Eva skriver:
Det handler ikke om hvor meget eller lidt du går i byen, om hvor længe du har boet alene, om du har job eller ej...det er noget der stikker dybere og kommunen vurderer du har brug for hjælp så tag den og vis dem du ikke har eller tag den og nyd du får den.
I virkeligheden handler det om, om du magter at tilsidsesætte dine behov for et barns. Om du kan få en hverdag til at hænge sammen, stimulere dit barn og læse dets signaler.
Mange mødre som har en negativ arv med sig vil så gerne og de gør alt, de kan bare ikke for de har aldrig set det og mærket det på dem selv. Hvis ikke man selv helt naturligt har fået dækket de synlige og usynlge basale behov, så er det meget meget svært selv at kunne dække disse behov hos eget barn...for det er ikke naturligt for en.
Men det kan jo læres hvis det falder en svært og ingen ser ned på en der vil lære og blive bedre..men at smække døren i som et fornærmet barn og ikke vil indse at man måske som enlig mor på 19 år kunne have brug for og godt af hjælp, det vidner ikke om et menneske som kan og vil(set med offentlige øjne)...desværre....
Knus Eva...
Jeg kan godt se logikken i det du mener.. Og logikken i måden kommunen reagerer på.. men jeg kender mig selv og mine evner utrolig godt.. og får det værre af, at blive låst fast i mine elendigheder og blive dømt og holdt øje med /hjulpet. For mig er det ikke nogen hjælp, tværtimod.
Hvis jeg havde været i tvivl om hvordan jeg ville blive som mor, så havde jeg heller ikke beholdt det. Jeg er ikke egoistisk og bare babyglad.
Jeg tænker, at det også bliver godt for mig, at starte min egen lille familie og opnå lykken på den måde. At blive mor mener jeg, er det største man kan opnå.. Man man skal være klar til det - og det føler jeg, at jeg er.
Selvfølgelig er der nogen ting jeg ikke ved hvad er normalt.. Hvornår børn skal i seng, have lommepenge, hvornår de må det ene og det andet.. men disse ting er noget jeg finder ud af.. Disse ting kan jeg også SELV læse mig til herinde fx.
Hvornår de skal spise hvad osv lærer man jo ved JM eller SP.
At opdrage og elske mit barn på den rigtige måde ved jeg godt. Jeg kan se hvordan min mor behandler mine søskende.. og jeg kan se det er så forkert. Det er vigtig at lytte til sit barn og opdrage det på en ordenligt måde.. Ikke råbe og skrige eller være egoistisk, men dog stadig være fast i sine holdninger, så barnet ikke vokser op forvirret..
osv. osv. osv..
Anmeld