Forstår godt at flere Private Dagplejere skyder i vejret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

L&V

mor:) skriver:

Puha jeg kan ikke tage, den der "overdrivelse fremmer forståelse" fra medierne. Det er nogle få institutioner de har fundet og så er det straks alle institutioner.

Jeg synes også det er underligt at der nærmest findes et fjende forhold mellem vuggestuer og dagpleje herinde

Ja åh det er os bare en af de diskussioner der er igen og igen og kan gi en dårlig stemning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månsson skriver:

Ja åh det er os bare en af de diskussioner der er igen og igen og kan gi en dårlig stemning

Det giver super dårlig stemning og jeg kan egentlig ikke forstå det. En dagplejemor og en pædagog har samme formål. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Ligesom der både er institutioner og dagplejer der ikke gør det så godt, men langt flere der gør det godt.

Det er kedeligt at det skal diskuteres gang på gang.

Anmeld

29. april 2012

132319

Kopierer lige mit svar fra en anden tråd:

Helt ærligt, så hører jeg kun bla bla bla bla i det klip der.

han får vuggestuepædagoger til at lyde som hjerteløse robotter og det er i dén grad ikke fair!!

Klippet han henviser til, fortæller intet om "lille Frode" måske har skabt sig helt vildt og derfor bliver ignoreret fordi pædagogen har fået nok. Der står INTET om situationen det udspiller sig af.

Jeg er sikker på at en dagplejemors børn også kan føle sig tilsidesat og ignoreret af og til, hun er trods alt kun én person og der er ikke andre voksne barnet kan gå til hvis hun er travlt optaget -Se dét synes jeg personligt ikke er betryggende og det er derfor mine børn ikke har gået i dagpleje.

Der er brådne kar alle steder og jeg er virkelig træt af at læse om forskere der langer ud efter vuggestuer. Måske har han ikke noget at tage sig til, siden han vil sidde og generalisere på den måde -Jeg synes det er usmageligt!

Anmeld

29. april 2012

132319

Det er lige præcis årsagen til at jeg har valgt ikke at sætte min datter i vuggestue i København og i stedet vælger dagpleje! Ved godt at man ikke kan generalisere på nogen måde, men det er altså typisk København det der.. Men bryder mig generelt ikke om idéen med vuggestue, fordi der er så mange børn og synes de i den alder (i hvert fald i starten) er alt for små til at være med så mange børn og så få voksne til hvert barn.

Normeringen pr. voksen er præcis den samme, nogle steder bedre end den er i en DP.

I min datters vuggestue er de eksempelvis 12 børn, 4 voksne om formiddagen og 3 voksne om eftermiddagen = bedre normering en en DP som er alene med 4 børn. Udover det, så er der altid en voksen barnet kan gå til, modsat DP hvor hun er alene. 

Anmeld

29. april 2012

L&V

mor:) skriver:

Det giver super dårlig stemning og jeg kan egentlig ikke forstå det. En dagplejemor og en pædagog har samme formål. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Ligesom der både er institutioner og dagplejer der ikke gør det så godt, men langt flere der gør det godt.

Det er kedeligt at det skal diskuteres gang på gang.

Ja kan kun gi dig ret, syntes det er en skam det ska være sån.. Det er jo det samme som at sige at ALLE dem med mørkt hår er tosset og ALLE dem med lysthår er kloge man kan bare ik skære alle over en kam

Anmeld

29. april 2012

lycly

132319 skriver:

Normeringen pr. voksen er præcis den samme, nogle steder bedre end den er i en DP.

I min datters vuggestue er de eksempelvis 12 børn, 4 voksne om formiddagen og 3 voksne om eftermiddagen = bedre normering en en DP som er alene med 4 børn. Udover det, så er der altid en voksen barnet kan gå til, modsat DP hvor hun er alene. 

Det er muligt, men jeg er bare personligt mere tryg ved 4 børn end 12 børn

Anmeld

29. april 2012

132319

LunaLykke skriver:

Det er muligt, men jeg er bare personligt mere tryg ved 4 børn end 12 børn

Og så er det godt at begge muligheder findes -Personligt er jeg ikke tryg ved at overlade mit barn sammen med tre andre, til en voksen alene.

Anmeld

29. april 2012

Månsson skriver:

Ja kan kun gi dig ret, syntes det er en skam det ska være sån.. Det er jo det samme som at sige at ALLE dem med mørkt hår er tosset og ALLE dem med lysthår er kloge man kan bare ik skære alle over en kam

Lige præcis.

Der hvor det kan undre mig mest er når at pædagoger/dagplejer ikke selv kan se at de er kollegaer.

Anmeld

29. april 2012

twinboys skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50007636:rystende-forhold-i-vuggestuer.html?forside

Nu er det ikke for at angribe dig, men hvad har din intention med at dele linket været, for du har ingen kommentar skrevet og jeg blev lige nysgerrig.

Anmeld

29. april 2012

BellaT

Som andre har skrevet, så forstår jeg heller ikke den her krig mellem dagpleje og vuggestue. Der er fordele og ulemper ved begge. Og forældrene vælger det som passer til dem.

Vi er nemlig kolleger, os dagplejere ( kommunale og private) og vuggestuepædagoger. Vi passer og plejer de små og lærer dem det, de har behov for, mens mor og far arbejder.

At der findes både vuggestuer og dagplejer der ikke fungerer som de skal er vel uundgåeligt. Desværre. Men sådan er livet. At få fokus på dem og rettet op er den eneste vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.