Hvilken fødsel havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

Plysbjørnen

M (: skriver:

Hm, det er da mærkeligt, at de ombestemmer sig i sidste øjeblik.. 

Det var en anden læge end ham der havde sagt nej i første omgang... Også havde det vistnok noget at gøre med at Jordemoderen ikke kunne nå min livmoder på trods af veer... Som jeg har forstået det... Men er ikke sikker... Vi kom i hvert fald ind, og Jordemoderen undersøgte mig, gik ud kom tilbage med en læge og min Journal og jeg fik tilbudt kejsersnit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Jonatansmor

Jeg fik et PKS og lægen har allerede sagt at de vil tildele mig et til, hvis vi skal have flere børn.

Anmeld

26. marts 2012

Mother-love

Hm, så er jeg også sikker på, at det var den rigtige løsning for dig. Var du ikke med i graviditeten psykisk eller med i fødslen eller?

Det var fødslen der gjorde mig urolig.
1. når man har kroniske smerter kan andre smerter forstærkes.
2. Jeg havde meget besvær med at skulle ligge i presse stillinger da det gav flere smerter i nakken.
3. Hvis jeg vidste at min fødsel ville vare 10 timer var det til at forholde sig til men man ved intet om hvor lang tid det ville tage.

Jeg er utrolig glad for at jeg fik accept på et pks da det lettede rigtig meget. Og idet at hun kom ud da jeg var 38+4 og at jeg ikke skulle gå graviditeten ud og måske 14 dage over tid gjorde det mere overskueligt.
At det så endte ud i at jeg fik en depression alligevel efter hun var kommet var så hvad det var. Men dette skyldes mine smerter.

Anmeld

26. marts 2012

MomInTheMaking

Jen mener, at de skal give kage, hvis de skønner over et kilo forkert (:

Well.. så må hun jo nok skulle anskaffe dem det helt store kagebord.

Anmeld

26. marts 2012

Hvem?

Hej de damer!

Jeg synes efterhånden at jeg har læst om mange herinde, der har fået et akut kejsernit, og blev lidt nysgerrig på, om gennemsnittet herinde er lavere, det samme eller højere end på landsplan. På landsplan er gennemsnittet (2010) for:

Alm. vaginal fødsel: 81,62% (34.270 pr. 100.000 kvinder)

Planlagt kejsersnit: 10,18% (4.276 pr. 100.000 kvinder)

Akut kejsersnit: 8,2% (3.443 pr. 100.000 kvinder)

Antal fødsler i alt: 41.989 pr. 100.000 kvinder

Jeg har valgt landsgennemsnittet for 2010, fordi tallene fra 2011 ikke er gjort op endnu. For at stemme behøver I IKKE at have født i 2010 - det er jo mest for sjov, at jeg har oprettet denne debat!

Så stem endelig løs piger - og har I født flere gange, så stem gerne i flere felter!

Akut kejsersnit begge gange....

Anmeld

26. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fødte begge gang helt almindeligt

Anmeld

26. marts 2012

mor2011_

alm fødsel førstegang 24 t fra start til slut med rigtig mange presseveer hvor jeg ikke måtte presse... ig anden fødsel 45 min fra først vee til han var ud i 1-2 presseveer 

Anmeld

26. marts 2012

twinboys

Havde drengene det skidt derinde, siden de blev taget så tidligt?

Jeg gik i fødsel. uge 24+3 

Anmeld

26. marts 2012

M (:

Aniteb skriver:

Det var en anden læge end ham der havde sagt nej i første omgang... Også havde det vistnok noget at gøre med at Jordemoderen ikke kunne nå min livmoder på trods af veer... Som jeg har forstået det... Men er ikke sikker... Vi kom i hvert fald ind, og Jordemoderen undersøgte mig, gik ud kom tilbage med en læge og min Journal og jeg fik tilbudt kejsersnit...

Hm, lyder som et lidt underligt forløb, men det var da dejligt, at det trods alt endte som du ønskede det (:

Anmeld

26. marts 2012

M (:

Jonatansmor skriver:

Jeg fik et PKS og lægen har allerede sagt at de vil tildele mig et til, hvis vi skal have flere børn.

Hvordan kan det være? Både at du fik første gang, men også at du allerede er tilbudt endnu et?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.