Ladycuppen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

mariamiss6

Baagøe skriver:

Jeg SKAL snart tage mig sammen så. Er den nem at føre op?

Meget nem

Man bukker den bare, som du kan se på hjemmesiden.... Og fører den op. Nogle gange skal man hjælpe den til at folde sig ud igen, men det er bare noget med at dutte lidt til den der oppe

SÅ kører det for dig (og nej, man kan ikke købe den i T-Hansen )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

Muffin_girl

mariamiss6 skriver:

aj vidste du ikke det?

Jeg synes ellers jeg har svaret på ALT hvad der har været oppe omkring emnet hehe....

Jeg har haft brugt den siden jeg fik Bastian, men hørte første gang om dem i 2005 Fra en dildo dame lol......

Tjek mit blogindlæg Zafir, der er link til en amerikansk tester, så kan du måske bedre beslutte hvilken du skal have, og nej, jeg ved ikke hvilke der sælges i DK....

Jeg kender til divacup, mooncup, ladycup, her i dk

Hvad er divacup og mooncup så ?

Anmeld

8. april 2012

kvinde84

Jeg hørte om den for nogle år siden, når jeg gik i student. Synes dengang at den var skide smart, men jeg havde brugt tamponer fra jeg begyndte at få mens, og var meget tilfreds med det, da det gjorde at jeg faktis ikke tænkte over det når det var den tid på måneden.

Nu er tingene dog anderledes. Jeg har altid levet et nogenlunde sundt og "naturligt" liv, men i forb. med barnløshed (nedsat sædkvalitet) så begyndte jeg at tænke rigtigt meget over det med kemikalier, sundhed o.lign. Jeg tænkte at jo bedre min krop var til at tage imod en graviditet, jo større var vores chance for at behandlingen skulle lykkes. Derfor besluttede jeg også at det var slut med tamponer. Men jeg synes dog at det er SÅ træls at skulle bruge bind, så tænker man hele tiden over at man har mens, og det er klamt og svedigt og puha.

Faldt så forleden dag over en reklame for mooncuppen, oh fryd og gammen, jeg havde faktis glemt alt om den, så nu skal jeg heeelt sikkert anskaffe mig en til efter jeg har født, som tamponer uden at påvirke miljøet "downtown" 

Anmeld

9. april 2012

mariamiss6

AalborgPigen skriver:

Hvad er divacup og mooncup så ?

Jamen det er det samme, bare henholdsvis dyrere og billigere

Divacuppen var den der først kom til DK, så vidt jeg ved. det var et dildofirma der importerede dem, og begyndte at sælge dem.

Mooncuppen var den umiddelbare efterkommer, i billigere og lidt discountudgave.... 

Anmeld

9. april 2012

mariamiss6

kvinde84 skriver:

Jeg hørte om den for nogle år siden, når jeg gik i student. Synes dengang at den var skide smart, men jeg havde brugt tamponer fra jeg begyndte at få mens, og var meget tilfreds med det, da det gjorde at jeg faktis ikke tænkte over det når det var den tid på måneden.

Nu er tingene dog anderledes. Jeg har altid levet et nogenlunde sundt og "naturligt" liv, men i forb. med barnløshed (nedsat sædkvalitet) så begyndte jeg at tænke rigtigt meget over det med kemikalier, sundhed o.lign. Jeg tænkte at jo bedre min krop var til at tage imod en graviditet, jo større var vores chance for at behandlingen skulle lykkes. Derfor besluttede jeg også at det var slut med tamponer. Men jeg synes dog at det er SÅ træls at skulle bruge bind, så tænker man hele tiden over at man har mens, og det er klamt og svedigt og puha.

Faldt så forleden dag over en reklame for mooncuppen, oh fryd og gammen, jeg havde faktis glemt alt om den, så nu skal jeg heeelt sikkert anskaffe mig en til efter jeg har født, som tamponer uden at påvirke miljøet "downtown" 

Jeps de er gode

Jeg har selv haft brugt mooncuppen, og med det in ménte vil jeg altså anbefale dig at købe ladycuppen, selvom den er lidt dyrere måske....

som sagt er den måske dyrere (har ikke lige tjek på den aktuelle pris på mooncuppen) til gengæld ER den altså bedre. 

Den er meget blødere i materialet, end mooncuppen, og hvis jeg skal sammenligne de to ville jeg sige at mooncuppen er ALT for "hård" i det. Især stilken kan virkelig genere. Det gør ladycuppens stilk ikke.

Ladycuppen er i øvrigt også pænere at se på. mooncuppen har en lidt sær farve fra starten af, og tager hurtigt menstruations afsmidtning til sig også.

I øvrigt er ladycuppen LANGT lettere at rengøre, fordi hullerne rundt i kanten er større, end de er på mooncuppen.  

Anmeld

9. april 2012

Muffin_girl

mariamiss6 skriver:

Jamen det er det samme, bare henholdsvis dyrere og billigere

Divacuppen var den der først kom til DK, så vidt jeg ved. det var et dildofirma der importerede dem, og begyndte at sælge dem.

Mooncuppen var den umiddelbare efterkommer, i billigere og lidt discountudgave.... 

Tak  

Anmeld

9. april 2012

Pige2009

mariamiss6 skriver:

Meget nem

Man bukker den bare, som du kan se på hjemmesiden.... Og fører den op. Nogle gange skal man hjælpe den til at folde sig ud igen, men det er bare noget med at dutte lidt til den der oppe

SÅ kører det for dig (og nej, man kan ikke købe den i T-Hansen )

Hi hi - du sjaw!

Anmeld

9. april 2012

Morgensol

mariamiss6 skriver:

Jeg har just lavet et indlæg på min blog, hvor jeg  ligesom giver mit besyv på sagen... 

Hvad siger i til den slags hjælpemidler?

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/04/04/ladycup-undskyld-til-de-sarte/

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så det kan være svaret allerede står her et sted, men tillader mig nu at spørge alligevel..

Kan man bruge den når man bader? Altså jeg tænker i svømmehallen ell. på stranden? 

Anmeld

9. april 2012

Tona

Bertemor skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så det kan være svaret allerede står her et sted, men tillader mig nu at spørge alligevel..

Kan man bruge den når man bader? Altså jeg tænker i svømmehallen ell. på stranden? 

Ja det kan man

Anmeld

9. april 2012

Morgensol

Amandas-mor skriver:

Ja det kan man

Super!  tusind tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.