Smukkert skriver:
Det bedste for mig ville være, at kommunen ikke blandede sig og "hjalp" - for jeg betragter det absolut ikke som en "hjælp" men som et par ørne der går og holder øje med en, om man nu er en god mor eller ej.
Jeg kan sagtens klare det uden deres hjælp. Deres indblanding gør det kun værre for mig!
Jeg har bare et ønske om at være normal og skabe en tryg tilværelse for den lille. At skabe min egen familie. At bryde det sociale arv.
Kommunens form for "hjælp" er fx. at anbringe mig på et hjem, når jeg har født, hvor "folk kan hjælpe til" /// i virkeligheden at holde øje med mig, om jeg er en god mor - og hvis de vurderer, at jeg ikke er det, så fjerner de det.
Jeg ved jeg bliver en god mor, men hvis de skal "holde øje" og dømme mig, så vil jeg psykisk have det rigtig svært og dét kan gå ind og påvirke om jeg bliver en god mor eller ej.
Undskyld mig, men jeg forstår simpelthen ikke du mener de OVERVÅGER mv.
Prøv da at vende det til noget positivt:
Du har faktisk MULIGHEDEN for at få hjælp.
Sæt dog pris på at vi lever i et land, hvor vi kan få hjælp.
Og indse at du selv er et produkt af "den sociale arv.
-Det lyder hårdt når jeg skriver det sådan, det er ikke min mening at ville lyde hård, men du må også se realiteterne i øjnene.
Chancerne for at du viderebringer denne negative sociale arv, er store.
DERFOR synes jeg det er fantastisk at du overhovedet får muligheden for at bo kortvarigt et sted, hvor personalet vil gøre alt for at hjælpe.
Synes bestemt du skal håndhæve din ret til at få barnet, men synes bestemt også du så skal række hånden frem for at få den hjælp de nu engang tilbyder dig.
Anmeld