Ladycuppen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

mariamiss6

Amandas-mor skriver:

Jeg har haft Mooncuppen (som er samme princip) og jeg var ufattelig glad for den. Det var en stor lettelse at det var så nemt når først man havde fået lært at bruge den. Intet besvær og intet med at skulle bruge penge konstant på bind osv.

Nu har jeg dog bestilt disse her:

http://www.babybotsboutique.co.uk/little_gumnut_csp.htm

og det skal prøves af. Dejlig tanke at de er helt naturlige og ikke belaster miljøet ved bare at blive smidt væk. De kan bare vaskes og bruges igen og igen  

Åh ja, jeg har også kigget lidt på det, men jeg er en tumpe til at få ordnet vasketøj, så det ville bare ende ulækkert her hjemme hehe.... Plus, jeg ville få brug for VIRKELIG mange, fordi jeg bløder meget kraftigt en del af dagen i en periode....

Mooncuppen havde jeg også først. Nu bruger jeg så ladycuppen, og der er MEGET stor forskel. Begge er jo lavet af silikone, men mooncuppen meget hård, i forhold til ladycuppen. Jeg vil klart anbefale ladycuppen, frem for mooncuppen fra nu af. For stilken på mooncuppen generede mig til tider. Og da jeg så havde klippet af den, var kanten bare for skarp synes jeg, og lige gyldigt hvad jeg gjorde blev det aldrig helt godt.

Så jeg er glad for min ladycup, som er langt blødere, sikkert fordi den er tyndere end mooncuppen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

mariamiss6

stjerneskud10 skriver:

Kan man tage i svømmehallen med den eller på stranden?? Synes den er rigtig smart, men samtidig finder jeg det ikke særligt lækkert, men ja det synes jeg hellere ikke bind og tamponer er..

Den er lige så svømmesikker som en tampon

Anmeld

5. april 2012

mariamiss6

Amandas-mor skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor der er så mange der syntes at menstruationsblod er såååå ulækkert. Det er da heller ikke fordi jeg er mega fan, men jeg syntes slet ikke at det er klamt på den måde. Det er bare blod og i øvrigt en steril væske indtil den kommer i kontakt med luft (hvilket den så ikke gør når den er i cuppen)

nemlig  

jeg synes at bind og tamponer er langt mere ulækkert, netop fordi det bringer kroppen i direkte kontakt med ulækre, og ikke mindst giftige kemikalier, og den der snor der hænger ud fra en tampon, og altid er lidt våd agtig,ad... Og så skal man lige gemme den bag en skamlæbe, og så lede efter den når man skal skifte, og når den gennemblødes, hvilket de gør næsten alle sammen for mig, så er der alligevel blod ud over det hele...

Med bind føler man sig bare beskidt hele tiden synes jeg, og ikke mindst varm og irriteret, og begrænset i både tøjvalg, og kropsbevægelser...

Med cuppen bliver det hele indenbords, til man tømmer den, og blodet koagulerer ikke og bliver til kødklumper undervejs. det lugter ikke, og man er på ingen måder begrænset undermenstruation....

Anmeld

5. april 2012

Becks

Darling<3 skriver:

Hvorfor?? Det siger lidt sig selv hvorfor den er ulækker..

Ved ikke hvordan i andre kvinder fjerner jeres tampon, men jeg sidder ikke og GRAVER efter min tampon - bind bruger jeg ikke, så lugten kender jeg ikke noget til...

Nej det siger ikke sig selv For mig at se, er det lige så ulækkert som brugen af tamponer og bind, men vi er jo alle også forskellige..

Jeg har som sagt ikke prøvet den endnu selv..

