Del erfaringer: At få nr. 2, kort efter nr. 1.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2012

Krussedulle

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Så for søren hvor er jeg skruk. Det samme er min kæreste.
Vi har Bella Elina på 3 1/2 måned, og hver dag snakker vi om en baby mere.

På en måde synes jeg at det er lidt "synd" for Bella, fordi folk tror at vi ikke nyder hende - men vi nyder hende alt hvad vi kan, og hun vil jo være et år før hun bliver storesøster - og vi er jo to om det, så hun har jo altid mindst én forældre hos sig.

Så er jeg gerne vil høre jeres erfaringer omkring at få børn så tæt på hinanden. Fordele og ulemper. Økonomi osv.
Hvordan klarede forholdet det?
Var 2. graviditet planlagt - og hvilke tanker gjorde i jer?
Hvad sagde venner og familie til det?

Håber at i nyder påsken, trods det dårlige vejr
Hilsen skrukke mig

Nu er det meget nyt for os endnu, da vi kun har haft pseudoer i 1 mdr men Storm var 4 mdr, da jeg testede positivt igen! Det var planlagt, men blev overrasket over at det kun gik 14 dage, efter jeg smed p-pillerne ... Sylvester er vores 3 barn, og der er knap 13 mdr mellem nr 2 og nr 3.. økonomisk betyder det ikke så meget, andet end udgifter til ekstra bleer og mme! Og en tvillinge/søskendevogn! det er 3 drenge vi har, så den mindste har bare overtaget tøjet fra den mellemste.. Jeg syntes faktisk at det er lidt hårdt, de overlapper hinanden mht måltider og søvn, så jeg skal være på hele tiden! Men vi er så heldige at begge børn sover om natten! Den mindste sover 8 timer! ... Selvom det er hårdt lige nu, syntes jeg også at det er fantastisk at have pseudoer men jeg tror også at det har meget at sige at det er nr 2 og 3! Vores store dreng hjælper meget til, og det er bare dejligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Så for søren hvor er jeg skruk. Det samme er min kæreste.
Vi har Bella Elina på 3 1/2 måned, og hver dag snakker vi om en baby mere.

På en måde synes jeg at det er lidt "synd" for Bella, fordi folk tror at vi ikke nyder hende - men vi nyder hende alt hvad vi kan, og hun vil jo være et år før hun bliver storesøster - og vi er jo to om det, så hun har jo altid mindst én forældre hos sig.

Så er jeg gerne vil høre jeres erfaringer omkring at få børn så tæt på hinanden. Fordele og ulemper. Økonomi osv.
Hvordan klarede forholdet det?
Var 2. graviditet planlagt - og hvilke tanker gjorde i jer?
Hvad sagde venner og familie til det?

Håber at i nyder påsken, trods det dårlige vejr
Hilsen skrukke mig

Jeg har aldrig forstået når nybagte forældre fortæller, at de er skrukke. Man HAR jo en lille baby - så hvad er det man længes efter? Jeg forstår det slet ikke og jeg synes altså det er rigtig synd at blive den store så hurtigt. Desuden ved man jo ikke hvilken graviditet og fødsel man vil få. Måske bliver man super syg af kvalme eller bækkenløsning under graviditeten - måske føder man meget før tid og eller den lille baby viserDigg at have brug for indlæggelse el. Lign. Og hvad så med den "store" som jo kun er et lille pus, der intet forstår? Jeg ville helt klart vælge at nyde min lille baby/barn i et par årfør jeg begyndte at tænke på den næste....

Anmeld

7. april 2012

celkt

SØS skriver:

Jeg har aldrig forstået når nybagte forældre fortæller, at de er skrukke. Man HAR jo en lille baby - så hvad er det man længes efter? Jeg forstår det slet ikke og jeg synes altså det er rigtig synd at blive den store så hurtigt. Desuden ved man jo ikke hvilken graviditet og fødsel man vil få. Måske bliver man super syg af kvalme eller bækkenløsning under graviditeten - måske føder man meget før tid og eller den lille baby viserDigg at have brug for indlæggelse el. Lign. Og hvad så med den "store" som jo kun er et lille pus, der intet forstår? Jeg ville helt klart vælge at nyde min lille baby/barn i et par årfør jeg begyndte at tænke på den næste....

ENIG!!

Jeg kan godt huske fornemmelsen af at være skruk igen med den samme efter at jeg havde fået nummer et, men det var ligeså meget trygheden ved at have en baby i maven jeg savnede.

Og når vi nu bliver opfordret til at komme med vores mening, vil jeg så komme med min, også selvom jeg kommer i modstrid med en del søde mennesker herinde.

Jeg syntes det er EGOISTISK at tænke på at gøre sit spædbarn til storebror/søster når det endnu ikke engang er 6 mnd gammel, og det mener jeg i hvert fald gør sig gældene indtil nummer et er blevet 1 år gammel. En så lille baby har behov for sine forældre uden at skulle dele dem med en ny baby i huset, og tager man det valg, tager man unægteligt noget fra barn nummer 1, som det efter min mening har krav på.

Det e rnoget andet med tvillinger eller flere endnu, det er ikke et valg vi selv tager, der må man bare få det bedste ud af det, men kan man selv bestemme mener jeg man er forpligtiget til at gøre det 100% bedst for hvert af sine børn. Og det gør man ikke ved at få dem med 12-14 mnds mellemrum!!

