gravid og etik om sygemelding på jobbet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Happiness

LR85 skriver:

ej nu må du simpelthen stoppe.

tror du selv a jeg mener a en person der har brækket begge ben eller har så kraftig bækkenløsning eller brækker sig hver 15. min skal komme på arbejde.

der er jo en naturlig grænse for hvornår det fysisk er umuligt!!!! det sir ærlig talt sig selv.

Jeg snakker om tilfælde hvor man kan blive aflastet. Som der starter med a blive skrevet, så opleves der a folk sygemelder sig bare de har den mindste smule ondt i hoved, ligaments smerter, har plukveer eller lign (eller andre normale ting)

Det kommer jo også an på ens job.

Men gir fuldstændig ret, a der er nogen der fandeme udnbytter a de har en positiv test og lægger sig syg hver 2. dag.

Jeg skrev et svar til det du skrev, og nej det gav ikke sig selv, når du skriver så direkte! Du skrev intet om dem der har svær bækkenløsning. Men at man ikke melder sig syg som gravid, og her i blandt nævner du bækkenløsning... Og netop det provokerede mig. 

Men ja mener heller ikke at man skal melde sig syg med de almindelige gener som en graviditet medfører. Der er vi fudstændigt enige.

Men jeg oplever bare ikke at kvinder melder sig syge pga få gener. Har i hvertfald ikke oplevet det på min tidligere og nuværende arbejdsplads. Men så må jeg jo bare have nogle gode kollegaer der ikke udnytter systemet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Kay

Happiness skriver:

Nu har jeg ikke selv været sygemeldt under min graviditet. Andet end 2 dage, da jeg fik plukveer, som de var bange for ville modne mig.

Men jeg bliver sgu lidt provokeret af dit svar. Jeg kender flere der har haft bækkenløsning. Og de har været i så stor smerte, at de ikke engang kunne gå på toilettet uden at få sindsyg ondt!

Så synes jeg ikke man skal gå på arbejde. Både for sig selv, men da også for deres kollegaer! Jeg ville nødigt være på arbejde med en der kun kunne sidde og lave papirarbejde. Så kunne jeg drøne rundt i 8 timer og lavet alt andet. Nej så vil jeg da hellere have at hun sygemelder sig!

Arbejdspladsen får jo kompensation, godt nok ikke det fulde beløb, men nk til at dække en del vagter ind. (mener det er 80%) Så hellere få en vikar, istedet for en der ikke kan lave noget.

Hvis man brækker et ben skal man jo heller ikke på arbejde...

Nu arbejder jeg også et fysisk krævende arbejde, så måske det er anderledes abdre steder. 

Men ok, du har jo lov til at have den holdning

jeg ville fandemer heller ikke være på arbejde med en kollega der kan det jeg kan i øjeblikket... og mine kollegaer er så glade for at havde fået en "fast" vikar på stuen der kan tage hendes del af læsset... hvilket jeg ikke kunne de sidste 2 måneder jeg var der...

Anmeld

23. marts 2012

Happiness

Kay skriver:

jeg ville fandemer heller ikke være på arbejde med en kollega der kan det jeg kan i øjeblikket... og mine kollegaer er så glade for at havde fået en "fast" vikar på stuen der kan tage hendes del af læsset... hvilket jeg ikke kunne de sidste 2 måneder jeg var der...

Netop Så hellere erkende at man ikke kan udføre sit arbejde, og er nødsaget til at sygemelde sig.

Selv om det kan føle som et nederlag

Men tror også det er forskelligt, nu har vi jo begge et arbejde der er fysisk krævende. Det kunne måske lade sig gi sig i et andet fag  

Anmeld

23. marts 2012

Kay

Happiness skriver:

Netop Så hellere erkende at man ikke kan udføre sit arbejde, og er nødsaget til at sygemelde sig.

Selv om det kan føle som et nederlag

Men tror også det er forskelligt, nu har vi jo begge et arbejde der er fysisk krævende. Det kunne måske lade sig gi sig i et andet fag  

jo jo hvis jeg havde kontor arbejde og kunne havde en masse pauser og en sofa at ligge og holde pause på.. så kunne jeg sagtens være på arbejde...

men nu er jeg nu engang pædagog... og ordblind... så der er ikke mange der vil ha mig på kontor...

men hvis der var noget på jobbet jeg kunne lave ville jeg hellere end gerne gøre det...  og det var utrolig hårdt at erkende at jeg ikke kunne passe mit job længere

Anmeld

23. marts 2012

Happiness

Kay skriver:

jo jo hvis jeg havde kontor arbejde og kunne havde en masse pauser og en sofa at ligge og holde pause på.. så kunne jeg sagtens være på arbejde...

men nu er jeg nu engang pædagog... og ordblind... så der er ikke mange der vil ha mig på kontor...

men hvis der var noget på jobbet jeg kunne lave ville jeg hellere end gerne gøre det...  og det var utrolig hårdt at erkende at jeg ikke kunne passe mit job længere

Kan jeg godt forstå. Ville slev have det rigtig skidt med det. Havde faktisk dårlig samvittighed de 2 dage jeg var sygemeldt Og brugte den ene dag på hospitalet, så burde jo ikke føle det

Det er også længe du skal gå hjemme Jeg GLÆDER mig til at begynde at arbejde igen om en måned! Og det har jeg falktisk gjort de sidste par måneder  

Jeg nyder at være tæt på Lukas og se ham hele dagen, MEN jeg er altså ikke skabt til bare at gå hjemme. Jeg keder mig når han sover, og det er alligevel 4-6 timer om dagen... Og nu når han er i vuggestue 3-5 timer om dagen, og kommer hjem og skal sove i 1,5 time... Så er det altså meget trist! Aner absolut ikke hvad jeg skal foretage mig!

