Hvilken fødsel havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

M (:

Chamomile skriver:

Jo, det kom som lidt af et chok. 

Puha, det kan jeg godt forstå! Heldigt, at de trods alt opdagede det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

felicity

Akut Kejsersnit her

Anmeld

11. april 2012

M (:

felicity skriver:

Akut Kejsersnit her

Hvad skete der? (:

Anmeld

12. april 2012

Tanjadamgaard

M (: skriver:

Hej de damer!

Jeg synes efterhånden at jeg har læst om mange herinde, der har fået et akut kejsernit, og blev lidt nysgerrig på, om gennemsnittet herinde er lavere, det samme eller højere end på landsplan. På landsplan er gennemsnittet (2010) for:

Alm. vaginal fødsel: 81,62% (34.270 pr. 100.000 kvinder)

Planlagt kejsersnit: 10,18% (4.276 pr. 100.000 kvinder)

Akut kejsersnit: 8,2% (3.443 pr. 100.000 kvinder)

Antal fødsler i alt: 41.989 pr. 100.000 kvinder

Jeg har valgt landsgennemsnittet for 2010, fordi tallene fra 2011 ikke er gjort op endnu. For at stemme behøver I IKKE at have født i 2010 - det er jo mest for sjov, at jeg har oprettet denne debat!

Så stem endelig løs piger - og har I født flere gange, så stem gerne i flere felter!

En god debat at læse, selvom man ikke har født endnu, det er spændende at høre om alle de forskellige fødsler  

Et super initatitiv og det er også rart du stiller så mange spørgsmål undervejs, jeg er nemlig selv ligeså uviden

Anmeld

12. april 2012

M (:

Tanjadamgaard skriver:

En god debat at læse, selvom man ikke har født endnu, det er spændende at høre om alle de forskellige fødsler  

Et super initatitiv og det er også rart du stiller så mange spørgsmål undervejs, jeg er nemlig selv ligeså uviden

Tak for rosen, og jeg er glad for, at du har kunnet bruge debatten til noget

Anmeld

12. april 2012

smask

jeg har haft 2 alm fødsler :-) 

Anmeld

13. april 2012

felicity

M (: skriver:

Hvad skete der? (:

Jeg var sat til den 13 feb.2008

jeg vågnede natten til den 12 februar med en form af vandafgang, og tegnblødning. vi kommer på sygehuset og blir tjekket, det må have været den yderste hinde som var sprunget, da man kunne konstatere at vandet ikke var gået. jeg bliver sendt hjem med besked om at kontakte dem igen når der var gode veer,.. jeg kommer hjem, får veer sidst på eftermiddagen, vi kører derop igen i løbet af aftenen, da mine veer er så kraftige at jeg ingen steder kan være, jeg blir undersøgt deroppe igen og er åbnet 1 cm. jeg overnatter på sygehuset i håb om mere fremgang. d.13 feb. stadig gode veer men uregelmæssige, har ikke åbnet mig yderligere, jeg får morfin i balden for at kunne sove lidt imellem veerne. det hjlæper i dejlige 4 timer.. og. jeg når at få morfin 2 gange. stadig veer men ingen fremgang. hun ligger stadig højt oppe. den 14 feb. eftermiddag får jeg ve stimulerend og det sætter gang i min udvidelsefase og hold nu op for veer det sætter igang. det ender med at jeg for en epi. til sidst, de tjekker mig og jeg er udvidet 3 cm og der sættes op med ve stimulerende. 20 min senere 6 cm udvidet. de tager vandet og jeg ender med at få sat en dims op på hende hoved for at fælge hende tættere. jeg får nu feber og begynder at ryste, de vil nu ha mig om på alle fire for at se om hun rokerer længere ned da de sket ikke kan få fat i hovedet... intet hjælper og min krop er helt ødelagt nu.. jeg kan ikke mere... og min krop reagere endnu mere stresset.. ryster og feber som aldrig før. så ser de at jessicas hjerte begynder at slå ekstremt hurtigt under veer...  så hun er osse stresset nu.. og i løbet af 10 min ca lå jeg på operationsbordet og hun blir født 14. feb  4100 og 56 cm lang

ved godt det blev sindsygt langt, men det var faktisk fedt lige at få det skrevet ned igen

Anmeld

14. april 2012

M (:

felicity skriver:

Jeg var sat til den 13 feb.2008

jeg vågnede natten til den 12 februar med en form af vandafgang, og tegnblødning. vi kommer på sygehuset og blir tjekket, det må have været den yderste hinde som var sprunget, da man kunne konstatere at vandet ikke var gået. jeg bliver sendt hjem med besked om at kontakte dem igen når der var gode veer,.. jeg kommer hjem, får veer sidst på eftermiddagen, vi kører derop igen i løbet af aftenen, da mine veer er så kraftige at jeg ingen steder kan være, jeg blir undersøgt deroppe igen og er åbnet 1 cm. jeg overnatter på sygehuset i håb om mere fremgang. d.13 feb. stadig gode veer men uregelmæssige, har ikke åbnet mig yderligere, jeg får morfin i balden for at kunne sove lidt imellem veerne. det hjlæper i dejlige 4 timer.. og. jeg når at få morfin 2 gange. stadig veer men ingen fremgang. hun ligger stadig højt oppe. den 14 feb. eftermiddag får jeg ve stimulerend og det sætter gang i min udvidelsefase og hold nu op for veer det sætter igang. det ender med at jeg for en epi. til sidst, de tjekker mig og jeg er udvidet 3 cm og der sættes op med ve stimulerende. 20 min senere 6 cm udvidet. de tager vandet og jeg ender med at få sat en dims op på hende hoved for at fælge hende tættere. jeg får nu feber og begynder at ryste, de vil nu ha mig om på alle fire for at se om hun rokerer længere ned da de sket ikke kan få fat i hovedet... intet hjælper og min krop er helt ødelagt nu.. jeg kan ikke mere... og min krop reagere endnu mere stresset.. ryster og feber som aldrig før. så ser de at jessicas hjerte begynder at slå ekstremt hurtigt under veer...  så hun er osse stresset nu.. og i løbet af 10 min ca lå jeg på operationsbordet og hun blir født 14. feb  4100 og 56 cm lang

ved godt det blev sindsygt langt, men det var faktisk fedt lige at få det skrevet ned igen

Ja, kunne godt forestille mig, at det er rart at få sat ord på.. Men puha, det lyder da også som en hård fødsel, når du har haft hårde veer i så mange timer, uden at der skete en sk*d.. 

Anmeld

14. april 2012

felicity

ja det var en lang og hård fødsel   men fik den mest fantastiske ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.