Forstår godt at flere Private Dagplejere skyder i vejret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
twinboys skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50007636:rystende-forhold-i-vuggestuer.html?forside

Puha jeg kan ikke tage, den der "overdrivelse fremmer forståelse" fra medierne. Det er nogle få institutioner de har fundet og så er det straks alle institutioner.

Jeg synes også det er underligt at der nærmest findes et fjende forhold mellem vuggestuer og dagpleje herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

lycly

Det er lige præcis årsagen til at jeg har valgt ikke at sætte min datter i vuggestue i København og i stedet vælger dagpleje! Ved godt at man ikke kan generalisere på nogen måde, men det er altså typisk København det der.. Men bryder mig generelt ikke om idéen med vuggestue, fordi der er så mange børn og synes de i den alder (i hvert fald i starten) er alt for små til at være med så mange børn og så få voksne til hvert barn.

Anmeld

29. april 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Mor og meget mere skriver:

Hvorfor fremhæve de private dagplejere fremfor de kommunale på det grundlag? Det siger undersøgelsen jo ikke noget om. 

Jeg mener, at man skal tage undersøgelsen alvorligt, men huske, at der er tale om i alt ni vuggestuer, og at man fokuserer på de negative episoder og ikke fremhæver de positive. Derudover er det kun vuggestuer og ikke dagplejere, der er undersøgt, så vi kan ikke vide, om alternativet er bedre. 

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Det er lige præcis årsagen til at jeg har valgt ikke at sætte min datter i vuggestue i København og i stedet vælger dagpleje! Ved godt at man ikke kan generalisere på nogen måde, men det er altså typisk København det der.. Men bryder mig generelt ikke om idéen med vuggestue, fordi der er så mange børn og synes de i den alder (i hvert fald i starten) er alt for små til at være med så mange børn og så få voksne til hvert barn.

Vil blot lige indskyde, at normeringen faktisk er den samme, stort set. I DP er det én voksen til 4-5 børn, men sådan er det også ofte i vugg. Hos mig er vi 2 pæd og 1 medhjæl. til 13 børn indtil kl. 13. Herefter er vi 2, men efter kl. 14 begynder børnene også stille og roligt at gå hjem.

Nogle dage er vi sågar 4 voksne og i perioder har vi studerende eller andre i huset

Anmeld

29. april 2012

maria_wlt

Jeg mødte desværre det i DP.  

Tristan var på ingen måde ønsket og vi fik ikke andet end kritik på ham..

Nu er han i VS og han er altid glad og vi får aldrig kritik tilbage.. 

Anmeld

29. april 2012

lycly

AndreasMor84 skriver:

Vil blot lige indskyde, at normeringen faktisk er den samme, stort set. I DP er det én voksen til 4-5 børn, men sådan er det også ofte i vugg. Hos mig er vi 2 pæd og 1 medhjæl. til 13 børn indtil kl. 13. Herefter er vi 2, men efter kl. 14 begynder børnene også stille og roligt at gå hjem.

Nogle dage er vi sågar 4 voksne og i perioder har vi studerende eller andre i huset

Jojo, men jeg synes det gør en kæmpe forskel om der i alt er 4 børn eller 15 børn

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

maria_wlt skriver:

Jeg mødte desværre det i DP.  

Tristan var på ingen måde ønsket og vi fik ikke andet end kritik på ham..

Nu er han i VS og han er altid glad og vi får aldrig kritik tilbage.. 

Fantastisk

Anmeld

29. april 2012

wamse

Ved nu ikke om den ligefrem viser grunden til at private daplejere skyder i vejret.

Jeg har haft 3 forskellige kommunale dp til mine børn, og de har været fantastiske. Der har absolut intet været at sætte en finger på.

Jeg tror ikke på, at denne undersøgelse giver et nuanceret billede på miljøet for trivsel i de danske vuggestuer. Men at der er faktorer der uden tvivl påvirker mulighederne for trivsel i alle vores instistutioner, det er vist ikke en hemmelighed. Jeg oplever ihvertfald institutioner, hvor mere personale kunne betyde så meget for det enkelte barn.

Anmeld

29. april 2012

Frk. Himmelblå

twinboys skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50007636:rystende-forhold-i-vuggestuer.html?forside

Ærligt talt: Sådan noget pjat, at det skulle handle om DP vs VS. Der er gode og dårlige pædagoger alle steder. 

Alle børn fortjener at have det godt. Uanset, hvilken pasningsform, der er tale om.

Jeg kender en baby, der fik brækket flere lemmer af sin dagplejemor, men derfor mener jeg ikke, at alle børn bør gå i VS.

God dag!

Anmeld

29. april 2012

Mira0911

Den første dagplejer vi havde til Julie var bare noget rigtig skidt... Så flyttede vi og fik en ny dagplejer, hun er bare det bedste vi har haft... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.