Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Kofoed.

Ungmoar skriver:

Det er meget muligt..

SUR... haha, jeg må le..

Jeg bliver ikke sur, synes bare det er uretfærdig at i går op i min 13 årig unge alder.. Okay.. men forstå dog at jeg venter, det er der jeg ikke ser problemet.. jeg tager det forhelvede som det kommer..
Jeg skal overhoved ikke være mor som 13 årig.. 

Det ved jeg godt du vil, også det jeg skriver nu fra, at du er 17 når pb begynder, tror du skal læse indlægget igennem igen.

Det der, jeg må le, ikke en skide god kommentar, hvis du vil have, at man skal tror du er moden og ansvarlig. Synes du skal overveje dine svar meget, ellers blive folk meget hurtigt sure på dig. Jeg kan ikke gøre for andre svare indladende, men du kan gøre for, hvordan du svare os tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

anynom

Sirup skriver:

Selvfølgelig kan man være istand til, at tage vare på et barn når man er 16år!

Hvad tror du de gør rundt omkring i verden? Det er jo hverken sundhedsmessigt optimalt eller normalt på verdensplan, at få sit første barn, når man er rundet de 30. Som man gør i DK.

Så længe man har støtte fra sit bagland, og er en ganske almindelig sund og rask 16 årig, så skal man nu nok kunne tage vare på et barn.

16 årige mødre vokser også med opgaven, ligesom alle andre mødre gør!

Jeg bliver faktisk helt chokket over, at du skrivere sådan noget vås, til en pige der har en fødsel lige om hjørnet!

Nu har TS jo ikke baglandet i orden - hun skriver, at hun er syg af anoreksi og ikke har nogle venner.

Anmeld

29. april 2012

EKBJ

AnnaKJ skriver:

Men samtidig har en 16-17 årig ikke meget stabilitet.
I bliver afhængig af systemet, som skal bruge mange penge på jer, på grund af at valg i tager. Og ja, det er et faktum at mange unge mødre i den alder aldrig får en uddannelse og derved stadig være afhængig af penge fra systemet som andre betaler for.
Det i sig selv synes jeg ikke er specielt ansvarligt.

Det med overskud kan du altså godt glemme - det har vi andre også. Og jeg tror hurtigere unge mister tålmodigheden i forhold til ældre.
Men hvad gør du hvis du som 16 årig får et handicappet barn?
Hvor meget overskud tror du så du har? Hvor store tror du chancerne for at få en uddannelse er?
Og nej du kan ikke sige nu at dit barn er sund og rask - det troede vi også vores datter var, lige indtil hun var 7 dage gammel!

Jeg vil ikke til at være sur eller noget som helst! 

Men synes godt nok man blive sammenlignet med de unge piger fra fx. "de unge mødre" som bare slet ikke har styr på noget som helst. 

Jeg bliver sgu lidt irriteret når man bliver sammenlignet med andre unge mødre som ikke kan klare at passe deres barn..

Hvad med os som havde drømme og planer om fremtiden men dummede os gevaldigt og blev gravide og pludselig måtte tage en beslutning om at få et barn eller have en abort i baghovedet hver dag?..  

Jeg synes da det er ansvarligt at vælge barnet frem for bare at bruge abort som prævention.. 

Anmeld

29. april 2012

UngMor17

AnnaKJ skriver:

Men samtidig har en 16-17 årig ikke meget stabilitet.
I bliver afhængig af systemet, som skal bruge mange penge på jer, på grund af at valg i tager. Og ja, det er et faktum at mange unge mødre i den alder aldrig får en uddannelse og derved stadig være afhængig af penge fra systemet som andre betaler for.
Det i sig selv synes jeg ikke er specielt ansvarligt.

Det med overskud kan du altså godt glemme - det har vi andre også. Og jeg tror hurtigere unge mister tålmodigheden i forhold til ældre.
Men hvad gør du hvis du som 16 årig får et handicappet barn?
Hvor meget overskud tror du så du har? Hvor store tror du chancerne for at få en uddannelse er?
Og nej du kan ikke sige nu at dit barn er sund og rask - det troede vi også vores datter var, lige indtil hun var 7 dage gammel!

Jeg har på ingen måde lyst til at sidde og diskutere med en voksen kvinde. Jeg kom med MIN mening, ligesom I kommer med jeres! 

At du har noget imod jeg skal være mor som 16 årig, er DIT problem. For jeg har styr på de ting som JEG skal have styr på. Det er mit eget liv, og jeg har klaret det ret godt indtil videre, og uanset hvad er jeg sikker på jeg kommer til at klare det super godt fremover. Jeg er stærk og selvsikker, og så har j eg en utrolig dejlig familie der hele tiden er der, HVIS Jeg nu en dag skulle blive i tvivl om nogle ting. Jeg er ikke spor nervøs. Og da jeg er gravid, med termin om nogle dage, har jeg egentlig ikke lyst til at hører din mening omkring MIN graviditet! Pas dit liv, og jeg passer mit. 

Jeg kan ikke se frem og tiden, og se om jeg får en handicappet datter, men det er da OVERHOVED ikke noget jeg går og tænker over, da jeg er ret så overtroisk, og derfor ikke tænker den tankegang!  krydser fingre og håber på hun er sund og rask når hun kommer ud. 

