Forstår godt at flere Private Dagplejere skyder i vejret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

AndreasMor84

Smilo skriver:

Det ved jeg heller ikke om den er.. jeg har blot truffet mit valg udfra mavefornemmelse De vuggestuer jeg har besøgt gav mig ikke et positivt indtryk.. Jeg så hvad der i mine øjne svarer til fortvivlede små børn, der gik rundt for dem selv og smågræd ved udgangslågerne.. Det kan selvfølgelig være de havde en dårlig dag 

dagpleje et alternativ som jeg kun har hørt godt om og derfor er det vel naturligt at jeg vælger det som pasningsordning for mit barn!

Vil gerne lige slå fast at dette intet har med pædagoger og deres udd. at gøre.. Bare så ingen føler sig trådt på Som Ole Henrik Hansen fortæller bør man stille sig kritisk overfor institutionerne og de forhold ens barn skal befinde sig i dagligt..

Som du skriver, så skal man træffe sit valg ud fra mavefornemmelsen

Jeg har selv takket nej til en plads i vug til min søn, da det ikke føltes som det rigtige sted for ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
chael skriver:

Jeg synes der mangler mere grundlag end en masse spørgeskemaer.

Og der er KUN brugt københavnske vuggestuer, så skulle de vidst lave det landsdækkende.

Ja det er skide sørgeligt det er sådan.

Gudskelov ikke i den mine unger er tilknyttet. Der kan jeg slet ikke genkende det billede.

Spørgeskemaer? Hvor læser du det? Videooptagelser og godt 8000 observationer. 

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Mor og meget mere skriver:

Nu kender jeg en del til Ole og hans forskning, så jeg tager hans undersøgelser med et gran salt.
Har også set nogle af de optagelser han har lavet til et kursus og mange af os, kunne ikke nikke genkendende til dét han kunne konkludere ud fra dem

Anmeld

29. april 2012

Mor og meget mere

twinboys skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50007636:rystende-forhold-i-vuggestuer.html?forside

Hvorfor fremhæve de private dagplejere fremfor de kommunale på det grundlag? Det siger undersøgelsen jo ikke noget om. 

Jeg mener, at man skal tage undersøgelsen alvorligt, men huske, at der er tale om i alt ni vuggestuer, og at man fokuserer på de negative episoder og ikke fremhæver de positive. Derudover er det kun vuggestuer og ikke dagplejere, der er undersøgt, så vi kan ikke vide, om alternativet er bedre. 

Anmeld

29. april 2012

chael

Hvis du læser artiklen igennem igen, står der, sort på Hvidt at der er sendt 40.000 spørgeskemaer ud til pædagoger.

Men der står ikke hvor mange der er besvaret?!

Anmeld

29. april 2012

Mor og meget mere

AndreasMor84 skriver:

Nu kender jeg en del til Ole og hans forskning, så jeg tager hans undersøgelser med et gran salt.
Har også set nogle af de optagelser han har lavet til et kursus og mange af os, kunne ikke nikke genkendende til dét han kunne konkludere ud fra dem

Det kan jeg slet ikke udtale mig om, da jeg ikke kender til hans forskningsmetoder. Jeg spørger blot, hvorfor spørgeskemaer nævnes

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Det kan jeg slet ikke udtale mig om, da jeg ikke kender til hans forskningsmetoder. Jeg spørger blot, hvorfor spørgeskemaer nævnes

Det står i 2. linie i artiklen

Anmeld

29. april 2012

Mor og meget mere

chael skriver:

Hvis du læser artiklen igennem igen, står der, sort på Hvidt at der er sendt 40.000 spørgeskemaer ud til pædagoger.

Men der står ikke hvor mange der er besvaret?!

Ok, jeg havde kun læst artiklerne i JP og ekstrabladet, hvor observationerne og videooptagelserne bliver nævnt som forskningsmaterialet. 

Anmeld

29. april 2012

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Har oplevet det stik modsatte!

Min datter gik i dagpleje, og det var en frygtelig oplevelse. Efter 1½ års mareridt kom hun endelig i vuggestue, verdens dejligste sted med de sødeste pædagoger. Min søn gik samme sted. Skal jeg have flere børn skal de ALDRIG nogensinde i dagpleje!

Anmeld

29. april 2012

henh01

Selvfølgelig skal man tage undersøgelsen alvorligt og følge denne til dørs. Be-eller afkræfte de problematikker der i artiklen fremhæves og da selvfølgelig råde bod på disse!

Når det er sagt, vil jeg i denne tråd ligeså fremhæve alle de problematikker, voldsanklager mv der har været ifb med DP - ruskevold, børn der er "faldet" ned fra en altan osv.
Ja kunne da også sagtens fremhæve problematikker hændt i vuggestuer såsom børn der glemmes på legepladsen osv.

MEN vi er jo ikke på baby.dk for at skyde skarpt mod de der er tilhænger af det modsatte som os selv, men der imod burde vi koncentrere os om VORES børn og VORES mavefornemmelser Min sæn går i den selv samme vuggestue som min datter gjorde for 7 år siden, det er det samme personale der er på stuen og begge mine børn har elsket at være der. Set ud fra at det samme personale vedbliver er jo et tydeligt eksempel på at vi har med at gøre med en vuggestue hvori der foreligger et rart, positivt miljø. Et miljø mine børn trives i.

Jeg valgte vuggestue fordi jeg ville sikre en høj faglighed og da DP ikke altid er uddannet personale (hvilket jeg synes er en skam) var valget klart for mig. Derudover valgte jeg VS for at få et nuancerer dagligdag for børnene, et sted hvor de mødte andre kultur og hvor skrøbeligheden ikke er så stor som i DP (ift. sygdom, gæstedagpleje osv)
havde jeg fået et skrøbeligt barn, havde mine overvejelser nok set anderledes ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.