Ændre mening om navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jep jeg har fortrudt.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Camulla

Laijona Äiti skriver:

Har du/i fortrudt navn til jeres barn?

Hvis du/i havde mulighed for en "time-mashine" vi du/i så vælge et andet navn?

Hvis JA hvorfor?

(Bare for sjov, fordi jeg er nysgerrig)

Jeg har halvt fortrudt min mindstes navn. Han hedder Noam og jeg synes stadig det lyder mærkeligt, så jeg kalder ham bare lillebror. Jeg er dog ved at vænne mig til det, men det var mest manden som var hooked på det...  

Anmeld

24. april 2012

signe.

Laijona Äiti skriver:

Har du/i fortrudt navn til jeres barn?

Hvis du/i havde mulighed for en "time-mashine" vi du/i så vælge et andet navn?

Hvis JA hvorfor?

(Bare for sjov, fordi jeg er nysgerrig)

Hasse fik sit navn da vi til MD scanningen fik at vide vi ventede os en dreng. Laurits fik sit navn  en 10 dage efter fødslen, under stort dilemma, men det var så min mor der kom med det perfekte navn som vi begge kunne lide.. Jeg havde en 3 navne jeg synes, og min kæreste havde også nogle favoritter, hver især kunne vi bare ikke lide hinandens forslag (kan i hvert fald ikke se i dag at Laurits skulle have heddet Carl Ikke at der er noget galt med det navn, min dreng skulle bare ikke hedde det )

Anmeld

24. april 2012

L&V

Camulla skriver:

Jeg har halvt fortrudt min mindstes navn. Han hedder Noam og jeg synes stadig det lyder mærkeligt, så jeg kalder ham bare lillebror. Jeg er dog ved at vænne mig til det, men det var mest manden som var hooked på det...  

Syntes det er et smukt navn i har valgt til lillebror

Anmeld

24. april 2012

lio

Team Putte skriver:

Har du ikke helt forenet dig med mandens valg af navn?

Hehe... tjo da..  men idet jeg jo til at starte med sagde klart NEJ til hans forslag og med tiden synes bedre om det, kan jeg tænke, "åhh nej, kan man blive træt af navnet?" - derudover hører jeg nogen gange folk indirekte sige at de efterfølgende har andre navne på tankerne..  

min søster havde valgt navn til min niece inden fødslen, men blev i tvivl bagefter og valgte noget andet. 

Anmeld

24. april 2012

lio

Aisha skriver:

Jep jeg har fortrudt.  

Må jeg høre hvorfor?

Anmeld

24. april 2012

lio

Camulla skriver:

Vænner du dig mere til det med tiden eller omvendt?

Han er jo stadig ikk så gammel og i den alder synes jeg det er svært at kalde dem et navn, det virker kunstigt i de første måneder synes jeg.

Anmeld

24. april 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Hehe... tjo da..  men idet jeg jo til at starte med sagde klart NEJ til hans forslag og med tiden synes bedre om det, kan jeg tænke, "åhh nej, kan man blive træt af navnet?" - derudover hører jeg nogen gange folk indirekte sige at de efterfølgende har andre navne på tankerne..  

min søster havde valgt navn til min niece inden fødslen, men blev i tvivl bagefter og valgte noget andet. 

Hehe jeg har oz hørt folk der har flere navne og så venter de med at vælge til de ser hvad barnet ligner..

Personligt tror jeg ik på den der med at man ligner et navn.. Der er noget med personlighed og nogle navne der hænger bedre sammen end andre, men personligheden træder jo ik frem som sådan hos en nyfødt

Tror uanset hvilket navn man vælger kommer til at forbinde guldklumpen med navnet og så kan man ik forestille sig barnet skal hedde noget andet

Men kan godt forstå du tvivler lidt indimellem når du har haft det sådan med navnet fra starten.. Men det betyder meget for din mand ik?

Anmeld

24. april 2012

Vidunderligeunger

Alberte er en Alberte Men jeg ville ønske navnet ikke var så brugt. Det var det ikke i 2009 hvor jeg fødte i 2010 (og navnet var bestemt) men det er rykket gevaldigt op på navnelisten de sidste par år..

Lillbror skal hedde Oskar, det er det eneste drengenavn vi kan blive enige om. Jeg ville gerne han skulle hedde Carl, Kæresten siger Viggo:/

Anmeld

24. april 2012

Vidunderligeunger

Laijona Äiti skriver:

Vænner du dig mere til det med tiden eller omvendt?

Han er jo stadig ikk så gammel og i den alder synes jeg det er svært at kalde dem et navn, det virker kunstigt i de første måneder synes jeg.

ja det virker som du siger kunstigt (godt ord).

Jeg kalder altid vores den mindste for lillebror eller basse, selvom han skal hedde Oskar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.