Hvilken fødsel havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
M (: skriver:

Hvorfor fik du aks ved din søn?

Fordi jeg slet ikke udvidede mig trods veer og to piller for igangsætning, og Adams hjerterytme lå alt for højt, så de turde ikke vente og se, om jeg med tiden ville udvide mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

M (:

PT skriver:

Fordi jeg slet ikke udvidede mig trods veer og to piller for igangsætning, og Adams hjerterytme lå alt for højt, så de turde ikke vente og se, om jeg med tiden ville udvide mig.

Træls, at fødslen ikke ville gå ordentligt i gang! 

Anmeld

25. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Træls, at fødslen ikke ville gå ordentligt i gang! 

Ja, det var det.

Jeg føler mig snydt, men det værste var/er, at jeg jo ikke måtte løfte min store pige (2,5 år) i fire uger - og jeg nu fem uger efter stadig får ondt, hvis jeg ikke passer på.

Såmim datter blev den store taber af mit aks - men heldigvis er hun en fantastisk pige, der har udvist stor forståelse.

Anmeld

25. marts 2012

TrineMine86

Hej de damer!

Jeg synes efterhånden at jeg har læst om mange herinde, der har fået et akut kejsernit, og blev lidt nysgerrig på, om gennemsnittet herinde er lavere, det samme eller højere end på landsplan. På landsplan er gennemsnittet (2010) for:

Alm. vaginal fødsel: 81,62% (34.270 pr. 100.000 kvinder)

Planlagt kejsersnit: 10,18% (4.276 pr. 100.000 kvinder)

Akut kejsersnit: 8,2% (3.443 pr. 100.000 kvinder)

Antal fødsler i alt: 41.989 pr. 100.000 kvinder

Jeg har valgt landsgennemsnittet for 2010, fordi tallene fra 2011 ikke er gjort op endnu. For at stemme behøver I IKKE at have født i 2010 - det er jo mest for sjov, at jeg har oprettet denne debat!

Så stem endelig løs piger - og har I født flere gange, så stem gerne i flere felter!

akut kejsersnit her - efter 4 dage med igangsættelse - og 10 timer med vedrop og masser af veer

Anmeld

25. marts 2012

oerbaek

alm fødsel alle 3 gange  

Anmeld

25. marts 2012

Nemesis

Hvad ligger der i "semi-akut"?

et semiakut er et ks der ikke kommer midt under fødslen, men heller ikke hvor du kommer ind på en planlagt dag.

Jeg skulle have haft pks, men det gik i gang 4 uger før. alt var klart til det skulle være ks, så derfor var det ikke akut men heller ikke det planlagte derfor et semiakut (halvt akut).

:-) Sisse

Anmeld

25. marts 2012

Mother-love

Hvordan kan det være, at du fik et planlagt kejsersnit?

Det fik jeg pga mit piskesmæld jeg fik ugen før jeg testede positivt gravid. Og havde så mange smerter at jeg ikke var med psykisk tilsidst.

Anmeld

25. marts 2012

Pige2009

Hej de damer!

Jeg synes efterhånden at jeg har læst om mange herinde, der har fået et akut kejsernit, og blev lidt nysgerrig på, om gennemsnittet herinde er lavere, det samme eller højere end på landsplan. På landsplan er gennemsnittet (2010) for:

Alm. vaginal fødsel: 81,62% (34.270 pr. 100.000 kvinder)

Planlagt kejsersnit: 10,18% (4.276 pr. 100.000 kvinder)

Akut kejsersnit: 8,2% (3.443 pr. 100.000 kvinder)

Antal fødsler i alt: 41.989 pr. 100.000 kvinder

Jeg har valgt landsgennemsnittet for 2010, fordi tallene fra 2011 ikke er gjort op endnu. For at stemme behøver I IKKE at have født i 2010 - det er jo mest for sjov, at jeg har oprettet denne debat!

Så stem endelig løs piger - og har I født flere gange, så stem gerne i flere felter!

Jeg fødte ganske almindelig vaginalt

Anmeld

25. marts 2012

norenberg

1 gang. akut kejsersnit
2 gang. alm fødsel
3 gang. akut kejsersnit

Anmeld

25. marts 2012

komodo

2 alm. og fantastiske fødsler og et akut kejsersnit jeg meget gerne havde været foruden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.