Tvangsfjernet pga. alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

EKBJ

tanja. skriver:

Ja om du er 13, 25 eller 47 kan et barn blive tvangsfjernet, det handler ikke om alder men og forældre evne, at kunne tage vare på barnet

Jeg synes man skal tænke jeg GODT om inden man sætter et barn i verdenen, det skylder man BARNET!!

Du har meget focus på at du har prøvet hvor hårdt det er med at passe børn ovs´. men det kan ikke samlignes når det det ikke er dit eget barn.

Håber du venter til du er min 18 år og ja, kan du ikke er du jo vitterlig nød til at lufte dine ideer for dine forældre da du er mindre årig og ÍKKE kan forsørge dit barn selv, heller ikke selvom din kæreste arbejder og i begge spare op, har af erfaring virj´kelig erfaret hvor dyre børn er..

vores datter har koster MANGE penge i medicin ovs og nu hvor hun ikke kan tåle rigtig mælk koster det altså os mere hver uge så alt kan bare ikke planlægges og forudsiges, vi havde ihvertfald ikke forudset et sygt barn

Der er SÅ mange glæder ved børn, MEN der er dælme os mange svære ting der skal tackles og tages stilling til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Ungmoar

UngMor17 skriver:

Jeg ved med sikkerhed du bliver en god mor. Som 16-17 årig har vi piger altså en HELT masse overskud og energi til vores små guldklumper der snart kommer til verden! Folk dømmer på unge mennesker, der drikker, ryger, fester og en masse andet. Derfor tror de ikke der faktisk findes nogle modne piger ude i verden, som kan tage vare for sit barn. 

Jeg ved du har en god kæreste, og en god familie og du SELV er ret selvstændig og har en masse overskud og LYST til det her barn. Så jeg er på ingen måde bekymret over du skal være mor. For som min jordemoder har sagt, om man er 40 eller 16 kan man være en ligeså god mor. Og min jordemoder har også fortalt at mennesket er skabt til at få børn i en alder mellem 15-25 år. 

Men vi unge mødre der ved vi kan klare det, og har styr på uddannelsen, økonomien, får en masse støtte osv, må simpelthen bare lukke ørerne for voksne kvinder der skal nedgøre os på den måde, som der bliver gjort. Super ærgeligt at nogle mennesker ikke har andet at gå op i, nu hvor de har så travlt med os andre. Og specielt nogle som dig og mig. Vi er begge gravide, og vi skal begge føde om et par dage. Derfor har jeg ihvertfald ikke behov for at hører andre's mening omkring det. For jeg ved jeg bliver den bedste mor for min lille prinsesse! Og jeg ved du bliver den bedste mor for din lille prins! 

Respekt til jer to skønne piger.. !

I fortjener fandeme begge en god hånd..

Håber alt godt for jer! kæmp til det sidste!

Anmeld

29. april 2012

jydeinden

Ungmoar skriver:

Tanken om, at være en ung mor. Og tænke på tvangsfjernelse.

At få tvangsfjernet sit barn, ville nok være det værste..
Så kan man virkelig tillade at tvangsfjerne et barn fra dens mor, pga. ung alder?.. 

--  
HVAD er de oprindelige regler, og må man virkelig det?. 

du vil være ung mor, fordi du er blevet mobbet og er syg.. yes yes dét skal da nok gå godt.

undskyld mig men hvordan i al verden havde du tænkt dig at kunne give dit barn det som det har brug for, når du ikke en gang har styr på din egen tilværelse?

men ja hvis du fik et barn nu, eller om et par år, er jeg ret sikker på at dette ville blive tvangsfjernet.

Anmeld

29. april 2012

Kofoed.

Ungmoar skriver:

Igen..

Du har ikke svaret på mit spørgsmål..

Synes bare at du skal lade være med at skrive til den her debat hvis du ikke engang kan læse overskriften.. som altså er om

TVANGFJERNELSE... kan godt stave det..

T V A N G - F J E R N - E L S E..

Jo det har jeg, første svar på side 3 eller 4, hvorfor bliver du sur på mig, jeg holder med dig, synes det er sejt du har sat dig ind i tingene, men siger bare, at du ikke skal holdet fast i dine planer for alt i verden, men havde plads til ændringer. Træk vejret dybt og tak ordentligt til mig, ellers skal jeg nok tale lige så grimt tilbage.

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

JulieWH skriver:

Alene på baggrund af det du skriver dér må jeg ærligt indrømme, at jeg håber håber håber du ombestemmer dig! Hvis du er syg og ikke har et netværk, så kan, skal og må du ikke bringe et barn i verden - du kan jo ikke tilbyde det noget?!

Det kan du på ingen måde vide!

Ligesom du kan være en lorte mor, kan jeg?..

Bare pga. jeg er syg, og ung.. betyder det ikke, jeg ikke kan tage vare på mit barn.. 100 % jeg ville kunne det..

Siden dine bekymringer er havnet her, er du vel ikke en skid bedre

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

Kofoed. skriver:

Jo det har jeg, første svar på side 3 eller 4, hvorfor bliver du sur på mig, jeg holder med dig, synes det er sejt du har sat dig ind i tingene, men siger bare, at du ikke skal holdet fast i dine planer for alt i verden, men havde plads til ændringer. Træk vejret dybt og tak ordentligt til mig, ellers skal jeg nok tale lige så grimt tilbage.

Det er meget muligt..

SUR... haha, jeg må le..

Jeg bliver ikke sur, synes bare det er uretfærdig at i går op i min 13 årig unge alder.. Okay.. men forstå dog at jeg venter, det er der jeg ikke ser problemet.. jeg tager det forhelvede som det kommer..
Jeg skal overhoved ikke være mor som 13 årig.. 

