Hvilken fødsel havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

MomInTheMaking

M (: skriver:

Hej de damer!

Jeg synes efterhånden at jeg har læst om mange herinde, der har fået et akut kejsernit, og blev lidt nysgerrig på, om gennemsnittet herinde er lavere, det samme eller højere end på landsplan. På landsplan er gennemsnittet (2010) for:

Alm. vaginal fødsel: 81,62% (34.270 pr. 100.000 kvinder)

Planlagt kejsersnit: 10,18% (4.276 pr. 100.000 kvinder)

Akut kejsersnit: 8,2% (3.443 pr. 100.000 kvinder)

Antal fødsler i alt: 41.989 pr. 100.000 kvinder

Jeg har valgt landsgennemsnittet for 2010, fordi tallene fra 2011 ikke er gjort op endnu. For at stemme behøver I IKKE at have født i 2010 - det er jo mest for sjov, at jeg har oprettet denne debat!

Så stem endelig løs piger - og har I født flere gange, så stem gerne i flere felter!

Jeg født "normalt" med cup.. Ved ikke om det er værre end normalt, da jeg ikke har noget at sammeligne med, men jeg forstår nu godt de skulle bruge den forbandede sugekop. For da hun kom ud tabte overlæge, JM og farmand godt nok underskuffen da der stod 4900 gr. på vægten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

4xGreve

Hvor er det ærgeligt! 

Jah men sådan er det jo har fået to dejlige og helt igennem perfekte børn som har det godt så skal ikke brokke mig

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Mom In The Making skriver:

Jeg født "normalt" med cup.. Ved ikke om det er værre end normalt, da jeg ikke har noget at sammeligne med, men jeg forstår nu godt de skulle bruge den forbandede sugekop. For da hun kom ud tabte overlæge, JM og farmand godt nok underskuffen da der stod 4900 gr. på vægten.

Hold da op, det var da også en dejlig stor basse

Anmeld

25. marts 2012

M (:

4xGreve skriver:

Jah men sådan er det jo har fået to dejlige og helt igennem perfekte børn som har det godt så skal ikke brokke mig

Nej, resultatet er heldivis vigtigere end vejen dertil! (:

Anmeld

25. marts 2012

Nadia&Daniel

Jeg tror gerne, at det har været en hård kamel at sluge - for man har jo både fysisk og metalt forberedt sig på en vaginal fødsel, og når drømmen så braser, og man skal til at forholde sig til andre kendsgerninger..

Men det er da SKØNT at du har affundet dig med situationen, og glæder dig mere over resultatet end du ærger dig over vejen dertil! (:

Har aldrig følt at jeg er gået glip af noget.. Og det "sjove" er, at jeg har aldrig gået med tanken (da jeg var gravid) om hvordan fødselsen ville gå.. Det var først da kejsersnittet var den eneste mulighed for at få Laura i hænderne, at jeg begyndte at tænkte over det.

Lige pt. er jeg 80 % sikker på kejsersnit igen ved nr. 2 (når det engang skal ske)

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Nadia&Daniel skriver:

Har aldrig følt at jeg er gået glip af noget.. Og det "sjove" er, at jeg har aldrig gået med tanken (da jeg var gravid) om hvordan fødselsen ville gå.. Det var først da kejsersnittet var den eneste mulighed for at få Laura i hænderne, at jeg begyndte at tænkte over det.

Lige pt. er jeg 80 % sikker på kejsersnit igen ved nr. 2 (når det engang skal ske)

Det er da lidt sjovt, at du ikke har skænket det en tanke.. Men igen, ud skal de jo nok komme, når tid er, og alle regner vel som udgangspunkt med at føde vaginalt?

Hvordan kan det være sandsynligheden er så høj? 

Anmeld

25. marts 2012

Nadia&Daniel

Det er da lidt sjovt, at du ikke har skænket det en tanke.. Men igen, ud skal de jo nok komme, når tid er, og alle regner vel som udgangspunkt med at føde vaginalt?

Hvordan kan det være sandsynligheden er så høj? 

Tror også at jeg var/er en af de eneste kvinder i verden som ikke tænkte over det. Tænkte faktisk kun på fødsel, da vi var til fødselsforberedelse (hvilkte jeg så ikke fik brug for)..

Det er fordi jeg lige pt. gerne selv vil have pk igen - men nu må vi se til den tid

Anmeld

25. marts 2012

Fam. Madsen

første barn, er født normalt  

andet barn er født ved pks 

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Nadia&Daniel skriver:

Tror også at jeg var/er en af de eneste kvinder i verden som ikke tænkte over det. Tænkte faktisk kun på fødsel, da vi var til fødselsforberedelse (hvilkte jeg så ikke fik brug for)..

Det er fordi jeg lige pt. gerne selv vil have pk igen - men nu må vi se til den tid

Hvorfor vil du gerne have pks igen?

Anmeld

25. marts 2012

M (:

Fam. Madsen skriver:

første barn, er født normalt  

andet barn er født ved pks 

Hvorfor var det pks 2. gang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.