Jeg skriver dette her med tårer der løber ned ad kinderne.. Jeg er så ufattelig knust.
Kommunen har ringet til mig, da min tidligere kontaktperson gennem 4 år har kontaktet dem og fortalt, at hun er bekymret for mig idet jeg skal være mor.
Min mor er pyskiks syg.
Min far er alkoholiker.
Jeg flyttede selv da jeg var 15.
= jeg er ikke i stand til at blive mor som 19årig.
Kommunen blev ved med at råde mig til at få en abort.
Jeg er så ked af, at jeg på trods af min barndom ikke kan få lov til bare at være normalt og leve en normalt liv, som alle andre 'normale' mennesker. På grund af det jeg har været igennem skal jeg konstant straffes.
Jeg har glædet mig utrolig meget, til at skulle være mor. Jeg har købt en masse babyting og jeg sidder konstant og planlægger fremtiden for den lille.
Men.. nu ved jeg ikke længere om jeg skal gennemføre det, når kommunen vil gå ind og stikke til mig og blande sig. Det er så heller ikke kun dem der dømmer mig. Familie og venner.. "Du er ung" bla bla bla.. Jeg er sku 19 år gammel.. Ikke 15, 16, 17... Det kunne have sket meget tidligere, at jeg blev gravid.
Jeg er en intelligent pige, som har evnerne til at blive lige hvad jeg vil, men min psyke at fuldstændig krakeleret nu. Jeg kan ikke magte at sætte et barn i verden, hvis jeg hele tiden skal mindes om hvilken elendig tilværelse jeg HAR haft.
Jeg er så knust lige nu over de beskeder jeg har fået af kommunen og min tidligere kontaktperson. Jeg ved ikke om jeg overhovedet orker at være MIG længere.
Hvad havde du gjort i min situation? Hvordan finder man styrken til, at kæmpe imod alle disse forhindringer? Ville du fjerne det NU på grund af frygten for at kommunen fjerner det senere hen?
Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at jeg bliver en fantastisk mor, men nu er jeg blevet i tvivl om jeg magter alle de psykiske udfordringer som kommunen giver mig - kun baseret på "arv og miljø".
Skal til læge imorgen - og kommunedamen sagde, at jeg skulle høre min læge af hvad han mente. Som om han skulle bestemme om jeg skulle få det fjernet. Jeg er blevet i tvivl. Hvis jeg fjerne barnet, fjerner jeg mig selv. Hvordan skal jeg nogensinde kunne leve med den jeg er og det jeg har været igennem, når jeg konstant skal dømmes på min baggrund? :''''''''''''''''''''''''(
Anmeld