Anmeld

29. april 2012

AnnaK89

UngMor17 skriver:

Jeg ved med sikkerhed du bliver en god mor. Som 16-17 årig har vi piger altså en HELT masse overskud og energi til vores små guldklumper der snart kommer til verden! Folk dømmer på unge mennesker, der drikker, ryger, fester og en masse andet. Derfor tror de ikke der faktisk findes nogle modne piger ude i verden, som kan tage vare for sit barn. 

Jeg ved du har en god kæreste, og en god familie og du SELV er ret selvstændig og har en masse overskud og LYST til det her barn. Så jeg er på ingen måde bekymret over du skal være mor. For som min jordemoder har sagt, om man er 40 eller 16 kan man være en ligeså god mor. Og min jordemoder har også fortalt at mennesket er skabt til at få børn i en alder mellem 15-25 år. 

Men vi unge mødre der ved vi kan klare det, og har styr på uddannelsen, økonomien, får en masse støtte osv, må simpelthen bare lukke ørerne for voksne kvinder der skal nedgøre os på den måde, som der bliver gjort. Super ærgeligt at nogle mennesker ikke har andet at gå op i, nu hvor de har så travlt med os andre. Og specielt nogle som dig og mig. Vi er begge gravide, og vi skal begge føde om et par dage. Derfor har jeg ihvertfald ikke behov for at hører andre's mening omkring det. For jeg ved jeg bliver den bedste mor for min lille prinsesse! Og jeg ved du bliver den bedste mor for din lille prins! 

Men samtidig har en 16-17 årig ikke meget stabilitet.
I bliver afhængig af systemet, som skal bruge mange penge på jer, på grund af at valg i tager. Og ja, det er et faktum at mange unge mødre i den alder aldrig får en uddannelse og derved stadig være afhængig af penge fra systemet som andre betaler for.
Det i sig selv synes jeg ikke er specielt ansvarligt.

Det med overskud kan du altså godt glemme - det har vi andre også. Og jeg tror hurtigere unge mister tålmodigheden i forhold til ældre.
Men hvad gør du hvis du som 16 årig får et handicappet barn?
Hvor meget overskud tror du så du har? Hvor store tror du chancerne for at få en uddannelse er?
Og nej du kan ikke sige nu at dit barn er sund og rask - det troede vi også vores datter var, lige indtil hun var 7 dage gammel!

Anmeld

29. april 2012

Ungmoar

jydeinden skriver:

du vil være ung mor, fordi du er blevet mobbet og er syg.. yes yes dét skal da nok gå godt.

undskyld mig men hvordan i al verden havde du tænkt dig at kunne give dit barn det som det har brug for, når du ikke en gang har styr på din egen tilværelse?

men ja hvis du fik et barn nu, eller om et par år, er jeg ret sikker på at dette ville blive tvangsfjernet.

Hold dog kæft, kvinde..

Du ved sgu ikke en skid, om min tilværelse.. Det muligt jeg er syg.. Men jeg er stabil, og har da 100 % styr på mig selv..  

Som jeg kan være en dårlig mor, kan du..
Du er sikkert ikke meget bedre vidende en jeg ;-)

spade -.-

Anmeld

29. april 2012

SukkerDronning

JulieWH skriver:

Det gjorde jeg, ja 16 er i mine øjne tidligt at flytte sammen, men det er selvfølgelig individuelt. Det at blive mor i den alder er bare ikke passende. Jeg tror simpelthen ikke på at man er i stand til at tage vare på et lille barn.

Selvfølgelig kan man være istand til, at tage vare på et barn når man er 16år!

Hvad tror du de gør rundt omkring i verden? Det er jo hverken sundhedsmessigt optimalt eller normalt på verdensplan, at få sit første barn, når man er rundet de 30. Som man gør i DK.

Så længe man har støtte fra sit bagland, og er en ganske almindelig sund og rask 16 årig, så skal man nu nok kunne tage vare på et barn.

16 årige mødre vokser også med opgaven, ligesom alle andre mødre gør!

Jeg bliver faktisk helt chokket over, at du skrivere sådan noget vås, til en pige der har en fødsel lige om hjørnet!

Anmeld

29. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ka+Ma=Be skriver:

Du må undskylde, hvis jeg støder dig - men se det så objektivt som muligt! 

Børn skal ikke have børn!

Normalt stiller jeg mig ikke kritisk overfor unge piger som vælger at blive mødre, men da du kun er 13 og dermed under den kriminelle  lavalder (og den seksuelle for den sags skyld), så vil jeg alligevel tillade mig det.

Du er med al sandsynlighed langt fra moden nok til at bringe et barn til verden. Ja nok for ung til overhovedet at have sex, hvis du spørger mig.
Nyd din barndom, din fortstående ungdom og tag da beslutningen om du vil have børn. Børn er ikke bare lutter lagkage - selvom de er dejlige!

Derudover har du, som nævnt af en anden i tråden, intet økonomisk grundlag for at få børn. Hvem skal forsørge baby? Din mor og far? Og hvor skal i bo? Arrgh, den må gennemtænkes noget mere!

Mht. til dit spørgsmål tror jeg ikke, at man tvangsfjerner børn blot pga. forældrenes alder. Men med det sagt, vil du med garanti være stærkt "overvåget" af myndighederne fra start. 

Med den repramente, vil jeg sige velkommen til Jeg håber du får god gavn af baby.dk og kan få læst lidt om babyer på godt og på ondt. 

Ahmen jeg er SÅ enig.

TS - Du er 13 år - kun en lille pige. Tanken om at 13-årige får børn giver mig decideret kvalme, det er SÅ forkert på så mange områder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.