Ændre mening om navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Laijona Äiti skriver:

Må jeg høre hvorfor?

Jeg har altid sagt, hvis jeg skal have en søn skal han hedde .... Men alle var imod det og synes det var grimt. (venner familie bekendte osv) Med tiden opgav jeg navnet og han kom til at hedde noget min familie fandt på og noget min Mand synes om. Jeg har vænnet mig til navnet og synes om det men jeg glemmer aldrig det navn han egentlig skulle hedde. Han blev født efter 7 års barnløshed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Nolle

Laijona Äiti skriver:

Har du/i fortrudt navn til jeres barn?

Hvis du/i havde mulighed for en "time-mashine" vi du/i så vælge et andet navn?

Hvis JA hvorfor?

(Bare for sjov, fordi jeg er nysgerrig)

Jeg kan bestemt ikke sige jeg har fortrudt min søn navn, men jeg i starten var jeg viste jeg ikke om det var det rigtig og gøre. Da min onkel hedder det samme, Da det er et familie navn. 
Men bliev enlig med kæreten vi gjorde det, og så ville vi kalde ham få ZJ, og gør når der familie tamtam  

Anmeld

24. april 2012

lio

MelikkazMoar skriver:

ja, og så kunne jeg også godt tænke mig at have 2 piger, en Melikka og en Mille.. men næh nej, der er han også kommet mig i forkøbet, og har bestemt sig for at der ikke skal være flere børn med forbokstavet M .. der røg den også

Øv

Anmeld

24. april 2012

lio

Team Putte skriver:

Snedigt at foreslå dårlige navne for at få trumfet det igennem man helst vil have

Her var både drengenavnet og pigenavnet på plads før vi overhoved snakkede graviditet Det var mig der havde en tendens til at sige til kæresten: " Når lille Ida/Magnus så kommer løbende og hiver far i armen fordi han/hun vil vise den flotte edderkop han/hun har fundet i haven..." Så sagde kæresten en aften.. "Hvordan har du det egentlig med navnene Ida og Magnus, for jeg er begyndt at synes rigtig godt om dem! Ville gerne have en søn der hedder Noah men der kom en fætter mig i forkøbet, så havde reelt ingen drømme-navne

Vi havde faktisk også både drengenavn og pigenavn "valgt" inden jeg blev gravid, pigenavnet forblev, men nu vi ved det er en dreng så begyndte vi at tvivle på det drengenavn vi havde i tankerne.

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Vi havde faktisk også både drengenavn og pigenavn "valgt" inden jeg blev gravid, pigenavnet forblev, men nu vi ved det er en dreng så begyndte vi at tvivle på det drengenavn vi havde i tankerne.

Tvivl er aldrig godt

Hvilket drengenavn havde i valgt før graviditeten?

Anmeld

24. april 2012

MortilElias2010

Nej vores Elias kunne ikke være andet end Elias. Hans blide personlighed hans nysgerrige sind, hans aktivitetsniveau og fuld fart frem og hans meget bestemte meninger, det er indbegrebet af Elias. Har og vil aldrig fortryde  

Anmeld

24. april 2012

lio

Team Putte skriver:

Tvivl er aldrig godt

Hvilket drengenavn havde i valgt før graviditeten?

Joshua - et navn jeg har haft i hovedet i mange år og kæresten var også helt hit på det, dog tvivlede jeg fordi det åbenbart er svært at udtale for nogen. nogen siger Josva og det gad jeg ikke.

Dog har kæresten sagt at han synes vi skal bruge det til evt. en "næste" dreng.

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Joshua - et navn jeg har haft i hovedet i mange år og kæresten var også helt hit på det, dog tvivlede jeg fordi det åbenbart er svært at udtale for nogen. nogen siger Josva og det gad jeg ikke.

Dog har kæresten sagt at han synes vi skal bruge det til evt. en "næste" dreng.

Det problem løber i jo oz ind i med Lionel.. Skal det udtales som dansk eller engelsk.. Tror bare det er noget man må tage med hvis man vælger et "engelsk navn" eller et specielt dansk

Vi havde en dreng i klassen i folkeskolen der hed Sami.. lige ud af landevejen Sa-mi ligesom sa(la)mi.. Men han blev kaldt alverdens ting af nye lærer både saaaaaaa-mi, sam-mi, saaaam-mi og jeg skal komme efter dig.. 

Anmeld

24. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej, jeg fortryder ikke at min datter hedder Ida - men jeg indrømmer gerne, at der er et andet navn jeg hellere ville have hun hed

Anmeld

24. april 2012

Jonatansmor

Nej det tror jeg ikke. Drengen er opkaldt efter min kærestes far, som vi desværre begravede få dage før jeg er blevet gravid.

Det var drengens skyld jeg fik min kæreste igen, selvfølgeligt skulle han opkaldes efter farfar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.