celkt skriver:
ENIG!!
Jeg kan godt huske fornemmelsen af at være skruk igen med den samme efter at jeg havde fået nummer et, men det var ligeså meget trygheden ved at have en baby i maven jeg savnede.
Og når vi nu bliver opfordret til at komme med vores mening, vil jeg så komme med min, også selvom jeg kommer i modstrid med en del søde mennesker herinde.
Jeg syntes det er EGOISTISK at tænke på at gøre sit spædbarn til storebror/søster når det endnu ikke engang er 6 mnd gammel, og det mener jeg i hvert fald gør sig gældene indtil nummer et er blevet 1 år gammel. En så lille baby har behov for sine forældre uden at skulle dele dem med en ny baby i huset, og tager man det valg, tager man unægteligt noget fra barn nummer 1, som det efter min mening har krav på.
Det e rnoget andet med tvillinger eller flere endnu, det er ikke et valg vi selv tager, der må man bare få det bedste ud af det, men kan man selv bestemme mener jeg man er forpligtiget til at gøre det 100% bedst for hvert af sine børn. Og det gør man ikke ved at få dem med 12-14 mnds mellemrum!!
Og ja, der er masser af solstråle historier om at det er gået så godt og børnene har det så fint med hinanden. Men hvem kan sige, hvordan barn nummer et ville have udviklet sig uden en søster eller en bror til at dele med?? Og så er der jo også de kedelige historier, hvor det bare ikke er fryd og gammen at få psuedoer.
Så hvis nogen vil bruge mit råd til nogen, så tilsidesæt jeres egne behov for at få et barn til, vent bare et år endnu før I starter på projektet, og gå så og nyd den baby I allerede har fået. 
selvom jeg endnu ikke har fået børn, så må jeg melde mig enig her.. imellem min bror og jeg er derover 3 år og selvom jeg ikke tror det var planlagt fra mine forældres side af, så er jeg selv mere end lykkelig for aldersforskellen.
jeg synes personlgt lige som du at det er smadder synd og få to eller tre børn lige oven i hinanden.. især for den største, for selvom nogenbærn tager det pænt, og nogen lever i sus og dus, så er det altså ikke alle der gør det, og hvad vil man gøre hvis man står med et "stort" barn, som er ked af det, savner sin mor, og så oven i har en lille som er syg og ligger på sygehus, og man måske ender som alene mor eller fartil to?