UngMor17 skriver:

Jeg ved med sikkerhed du bliver en god mor. Som 16-17 årig har vi piger altså en HELT masse overskud og energi til vores små guldklumper der snart kommer til verden! Folk dømmer på unge mennesker, der drikker, ryger, fester og en masse andet. Derfor tror de ikke der faktisk findes nogle modne piger ude i verden, som kan tage vare for sit barn.
Jeg ved du har en god kæreste, og en god familie og du SELV er ret selvstændig og har en masse overskud og LYST til det her barn. Så jeg er på ingen måde bekymret over du skal være mor. For som min jordemoder har sagt, om man er 40 eller 16 kan man være en ligeså god mor. Og min jordemoder har også fortalt at mennesket er skabt til at få børn i en alder mellem 15-25 år.
Men vi unge mødre der ved vi kan klare det, og har styr på uddannelsen, økonomien, får en masse støtte osv, må simpelthen bare lukke ørerne for voksne kvinder der skal nedgøre os på den måde, som der bliver gjort. Super ærgeligt at nogle mennesker ikke har andet at gå op i, nu hvor de har så travlt med os andre. Og specielt nogle som dig og mig. Vi er begge gravide, og vi skal begge føde om et par dage. Derfor har jeg ihvertfald ikke behov for at hører andre's mening omkring det. For jeg ved jeg bliver den bedste mor for min lille prinsesse! Og jeg ved du bliver den bedste mor for din lille prins! 
Men samtidig har en 16-17 årig ikke meget stabilitet.
I bliver afhængig af systemet, som skal bruge mange penge på jer, på grund af at valg i tager. Og ja, det er et faktum at mange unge mødre i den alder aldrig får en uddannelse og derved stadig være afhængig af penge fra systemet som andre betaler for.
Det i sig selv synes jeg ikke er specielt ansvarligt.
Det med overskud kan du altså godt glemme - det har vi andre også. Og jeg tror hurtigere unge mister tålmodigheden i forhold til ældre.
Men hvad gør du hvis du som 16 årig får et handicappet barn?
Hvor meget overskud tror du så du har? Hvor store tror du chancerne for at få en uddannelse er?
Og nej du kan ikke sige nu at dit barn er sund og rask - det troede vi også vores datter var, lige indtil hun var 7 dage gammel!