Del erfaringer: At få nr. 2, kort efter nr. 1.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.428 visninger
57 svar
0 synes godt om
6. april 2012

lilledittemor

Hej piger

Så for søren hvor er jeg skruk. Det samme er min kæreste.
Vi har Bella Elina på 3 1/2 måned, og hver dag snakker vi om en baby mere.

På en måde synes jeg at det er lidt "synd" for Bella, fordi folk tror at vi ikke nyder hende - men vi nyder hende alt hvad vi kan, og hun vil jo være et år før hun bliver storesøster - og vi er jo to om det, så hun har jo altid mindst én forældre hos sig.

Så er jeg gerne vil høre jeres erfaringer omkring at få børn så tæt på hinanden. Fordele og ulemper. Økonomi osv.
Hvordan klarede forholdet det?
Var 2. graviditet planlagt - og hvilke tanker gjorde i jer?
Hvad sagde venner og familie til det?

Håber at i nyder påsken, trods det dårlige vejr
Hilsen skrukke mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

lilledittemor

Slet ikke nogen som vil dele deres erfaringer med mig? :/
Det gør heller ikke noget at der gik et lille års tid før man gik i gang med den næste..

Anmeld

6. april 2012

norenberg

Har to drenge med 8 mdr mellemrum....det er hårdt men til at overkomme....hvad angår økonomi mærker vi det ikke meget da det er to drenge som kan deles om det meste og arve tøj fra hinanden...så har ikke noget negativ at sige om det....

Anmeld

6. april 2012

lilledittemor

norenberg skriver:

Har to drenge med 8 mdr mellemrum....det er hårdt men til at overkomme....hvad angår økonomi mærker vi det ikke meget da det er to drenge som kan deles om det meste og arve tøj fra hinanden...så har ikke noget negativ at sige om det....

Jeg tænker også at man jo kan genbruge de fleste af tingene - specielt når nr. 2 er samme køn som nr. 1

Var han planlagt ?

Anmeld

6. april 2012

norenberg

Ditte_Marie skriver:

Jeg tænker også at man jo kan genbruge de fleste af tingene - specielt når nr. 2 er samme køn som nr. 1

Var han planlagt ?

Både ja og nej....vi valgte ikke at bruge beskyttelse da der gik 4 1/2 år mellem de to første....så vi regnede egentlig ikke med at få flere....meen så kom lillebror 8 mdr efter storebror kom til verden og han var bestemt velkommen.....selvom det lige var et chok vi skulle vænne os til....

Anmeld

6. april 2012

lilledittemor

norenberg skriver:

Både ja og nej....vi valgte ikke at bruge beskyttelse da der gik 4 1/2 år mellem de to første....så vi regnede egentlig ikke med at få flere....meen så kom lillebror 8 mdr efter storebror kom til verden og han var bestemt velkommen.....selvom det lige var et chok vi skulle vænne os til....

Okay

Dejligt at i ikke skulle vente endnu 4 1/2 år

Anmeld

6. april 2012

Morgensol

Her er der 19 mdr imellem Mine piger (hvor den ældste sjovt nok også hedder Bella! )  Det var ikke planlagt da jeg blev gravid, men lillesøster var mere end velkommen. Planen var egentlig at der sku være omkring 3 år imellem, men nu er jeg glad for at der er så kort i mellem dem. Selvom alberte kun er 5 1/2 måned, så har de allerede rigtig meget glæde af hinanden. 

Man skal være forberedt på at det er hårdt, men kun hvad man selv gør det til. det kræver planlægning i hverdagen, men gør man det, så sys jeg ikke det er så slemt.

Anmeld

6. april 2012

norenberg

Ditte_Marie skriver:

Okay

Dejligt at i ikke skulle vente endnu 4 1/2 år

Ja hellere kort tid i mellem dem end 4 1/2 år det syntes jer er for lang tid imellem....

Anmeld

6. april 2012

Hvem?

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Så for søren hvor er jeg skruk. Det samme er min kæreste.
Vi har Bella Elina på 3 1/2 måned, og hver dag snakker vi om en baby mere.

På en måde synes jeg at det er lidt "synd" for Bella, fordi folk tror at vi ikke nyder hende - men vi nyder hende alt hvad vi kan, og hun vil jo være et år før hun bliver storesøster - og vi er jo to om det, så hun har jo altid mindst én forældre hos sig.

Så er jeg gerne vil høre jeres erfaringer omkring at få børn så tæt på hinanden. Fordele og ulemper. Økonomi osv.
Hvordan klarede forholdet det?
Var 2. graviditet planlagt - og hvilke tanker gjorde i jer?
Hvad sagde venner og familie til det?

Håber at i nyder påsken, trods det dårlige vejr
Hilsen skrukke mig

Jeg har to drenge med 11 mdrs mellemrum, begge fra 2010

Jeg holdte den store hjemme sammen med den lille da jeg var på barsel, det var hårdt, men jeg gjorde det gerne igen...

Det var hårdt, da de sov på skift og spiste på skift, så man følte nogle dage man ikke lavede andet en at made og skifte bleer, men det har været det hele værd og ku nemt klare et par pseudotvillinger mere

Anmeld

6. april 2012

LR85

Opper den bare for dig. 

Var selv rigtig skruk de første maaange måneder efter jeg havde fået min søn. Men nu hvor han er blevet 2 år kan jeg virkelig se fordel i a vente lidt, også til de så kan lidt mere og hjælp lidt til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.