Amandas-mor skriver:
Jeg forstår ikke hvorfor der er så mange der syntes at menstruationsblod er såååå ulækkert. Det er da heller ikke fordi jeg er mega fan, men jeg syntes slet ikke at det er klamt på den måde. Det er bare blod og i øvrigt en steril væske indtil den kommer i kontakt med luft (hvilket den så ikke gør når den er i cuppen) 
nemlig 
jeg synes at bind og tamponer er langt mere ulækkert, netop fordi det bringer kroppen i direkte kontakt med ulækre, og ikke mindst giftige kemikalier, og den der snor der hænger ud fra en tampon, og altid er lidt våd agtig,ad... Og så skal man lige gemme den bag en skamlæbe, og så lede efter den når man skal skifte, og når den gennemblødes, hvilket de gør næsten alle sammen for mig, så er der alligevel blod ud over det hele...
Med bind føler man sig bare beskidt hele tiden synes jeg, og ikke mindst varm og irriteret, og begrænset i både tøjvalg, og kropsbevægelser...
Med cuppen bliver det hele indenbords, til man tømmer den, og blodet koagulerer ikke og bliver til kødklumper undervejs. det lugter ikke, og man er på ingen måder begrænset undermenstruation....
Anmeld