AnnaKJ skriver:
Men samtidig har en 16-17 årig ikke meget stabilitet.
I bliver afhængig af systemet, som skal bruge mange penge på jer, på grund af at valg i tager. Og ja, det er et faktum at mange unge mødre i den alder aldrig får en uddannelse og derved stadig være afhængig af penge fra systemet som andre betaler for.
Det i sig selv synes jeg ikke er specielt ansvarligt.
Det med overskud kan du altså godt glemme - det har vi andre også. Og jeg tror hurtigere unge mister tålmodigheden i forhold til ældre.
Men hvad gør du hvis du som 16 årig får et handicappet barn?
Hvor meget overskud tror du så du har? Hvor store tror du chancerne for at få en uddannelse er?
Og nej du kan ikke sige nu at dit barn er sund og rask - det troede vi også vores datter var, lige indtil hun var 7 dage gammel!
Jeg har på ingen måde lyst til at sidde og diskutere med en voksen kvinde. Jeg kom med MIN mening, ligesom I kommer med jeres!
At du har noget imod jeg skal være mor som 16 årig, er DIT problem. For jeg har styr på de ting som JEG skal have styr på. Det er mit eget liv, og jeg har klaret det ret godt indtil videre, og uanset hvad er jeg sikker på jeg kommer til at klare det super godt fremover. Jeg er stærk og selvsikker, og så har j eg en utrolig dejlig familie der hele tiden er der, HVIS Jeg nu en dag skulle blive i tvivl om nogle ting. Jeg er ikke spor nervøs. Og da jeg er gravid, med termin om nogle dage, har jeg egentlig ikke lyst til at hører din mening omkring MIN graviditet! Pas dit liv, og jeg passer mit.
Jeg kan ikke se frem og tiden, og se om jeg får en handicappet datter, men det er da OVERHOVED ikke noget jeg går og tænker over, da jeg er ret så overtroisk, og derfor ikke tænker den tankegang!
krydser fingre og håber på hun er sund og rask når hun kommer ud.
Men HVIS det værste skulle gå hen og ske, må man tage det med. Det følger med i at få et barn... Jeg har ikke brug for nogle der bekymre sig på mine vejne, eller kommer med sine meninger. Det er da kommunens job at bekymre sig, hvis der er noget de mener jeg gør forkert. MEN DET GØR DE IKKE, og har faktisk ikke fået andet end ros til skyerne fra alle sider.
Så din mening omkring min beslutning, har jeg ikke behov for. Jeg ved jeg kommer til at klare det her super godt!
Så hellere glæde sig på andres vejne, end have så travlt med hvilke beslutninger folk tager. Og så mener jeg man skal lade være at have så travlt, og huske på vi alle er lige.
Rigtig god dag til dig!