Så jeg ser frem til at få andet at gå op i, og bare have et arbejdsliv igen

Anmeld

23. marts 2012

Kay

Happiness skriver:

Kan jeg godt forstå. Ville slev have det rigtig skidt med det. Havde faktisk dårlig samvittighed de 2 dage jeg var sygemeldt Og brugte den ene dag på hospitalet, så burde jo ikke føle det

Det er også længe du skal gå hjemme Jeg GLÆDER mig til at begynde at arbejde igen om en måned! Og det har jeg falktisk gjort de sidste par måneder  

Jeg nyder at være tæt på Lukas og se ham hele dagen, MEN jeg er altså ikke skabt til bare at gå hjemme. Jeg keder mig når han sover, og det er alligevel 4-6 timer om dagen... Og nu når han er i vuggestue 3-5 timer om dagen, og kommer hjem og skal sove i 1,5 time... Så er det altså meget trist! Aner absolut ikke hvad jeg skal foretage mig!

Så jeg ser frem til at få andet at gå op i, og bare have et arbejdsliv igen

jeg glæder mig allerede til at komme på job igen... og til at jeg kan "normale" ting og ikke er afhængig af kæresten hele tiden... kan fandemer ikke engang støvsuge her hjemme....

har en tang (sådan en som gamle mennesker har) så jeg kan samle ting op fra gulvet...

jeg kan ikke løfte en fyldt vasketøjs kurv... jamen forhelved hvad skulle jeg gøre hvis jeg var helt alene

Anmeld

23. marts 2012

otlitrom

Jeg er uddannet sygeplejerske, og det er et fysisk job, hvor der nok er flere der sygemeldes end ved fx. kontorarbejde (mit GÆT, det er ikke faktisk viden).

Da jeg var til lægen til første svangrebesæg siger lægen "du kommer bare forbi, hvis du synes du har for meget kvalme eller er for træt, så sygemelder vi dig"... Og jeg må indrømme jeg tabte kæben. Jeg havde på ingen måde ytret mig om at være dårlig, have plukveer eller andet, men lægen var bare "du siger bare til, så fikser vi det".

Jeg tror derfor ikke at problemet ligger alene hos de gravide. Det er måske også meget nemt at blive sygemeldt, og så er det måske fristende bare at sige "ja tak"...

Bare en tanke. Jeg er ikke for sygemelding uden en god grund, men har man bækkenløsning eller har kastet op hele graviditeten, med fare for hyperemesis etc., så synes jeg kun det er fair at blive sygemeldt. Jeg vil, som andre nævner, faktisk hellere være en for lidt på arbejde, end at have en man ikke kan bede om hjælp.

Anmeld

23. marts 2012

Happiness

Kay skriver:

jeg glæder mig allerede til at komme på job igen... og til at jeg kan "normale" ting og ikke er afhængig af kæresten hele tiden... kan fandemer ikke engang støvsuge her hjemme....

har en tang (sådan en som gamle mennesker har) så jeg kan samle ting op fra gulvet...

jeg kan ikke løfte en fyldt vasketøjs kurv... jamen forhelved hvad skulle jeg gøre hvis jeg var helt alene

Puha, det lyder bestemt ikke rart! Er glad for jeg havde en nem graviditet! Dte ville jeg slet ikke kunne holde ud.

Eller det ville jeg jo værenødsaget til, men alligevel...

Håber det snart bliver lidt bedre! Så du bare kan føle dig lidt selvstændig!

Anmeld

23. marts 2012

Kay

kitty skriver:

Jeg er uddannet sygeplejerske, og det er et fysisk job, hvor der nok er flere der sygemeldes end ved fx. kontorarbejde (mit GÆT, det er ikke faktisk viden).

Da jeg var til lægen til første svangrebesæg siger lægen "du kommer bare forbi, hvis du synes du har for meget kvalme eller er for træt, så sygemelder vi dig"... Og jeg må indrømme jeg tabte kæben. Jeg havde på ingen måde ytret mig om at være dårlig, have plukveer eller andet, men lægen var bare "du siger bare til, så fikser vi det".

Jeg tror derfor ikke at problemet ligger alene hos de gravide. Det er måske også meget nemt at blive sygemeldt, og så er det måske fristende bare at sige "ja tak"...

Bare en tanke. Jeg er ikke for sygemelding uden en god grund, men har man bækkenløsning eller har kastet op hele graviditeten, med fare for hyperemesis etc., så synes jeg kun det er fair at blive sygemeldt. Jeg vil, som andre nævner, faktisk hellere være en for lidt på arbejde, end at have en man ikke kan bede om hjælp.

kan godt forstå du blev lidt rystet over hans udtalelse... det ville jeg også havde været

jeg bliver undersøgt en gang om måneden... fordi min læge ikke syntes det er holdbart at fuldtids sygemelde gravide... og vi snakker hver gang om muligheden for at vende til bage med en ½ tids sygemelding...

hvis alle læger var sådan tror jeg ikke folk ville syntes det var den "nemme" løsning at blive sygemeldt...

Anmeld

23. marts 2012

Kay

Happiness skriver:

Puha, det lyder bestemt ikke rart! Er glad for jeg havde en nem graviditet! Dte ville jeg slet ikke kunne holde ud.

Eller det ville jeg jo værenødsaget til, men alligevel...

Håber det snart bliver lidt bedre! Så du bare kan føle dig lidt selvstændig!

ja... glæder jeg mig også til... men indtil videre må jeg vende mig til det... hihi slkal også snart havde fundet en frivillig til at ligge neglelak på mine tær når jeg skal til at havde klipklapper på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.