kan en barnevogn blive for billig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Princesspigen

Amandas-mor skriver:

Jeg er ikke altid sikker på at kvalitet og pris hænger sammen. Men somme tider gør det nu. Hvis jeg skulle købe en barnevogn fra ny ville jeg ikke kigge så meget på om det var mærkevare eller ej, jeg ville kigge på hvordan den så ud til at være lavet. Om den virkede stabil eller ej. Evt undersøge inden hvad folk skriver på nettet om det mærke.

Da vi skulle købe barnevogn havde vi heller ikke ret mange penge. Vi begyndte at lede i genbrug allerede da jeg var i uge ca 14 så vi havde god tid. Det lykkedes os at finde en barnevogn i genbrug til 250 kr inkl lift og regnslag. Det var selvfølgelig også et røverkøb, men det er bestemt ikke usædvanligt i alt fald at kunne finde det til 500 kr. Fordelen ved det er så at på den måde kan man få en virkelig kvallitetsbarnevogn så billigt fordi den er brugt. Men ofte vil en kvallitetsbarnevogn, omend brugt, være ligeså god eller bedre end en alt for dårlig kvallitet barnevogn fra ny. Vores fejler intet og var godt nok gammeldags, men slet ikke grim eller slidt og meget holdbar og god.

Det er værd at kigge i alle genbrug og gøre det til en rutine lige at smutte forbi hver uge og kigge ind. Undersøg hvilken dag de får nye varer og så kom der. Hvis du bor i nærheden af en af Mødrehjælpens Genbrug så er det især værd at kigge derind. Der kan man for øvrigt også gøre mange andre gode handler.

tak, det var et godt råd.. helt klart værd at overveje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Princesspigen

An&Jo skriver:

så find dem brugt istedet..

det kan man godt spare lidt ved, og man kan sagtens få en rigtig fin vogn til gode penge.. det har jeg selv gjort et par gange..

jeg er bare ikke så god til brugte ting sådan genneralt, men det må jeg jo lære  

Anmeld

12. april 2012

HA87

Jeg Faldt en bruge emmaljunga med alt tilbehør til 3100 brugt. men det kunne virkelig ikk ses. den stod som ny. Jeg følte den var min helt nye vogn. så hellere finde en brugt af god kvalitet det kommer du virkelig ikk til at fortryde.

Anmeld

12. april 2012

Princesspigen

HA87 skriver:

Jeg Faldt en bruge emmaljunga med alt tilbehør til 3100 brugt. men det kunne virkelig ikk ses. den stod som ny. Jeg følte den var min helt nye vogn. så hellere finde en brugt af god kvalitet det kommer du virkelig ikk til at fortryde.

okay..  takker for dit svar

Anmeld

12. april 2012

Musen5

Den ene NYE vogn jeg nogensinde har købt betalte jeg 3000 for i Ønskebørn i sin tid og det var det værste l****. Vi havde SÅ mange problemer med den.

Til drengene købte jeg først en brugt Odder til 1000 og derefter en brugt SilverCross til 1500. Begge i rigtig god stand. Begge vognene var brugt 4-5 år inden jeg fik dem og jeg brugte Odderen 3 år og SilverCrossen 2½ og der kunne de ikke meget mere så de blev skrottet.

Til lillemusen har jeg en brugt SilverCross som var 3 år gammel da vi købte den. Den så ud som ny og kostede mig en tur fra Sønderborg til Nyborg og 2000 kr.

Kan klart anbefale at købe brugt. Har kun haft gode erfaringer

/Mette

Anmeld

12. april 2012

An&Jo

Princesspigen skriver:

jeg er bare ikke så god til brugte ting sådan genneralt, men det må jeg jo lære  

det var jeg heller ikke..

Men gik altså en del mere op i at det var kvalitet mit barn skulle ligge i fremfor at det absolut skulle være en ny.. og ellers kan man jo senere spare op, og så købe en ny på et senere tidspunkt..

Anmeld

12. april 2012

Princesspigen

An&Jo skriver:

det var jeg heller ikke..

Men gik altså en del mere op i at det var kvalitet mit barn skulle ligge i fremfor at det absolut skulle være en ny.. og ellers kan man jo senere spare op, og så købe en ny på et senere tidspunkt..

ja det er rigtigt nok

Anmeld

12. april 2012

Mother-love

Jeg ville nok som de fleste skriver købe en brugt vogn. Da jeg kender flere der har haft mange problemer med dem fra bilka af.
De blev skæve i stelet og var begyndt at synke i stelet også.
Jeg har selv en trille gigangt, ikke den dyreste vogn men heller ikke den billigste. Vi gav 4700 for vogn på alminium stel, punkterfrihjul, lift,regnslag, insektnet, pusletaske samt luxus madresser til både liften og barnevognen. Og vores barnevogn er 11 mdr gammel snart, og den fungere stadig perfekt. Og synes det er en vildt lækker vogn er så glad for den.

Men synes klart i skal købe en brugt vogn af mærkerne, trille, odder eller emmaljunga. Da de altså er langt bedre i kvaliteten. Og holder meget bedre

Anmeld

12. april 2012

isabellasmor

Princesspigen skriver:

min kærestes bonus søster som ved vi ikke har så mange penge, var i bilka i hillerød idag..

hun faldt over en ret sød barnevogn til 2499 kr..

jeg springer selvfølgelig ik bare ud og køber den, har visse krav og har jo ikke set/mærket den i levende live..

men tænker bare kan en barnevogn blive for billig ? ? ?

Vi købte en trille startpakke 2999,- og den er vi så glade for. Vi bruger den hver dag, flere gange om dagen, + vi bruger den til indkøb osv (vi har ikke bil). Jeg ville have ny barnevogn, selvom det meste andet børneudstyr er brugt, og vi havde ikke alverden at gøre godt med. Men selvom vi havde pengene, ville jeg ALDRIG give 5-6-7 tusinde for en vogn!! 

Vores vogn skal KLART bruges til den næste når den tid kommer  

Anmeld

12. april 2012

Princesspigen

isabellasmor skriver:

Vi købte en trille startpakke 2999,- og den er vi så glade for. Vi bruger den hver dag, flere gange om dagen, + vi bruger den til indkøb osv (vi har ikke bil). Jeg ville have ny barnevogn, selvom det meste andet børneudstyr er brugt, og vi havde ikke alverden at gøre godt med. Men selvom vi havde pengene, ville jeg ALDRIG give 5-6-7 tusinde for en vogn!! 

Vores vogn skal KLART bruges til den næste når den tid kommer  

hvor købte i start pakken og får i brugt det andet udstyr de var med ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.