skriver:

Oki doki Uagtet hvad er jeg enig i, at det er fuldstændig uacceptabelt at bruge abort som bevidst prævention

Det tror jeg heller ikke, at ret mange gør bevidst og med fuldt overlæg - men jeg er overbevist om, at en del er lidt skødesløse og tilbøjelige til at glemme ansvarligheden i kampens hede. 

Faktisk er jeg lidt rystet over, at min generation - jeg er 41 - tilsyneladende har glemt påpasseligheden hen ad vejen. Der er sket en kolossal stigning af tilfælde af clamydia blandt os "modne" kvinder, og det er da lidt utroligt, da vi netop var unge, mens AIDS-kampagnerne om sikker sex var på deres højeste. Måske tror "vi", at vi er ovre faren for ufrivillig graviditet og kønssygdomme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.