Ændre mening om navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

sne190810

Jeg har aldrig fortrudt min datters fornavn.

Men jeg har tænkt på mange gang at få ændret hendes mellem/efternavne, da jeg ikke bryder mig om dem. Det er resultatet af at hendes far og jeg ikke kunne blive enige/gå på kompromis ......

Har tænkt på at få slettet 2 af hendes mellemnavne, men det tror jeg bare ikke bliver så populært hvis hendes far en dag opdager det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

lio

Team Putte skriver:

Det problem løber i jo oz ind i med Lionel.. Skal det udtales som dansk eller engelsk.. Tror bare det er noget man må tage med hvis man vælger et "engelsk navn" eller et specielt dansk

Vi havde en dreng i klassen i folkeskolen der hed Sami.. lige ud af landevejen Sa-mi ligesom sa(la)mi.. Men han blev kaldt alverdens ting af nye lærer både saaaaaaa-mi, sam-mi, saaaam-mi og jeg skal komme efter dig.. 

Ja, vi er bevidste om de "problemer" vi løber ind i med udtalelsen og selv mine forældre siger forkert, men de kan øve sig til han kommer.

Han skal hedde Lionel udtalt som dansk (Lijonæl) og ikke som på engelsk som min mor udtaler det. Min far siger Leon.. (hmm..)

Men jeg er ikke selv helt dansk og min kæreste er slet ikke dansk så det ligger ikke naturligt for os, at finde et rigtig dansk navn. mellem og efternavne er heller ikke danske.

Anmeld

24. april 2012

lio

sne190810 skriver:

Jeg har aldrig fortrudt min datters fornavn.

Men jeg har tænkt på mange gang at få ændret hendes mellem/efternavne, da jeg ikke bryder mig om dem. Det er resultatet af at hendes far og jeg ikke kunne blive enige/gå på kompromis ......

Har tænkt på at få slettet 2 af hendes mellemnavne, men det tror jeg bare ikke bliver så populært hvis hendes far en dag opdager det

sådan har jeg haft det med et af mine egne navne (mellemnavn) af respekt for min familie har jeg ladet det være som det er, men bryder mig ikke om navnet.

Anmeld

24. april 2012

lio

rikkeregnbue skriver:

Nej, jeg fortryder ikke at min datter hedder Ida - men jeg indrømmer gerne, at der er et andet navn jeg hellere ville have hun hed

Må man høre hvad????

Anmeld

24. april 2012

Maja88

Laijona Äiti skriver:

Enig, ingen baby'er ligner et navn, det er tilvænning.

I starten betød navn ikke så meget for ham, (kun mellemnavn da han ønskede at videreføre sit eget)

men da jeg begyndte at snakke om navne hele tiden og tvang ham til at tage stilling, så begyndte NAVNET at få større betydning for ham.

(af alle hans forslag var det virkelig også det bedste, tror han med vilje kom med dårlige forslag, så jeg hele tiden sagde "ej, så er Lionel bedre")

jo babyer ligner et navn...

vi havde 4 navne og min mand valgte straks det ene...

men i flere timer efter fødslen var jeg i tvivl om vi nu havde valgt rigtigt for jeg synes ikke hun lignede det valgte navn...

men den dag i dag har jeg aldrig fortrudt

Anmeld

24. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Laijona Äiti skriver:

Må man høre hvad????

Ja selvfølgelig... Nynne

Anmeld

24. april 2012

lio

rikkeregnbue skriver:

Ja selvfølgelig... Nynne

hvor fint... (en gammel kollega kaldte mig det altid, fordi jeg nynnede hele tiden)

Anmeld

24. april 2012

lassemor07

Nej har aldrig fortrudt Lasses navn
Elsker det navn men i starten jeg var gravid skulle han havde heddet Oliver men da kæresten kom hjem med navnet Lasse var jeg slet ikke i tvilv om det
Vi kendte ikke kønnet før han blev født og vis han var blevet en pige skulle han havde heddet Jasmin eller Freja

Anmeld

24. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Laijona Äiti skriver:

hvor fint... (en gammel kollega kaldte mig det altid, fordi jeg nynnede hele tiden)

Hehe  synes bare navnet Nynne er vildt flot!  

Anmeld

25. april 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Ja, vi er bevidste om de "problemer" vi løber ind i med udtalelsen og selv mine forældre siger forkert, men de kan øve sig til han kommer.

Han skal hedde Lionel udtalt som dansk (Lijonæl) og ikke som på engelsk som min mor udtaler det. Min far siger Leon.. (hmm..)

Men jeg er ikke selv helt dansk og min kæreste er slet ikke dansk så det ligger ikke naturligt for os, at finde et rigtig dansk navn. mellem og efternavne er heller ikke danske.

Jeg havde faktisk gættet på det skulle udtales engelsk  Men kan godt se når i ik har helt danske rødder

Det er måske nemmere at forholde sig til de siger Lionel forkert end det er at acceptere Joshua fordi det var din drøm?

Vi hepper på mormor og morfar får styr på udtalen af navnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.