Jeg har ikke 2, men vil lige give mit besyv med, at jeg tilsyneladende har det modsat af mange andre herinde. Selvom min datter sov og var utroligt nem de første måneder, var det den første tid, jeg syntes var rockerhård. Nu er hun knap 1 år, er allevegne og har sin egen mening, og jeg synes det er meget (!!) lettere nu. Til gengæld kan det sagtens ske, at hun bliver en mundfuld om ½-1 år, men det kan jeg jo ikke vide på forhånd
Jeg har også været skruk i perioder, men vi har af flere årsager valgt at vente med nr. 2. Økonomi, tid, plads, planlægning og ikke mindst hensynet til nr. 2 har været en stor del af vores beslutning, men også det faktum at vi gerne vil kunne nyde hende og opleve en masse ting med hende, som vil være umuligt eller begrænset med en nr. 2 på vej eller på armen. Dog er jeg 100% sikker på, at var jeg blevet gravid, havde jeg nok ikke kunnet få en abort. Så havde vi taget det med...men jeg har ligesom Maja84 PCOS, så i det tilfælde er det en gave, som man ikke kan forvente at få igen.
Men ganske som de andre ville jeg helt sikkert også vente af hensyn til barnet. Din datter vil have brug for din udelte opmærksomhed et godt stykke tid endnu, og det er ens fornemmeste opgave som forælder at sætte sine egne behov til side for sit barns; og hendes behov det næste stykke tid er i mine øjne at have jer til rådighed. Derudover risikerer du at "miste" noget af den tid, hvor hendes udvikling er allermest eksplosiv, hvis du er hårdt plaget af en graviditet. 
Anmeld