Jeg har ikke selv været sygemeldt i nogle af mine 3 graviditeter trods en del smerter, men har synes jeg lige så godt kunne prøve til sidste dag og det er lykkedes.
Men der er også forskel på hvor hysterisk man er med plukkeveer, iskiasnerver og vand i kroppen og hovedpine osv.
Men der er helt sikkert nogle der fortjener deres sygemelding:-)Man skal tage sit helbred alvorligt jo.
Dog vil jeg sige at mange af dem der kunne undgå disse sygemeldinger ikke gør ret meget for det. Ingen af dem svømmer som jo f.eks er rigtigt godt ved bækkenløsning og vand i kroppen. Folk går og rydder op, gører rent og holder homepartyes i stedet for at gå på job. Gymnastik er anbefalet alle gravide som udgangspunkt for at musklerne kan holde sammen på kroppen, men kun få % benytter sig af det desværre.
Og så er der folk der er dovne og udnytter systemet, som jeg desværre også selv er stødt på. Især en som var på KH og sagde at hun fandme ikke gad arbejde så nu ville hun have sin sygemeldning ved at sige hun havde mega kvalme i starten, efterfulgt af diverse andre undskyldninger. Sørgeligt at udnytte systemet på den måde i stedet for at sætte en ære i at lave et stykke ærligt arbejde. Så hun blev sygemeldt fra uge 10 og gik og grinte over at hun kunne...
Så al respekt til de folk der har brug for en sygemelding, men også al respekt for dem der rent faktisk laver et stykke arbejde til barslen starter...begge dele er jo ok.
Anmeld