Og ja, der er masser af solstråle historier om at det er gået så godt og børnene har det så fint med hinanden. Men hvem kan sige, hvordan barn nummer et ville have udviklet sig uden en søster eller en bror til at dele med?? Og så er der jo også de kedelige historier, hvor det bare ikke er fryd og gammen at få psuedoer.

Så hvis nogen vil bruge mit råd til nogen, så tilsidesæt jeres egne behov for at få et barn til, vent bare et år endnu før I starter på projektet, og gå så og nyd den baby I allerede har fået.

Anmeld

7. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
celkt skriver:

ENIG!!

Jeg kan godt huske fornemmelsen af at være skruk igen med den samme efter at jeg havde fået nummer et, men det var ligeså meget trygheden ved at have en baby i maven jeg savnede.

Og når vi nu bliver opfordret til at komme med vores mening, vil jeg så komme med min, også selvom jeg kommer i modstrid med en del søde mennesker herinde.

Jeg syntes det er EGOISTISK at tænke på at gøre sit spædbarn til storebror/søster når det endnu ikke engang er 6 mnd gammel, og det mener jeg i hvert fald gør sig gældene indtil nummer et er blevet 1 år gammel. En så lille baby har behov for sine forældre uden at skulle dele dem med en ny baby i huset, og tager man det valg, tager man unægteligt noget fra barn nummer 1, som det efter min mening har krav på.

Det e rnoget andet med tvillinger eller flere endnu, det er ikke et valg vi selv tager, der må man bare få det bedste ud af det, men kan man selv bestemme mener jeg man er forpligtiget til at gøre det 100% bedst for hvert af sine børn. Og det gør man ikke ved at få dem med 12-14 mnds mellemrum!!

Og ja, der er masser af solstråle historier om at det er gået så godt og børnene har det så fint med hinanden. Men hvem kan sige, hvordan barn nummer et ville have udviklet sig uden en søster eller en bror til at dele med?? Og så er der jo også de kedelige historier, hvor det bare ikke er fryd og gammen at få psuedoer.

Så hvis nogen vil bruge mit råd til nogen, så tilsidesæt jeres egne behov for at få et barn til, vent bare et år endnu før I starter på projektet, og gå så og nyd den baby I allerede har fået.

Anmeld

7. april 2012

MomInTheMaking

celkt skriver:

ENIG!!

Jeg så tråden igår og tænkte helt det samme som dig, men jeg turde ikke helt skrive det.

Jeg kommer aldrig til at forstå den skrukhed, man HAR jo en baby.

Min datter er nu 6 mdr. og bare tanken om at hun skulle dele sine forældre med en anden om kort tid gør mig ked af det, hun skal bare nydes og jeg tror på at børn kan være lige så gode venner med 4 år imellem sig som de kan med 10 mdr.

Så.. jeg er dybt enig i det du skriver.

Men det er vidst besides the point.. sry TS!

Anmeld

7. april 2012

LykkeB

celkt skriver:

ENIG!!

Anmeld

7. april 2012

celkt

Mom In The Making skriver:

Jeg så tråden igår og tænkte helt det samme som dig, men jeg turde ikke helt skrive det.

Jeg kommer aldrig til at forstå den skrukhed, man HAR jo en baby.

Min datter er nu 6 mdr. og bare tanken om at hun skulle dele sine forældre med en anden om kort tid gør mig ked af det, hun skal bare nydes og jeg tror på at børn kan være lige så gode venner med 4 år imellem sig som de kan med 10 mdr.

Så.. jeg er dybt enig i det du skriver.

Men det er vidst besides the point.. sry TS!

Anmeld

7. april 2012

Ellie79

celkt skriver:

ENIG!!

Så enig med dig

Og til ts, jeg synes godt nok også det er lang tid at være væk fra arbejdsmarkedet - synes det er fint lige at være ude og vise sig igen også kan i begynde når jeres lille er kørt godt ind i dp el. vg. Synes det var rigtig hårdt de første mdr efter vores hun var startet i vg, ville slet ikke have haft overskud til en skulle være mor for en mere derhjemme.

Anja

Anmeld

7. april 2012

LinLin

Jeg testede positiv da Adam var 5 mdr - helt uplanlagt eftersom jeg var på p piller! Jeg fik en abort.... Ville have haft termin en måned efter hans 1 års fødselsdag!
Jeg synes virkelig det er er synd at få børn så tæt - for den 'store', som overhovedet ikke er stor! Adam har en storebror; der er 4 år og 1 uge imellem dem. Det har været så fantastisk nemt at få en til, fordi David har været helt selvhjulpen og har kunnet forstå at han indimellem har måttet vente lidt....

Så jeg ville klart vente - nyd din baby! ;-)

Anmeld

7. april 2012

132319

Jeg forstår ikke den der skrukhed når man har en baby men hey, det skal jeg ikke gøre mig til dommer for.

Jeg har selv 2 år og 9 måneder i mellem mine og det har være rockerhårdt, hårdere end man overhovedet kunne forvente.

Nummer 2 har været og er et meget krævende barn og det er virkelig kommet bag på mig, da min første slet ikke var sådan.

jo, det er meget hårdere med to børn end med et, det tror jeg alle forældre vil skrive under på, for nej man har ikke prøvet det før, det at have to.

Udover det, så skal barnet i en alt for tidlig alder (efter min mening) til at dele sine forældre og når muligheden nu er der, så synes jeg det er vigtigt at lade den førstefødte nyde sine forældre så meget som muligt.

Kunne jeg have fået de præcis samme to børn med 4-5 års mellemrum, så havde jeg gjort det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.