jeg har slet ikke læst den her tråd, og vælger at lade være, men vil kun svare på dit indlæg som jeg umiddelbart læser det.
Det lyder til at du for lang tid siden har truffet dit valg, at du vil beholde dit barn, og har du valgt det, med en forståelse af hvad det indebære for dig og din lille spirer, så skal du med alt magt holde ved det!
Det er dit, dit dit dit dit, og ingens andre.
Jeg vil dog sige at den kontaktperson som har meldt dig til kommunen måske kan have haft sine grunde, det vil sige hun måske ser nogle faldgrupper som du ikke selv ser endnu. Og det skal du måske vende til noget godt (ramaskrig...jeg ved det) men....: Jeg gøtter på din kontaktperson er ældre, har en anden erfaring end den du har, og dermed ser billedet udefra...forstår du mig?
En rigtig god ide for dig nu ville være (tror jeg) at få en god snak med den kontaktperson, måske endda tage hende/ham med på kommunen, og lyt til det de siger, de kan jo have en pointe, og bed så om hjælp til at få løst det problem!
Filmen knækker fordi du tror de er i mod dig, men sandheden er jo at de forsøger at hjælpe dig...men de skal hjælpe dig med dit valg, og ikke presse noget ned over hovedet på dig, det skal du så nok også gøre klart for dem, du er voksen, har taget et voksent valg, og med det at få barn, bliver du tvunget ud i at skal tage voksne valg fra nu af og resten af dit liv!
jeg vil ikke lyde hård, men jeg fik barn da jeg var 18, som jeg deværre mistede fordi hun var syg, og jeg blev tvunget til at blive voksen i løbet af en helvedes tid, og det var så voldsomt et overgreb på alt hvad der hed mig, psykisk altså, som det overhovedet kunne være. jeg havde bare en god familie til at hjælpe mig op bagefter, men det har du ikke!
Derfor er det vigtigt du lytter, forstår, og vil tage til dig...alt sammen en procces som du skal igennem når du skal til at blive voksen, og være forældre.
Man skala ldrig være for god til at tage mod hjælp, selv om man har en følelse af at nogen tvinger noget ned over hovedet på en.
Ring til din kontaktperson, få en snak, som voksen til voksen, uden at skabe dramatik omkring det, og lyt til hvad det er de siger...måske kan de have nogle guldkorn til dig.
Men fortæl dem om din beslutning, og sig de ikke skal lave om på den, for det er dit barn, og dit valg...og ikke mindst dit liv.
giver det her nogen mening?
Det håber jeg...og stort tillykke med din lækre kommende bebs!
Anmeld