Men HVIS det værste skulle gå hen og ske, må man tage det med. Det følger med i at få et barn... Jeg har ikke brug for nogle der bekymre sig på mine vejne, eller kommer med sine meninger. Det er da kommunens job at bekymre sig, hvis der er noget de mener jeg gør forkert. MEN DET GØR DE IKKE, og har faktisk ikke fået andet end ros til skyerne fra alle sider.  Så din mening omkring min beslutning, har jeg ikke behov for. Jeg ved jeg kommer til at klare det her super godt! 

Så hellere glæde sig på andres vejne, end have så travlt med hvilke beslutninger folk tager. Og så mener jeg man skal lade være at have så travlt, og huske på vi alle er lige.  

Rigtig god dag til dig! 

Anmeld

29. april 2012

jydeinden

Ungmoar skriver:

Hold dog kæft, kvinde..

Du ved sgu ikke en skid, om min tilværelse.. Det muligt jeg er syg.. Men jeg er stabil, og har da 100 % styr på mig selv..  

Som jeg kan være en dårlig mor, kan du..
Du er sikkert ikke meget bedre vidende en jeg ;-)

spade -.-

gider du venligst tale ordenligt til mig tak.. for den tone der gider jeg i hvertfald ikke finde mig i.. er muligt dine forældre gider høre den, men på et offenligt forum er der sgu ikke nogen der gider.

og er muligt du er stabil, men du vil for altid kunne få et tilbagefald, og hvem skal så tage sig af dit barn? den kæreste som du ikke en gang ved om du har når du føder?

Anmeld

29. april 2012

signe.

Ungmoar skriver:

Hold dog kæft, kvinde..

Du ved sgu ikke en skid, om min tilværelse.. Det muligt jeg er syg.. Men jeg er stabil, og har da 100 % styr på mig selv..  

Som jeg kan være en dårlig mor, kan du..
Du er sikkert ikke meget bedre vidende en jeg ;-)

spade -.-

Synes det er vigtigt at man lige holder en sober tone herinde. Ingen grund til øgenavne. Vi er mange herinde, og derfor mange forskellige meninger, men ser ingen grund til at du kalder hende for en spade.

Anmeld

29. april 2012

anynom

Ungmoar skriver:

Det kan du på ingen måde vide!

Ligesom du kan være en lorte mor, kan jeg?..

Bare pga. jeg er syg, og ung.. betyder det ikke, jeg ikke kan tage vare på mit barn.. 100 % jeg ville kunne det..

Siden dine bekymringer er havnet her, er du vel ikke en skid bedre

Nej, det kan jeg ikke vide - men du skriver selv, at du er syg, du har ingen venner, du har været hos psykolog, men at det ikke har hjulpet. Du har været sammen med din kæreste et år (som jeg skrev tidligere, I er nok ikke sammen til den tid).

Men ud fra de svar du kommer med når du møder modstand og spørgsmålstegn, så virker du ikke til at være ret moden. Beklager, men jeg kan kun tage stilling til dig i den her debat og i mine øjne har du ikke noget at tilbyde et barn.

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Kofoed. skriver:

Det ved jeg godt du vil, også det jeg skriver nu fra, at du er 17 når pb begynder, tror du skal læse indlægget igennem igen.

Det der, jeg må le, ikke en skide god kommentar, hvis du vil have, at man skal tror du er moden og ansvarlig. Synes du skal overveje dine svar meget, ellers blive folk meget hurtigt sure på dig. Jeg kan ikke gøre for andre svare indladende, men du kan gøre for, hvordan du svare os tilbage.

Modent.. alle ting behøver ikke være modent..

Jeg er ikke moden nej, men det bliver jeg af alt det her..

Alle folk som fucking stresser mig af helvedes til, og nedgør mig utroligt meget her inde..

Jeg synes bare man burde tænke før man skriver sådan nogle ting, til folk der beder om hjælp!

Anmeld

29. april 2012

jydeinden

Synes det er vigtigt at man lige holder en sober tone herinde. Ingen grund til øgenavne. Vi er mange herinde, og derfor mange forskellige meninger, men ser ingen grund til at du kalder hende for en spade.

takker for de vise ord.. overvejer lidt om svaret fra hende skal anmeldes for grov og unødvendig tone..

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

JulieWH skriver:

Nej, det kan jeg ikke vide - men du skriver selv, at du er syg, du har ingen venner, du har været hos psykolog, men at det ikke har hjulpet. Du har været sammen med din kæreste et år (som jeg skrev tidligere, I er nok ikke sammen til den tid).

Men ud fra de svar du kommer med når du møder modstand og spørgsmålstegn, så virker du ikke til at være ret moden. Beklager, men jeg kan kun tage stilling til dig i den her debat og i mine øjne har du ikke noget at tilbyde et barn.

En ting til..

JEG SKAL FUCKING IKKE HAVE DET BARN NU..

Nej, forsøren.. jeg kan da godt tåle modstand det bliver man klogere af.. men ligefrem total nedgøre en.. og sige man hverkan kan tage vare på sig selv eller et barn.. er i grove træk.. en alvorlig ting.. for en syg...

NEJ.. Jeg er ikke moden, derfor jeg gør det her, så jeg kan blvie det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.