Du har fuldstændig misfortolket mig, men som du selv skriver kender du mig ikke. Jeg er IKKE psykisk syg, jeg har bare haft mange problemer om ørene, som har gjort mig psykisk "træt", hvis man kan sige det sådan. Sådan har vi alle det indimellem. Mine problemer har bare været forstærket idet jeg har haft en svær baggrund som jeg via. psykolog skulle bearbejde. Dette har jeg gjort.
Jeg har IKKE en kontaktperson LÆNGERE. Dette er en gammel kontaktperson, som havde taget mig ind i hendes familie, så jeg havde en køkkendør at ty til, nu hvor min egen mor er vanskelig at være sammen med i længden.
Jeg kan godt forstår hvorfor mange af jer virker lidt bekymrede, fordi i ikke kender mig. Jeg er ikke som mine forældre - og jeg bliver det heller aldrig. Allerede NU har jeg gået imod statistikken. Jeg har klaret min skole, fået gode karakterer og haft arbejde som leder i en ung alder. Ting som andre unge på min alder ikke engang kan blive. Da jeg var 16 var jeg butiksansvarlig i en dyrehandel. Jeg passede butikken man-lør. Der var KUN mig, ingen andre. Chefen kom så forbi med varer indimellem, som JEG havde bestilt via. fax. Der er ikke mange 16 årige der ville kunne få dette job. Allerede det viser, at jeg er i stand til rigtig mange ting. Ifølge statistikken skulle jeg jo slet ikke være igang med en ungdomsuddannelse. Så skulle jeg være på kontakthjælp for længe siden. Det har jeg aldrig været før, men det er jeg desværre nok nødt til nu, indtil jeg HAR født, for så er der ingen tvivl om, at jeg skal igang med min uddannelse til klinikassistent (må droppe/udsætte at blive tandlæge, da jeg ikke bor i århus eller kbh).
Kan godt være du siger, at kommunen ikke kommer med sådanne uddannelse uden grund. De er sikkert bekymret for mit velfærd idet jeg har haft rigtig meget at tumle med og derfor har været overbelastet i længe, og derfor ikke har fået læst hf på 2 år grundigt nok. MEN der er altså grænser.. At ligefrem råde mig til at få en abort PÅ TRODS AF at jeg havde sagt, at jeg ville beholde det - er flyttet i en 3 værelses lejlighed og planlægger at sætte lejligheden i stand nu. At de så også kommer med denne fordom, at fordi jeg har lidt nogle omsorgssvigt, så er det lig med, at mit barn vil gøre det samme, fordi jeg åbenbart ikke har de færdigheder som kommende mor, når jeg har klaret mig selv meget af tiden. DET ER JO NOGET VÆRRE B*LL SH*T! Jeg har 6 søskende, forskellige mødre/fædre. Deres måder at opdrage/opfostre børn på har jeg da også kendskab til. Jeg synes ikke man kan drage en parrallel på den måde. Det er grotesk i mine øjne. Desuden burde de også liiiiiiige tænke på at der er en far i billedet. Hans forældre fejler intet, heller ikke ham selv.
Det værste er, at jeg rent faktisk ER blevet 19 år. Jeg har boet selv knap 4 år. Har været til psykolog et par år, for at bearbejde (lære og forstå) min fortid og leve med den nu. Så på det punkt er jeg kommet videre med mit liv og ser fremad.. Men når kommunen så kommer og skal blande sig, dømme mig og nærmest forventer, at jeg ikke magter opgaven som mor, så mister jeg min styrke, for så skal jeg starte forfra i kampen om at "blive normal".
Hvornår havde de mon så tænkt sig, at jeg "må" blive mor? Når jeg er 35?!
Jeg har grædt det meste af dagen pga. måden jeg blev behandlet på og alle de ting jeg har skulle sætte i perspektiv lige pludselig... Men nu er jeg blevet stærk igen. Jeg vil snakke med en sagsbehandler, når de indkalder mig, på en voksen måde. Jeg vil prøve at lade min vrede blive derhjemme. Simpelthen sige til dem, at jeg forstår deres bekymring i form af arv og miljø, men at jeg er ved at bryde den sociale arv og allerede er godt på vej. At jeg trods jeg har haft nogle psykiske problemer, så ser jeg fremad nu og at det kun er positivt for mig blive mor, da jeg opnår lykken ved at danne min helt egen familie - og for første gang føler mig hjemme et sted. Jeg vil spørge ind til, hvad de havde planlagt af hjælpemuligheder til mig, og hvis det fx. er en mødregruppe for unge, siger jeg ja til muligheden, men hvis de vil anbringe mig på et hjem, når jeg lige har født, så siger jeg nej tak.
Jeg glæder mig stadigvæk til at bringe den lille til verden. Til at give den en god og tryg opvækst. Jeg glæder mig også til jeg får en uddannelse, så jeg er økonomisk sikret.
Om ikke andet kan jeg også altid gøre karriere indenfor Netto, idet jeg allerede er "opgraderet" til leder i denne koncern...
Jeg har alle døre åbne for mig, og jeg er sikker på at jeg træffer det rigtige valg, ved at beholde både faren og barnet.
Jeg skulle lige tygge på den besked jeg fik. Det var hårdt at få smidt i hovedet, men nu må jeg bare holde hovedet oppe og modbevise dem.
Anmeld