Anmeld

5. april 2012

raca

celkt skriver:

jeg overvejer da helt klart at prøve en,... mest for at blive fri for lugten...

men jeg hører til dem der bløder MEGET... så er lidt bekymret for om det passer til mig...

tror godt det kan lade sig gøre.. jeg bløder sådan moderart... dvs jeg kan bløde gennem cowboybukser og underbukser på ca 2 timer jeps det er smuttet for mig når det er kommet et par dage før tid og nå jeg af underlig grunde ikke har haft ondt..

nå men jeg tømmer hver 6-8 time og den er ca halvfuld.. maks 3/4 fuld.. den reducere bløde dagene med ca 1 og har minsket mine smerter betrakteligt...

Anmeld

5. april 2012

VIPpigen

Amandas-mor skriver:

DDe

Du skal bare lige bruge toiletbørsten, ligesom du ville gøre hvis der var "andet" der sad fast i kummen. Så når du skyller ud forsvinder farve og det hele...ja undskyld men ville lige dele den info

Det gør jeg også... Hmm, måske det bare er mig der syntes farven bliver... De første gange lavede jeg den klassiske fejl, ved bare at trække ud, og så Lade det være, men det lignede jo død og ødelæggelse... Nu bruger jeg børster, syntes bare stadig den røde farve hænger rigtig godt ved... Men rigtig god grund til at hele badeværelset skal have den store tur efter min "tur" ;-)

Anmeld

5. april 2012

Tona

VIPpigen skriver:

Det gør jeg også... Hmm, måske det bare er mig der syntes farven bliver... De første gange lavede jeg den klassiske fejl, ved bare at trække ud, og så Lade det være, men det lignede jo død og ødelæggelse... Nu bruger jeg børster, syntes bare stadig den røde farve hænger rigtig godt ved... Men rigtig god grund til at hele badeværelset skal have den store tur efter min "tur" ;-)

Et rigtig miljø-svin kunne måske så komme til lige at skurre kummen i klorin eller vaskepulver en gang dagligt  Men det er jo ikke godt for miljøet.

Mærkeligt at det ligesom hænger ved i jeres toilet, det gjorde det slet ikke i vores når bare jeg børstede...

Anmeld

5. april 2012

VIPpigen

Amandas-mor skriver:

Et rigtig miljø-svin kunne måske så komme til lige at skurre kummen i klorin eller vaskepulver en gang dagligt  Men det er jo ikke godt for miljøet.

Mærkeligt at det ligesom hænger ved i jeres toilet, det gjorde det slet ikke i vores når bare jeg børstede...

Hmm, nu jeg tænker over det har jeg først rigtig bemærket det efter vi er flyttet... Måske det er vandet som er med til at gøre kummen mere rød.. Virker bestemt som om vi har en del mere okker (staves) hernede end vi havde i vejle. Må jeg lige ligge mærke til næste gang :-D

Anmeld

5. april 2012

Tona

VIPpigen skriver:

Hmm, nu jeg tænker over det har jeg først rigtig bemærket det efter vi er flyttet... Måske det er vandet som er med til at gøre kummen mere rød.. Virker bestemt som om vi har en del mere okker (staves) hernede end vi havde i vejle. Må jeg lige ligge mærke til næste gang :-D

Altså da vi flyttede ind i det hus vi bor i nu oplevede jeg det samme med at kummen bare ikke var til at holde pæn, men blev farvet af okker i vandet.

Jeg har desværre ikke kunnet finde anden løsning end at jeg hælder klorin i  kummen og får det godt op ad siderne og så lader det trække i en 10 min. tid. Når jeg så skrubber med børsten går det let af. Det skal så gentages efter behov, for vores vedkommende er det ca en gang i måneden det skal gøre. Jeg er super ærgelig over at jeg er nødt til at bruge klorin, men jeg kan ikke finde andet som virker.

Anmeld

8. april 2012

Pige2009

mariamiss6 skriver:

Det ER rigtig smart, og klart bedre for dit underliv, i sammenligning med både bind og tampon....

De koste rlidt, nu og her jo, men hvis man passer på dem holder de ca. 10 år, så det er jo oven i købet rigtig mange penge sparet

Jeg SKAL snart tage mig sammen så. Er den nem at føre op?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.