Kan det skade nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
cecilie1984 skriver:

Det er fint med hver sin mening. Siger heller ik at man farve hår i tide og utide. Men ved det er farligst de 12 første uger da det er der barnet bliver dannet.

Men siger bare at være gravid er som en sygdom vi kan selvfølgelig sagtens blive enige om at noget er bedre end andet. Men hvis man skal følge reglerne HELT må man jo stort set intet hverken spise eller gøre noget ud af sig selv

og nej mine børn fejler ikke noget

Jeg kan godt følge dig i at der måske er lidt for mange ting man ikke må som gravid og nogle ting er måske lidt overdrevet.

Men når det nu kun handler om udseendet, så forstår jeg ikke at man ikke venter. Man har vel fra start været klar over at det er et no-go. Og lige præcis hårfarvning synes jeg ikke man skal negligere, da der er tale om farlige kemiske stoffer.

En anden skriver at man ikke behøver at overbeskytte sit barn. Det handler jo ikke om overbeskyttelse når der er tale om FARLIGE kemiske stoffer. Ja, jeg tror bare at jeg har svært ved at forstå at man ikke kan tilsidesætte egne behov.

Nu skal det ikke misforstås (svært at høre den venlige tone på skrift) Jeg hidser mig ikke op over andre gøre det. Jeg har bare svært ved at forstå det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Chiip91

Kofoed. skriver:

Lille bemærkning det første stykke tid efter fødselen ser du alligevel ikke ordentlig ud. Desuden, dit hår har så godt af, at du ikke farver det, hvis du vil, er det bedste du kan gør, både for dit hår og din baby, at du klipper det farver hår af, finder en fed frisøre, som du kan leve med indtil amning er slut.

Jeg tror øko farver er bedre, men ikke godt.

Ja, vil bare ikke klippe alt mit hår a, det går kæresten heller ikke med til, men snakker allerførst med min frisør og min JM, for at være helt sikker

Anmeld

10. marts 2012

Kofoed.

Chiip91 skriver:

Ja, vil bare ikke klippe alt mit hår a, det går kæresten heller ikke med til, men snakker allerførst med min frisør og min JM, for at være helt sikker

God ide.

Anmeld

10. marts 2012

Chiip91

cecilie1984 skriver:

Det er fint med hver sin mening. Siger heller ik at man farve hår i tide og utide. Men ved det er farligst de 12 første uger da det er der barnet bliver dannet.

Men siger bare at være gravid er som en sygdom vi kan selvfølgelig sagtens blive enige om at noget er bedre end andet. Men hvis man skal følge reglerne HELT må man jo stort set intet hverken spise eller gøre noget ud af sig selv

og nej mine børn fejler ikke noget

Syns ærligtalt at det med at man hverken må det ene eller det andet er rimelig overdrevet, for skulle man følge alle de "regler" kunne man bare side derhjemme og ingenting lave i 9mdr. 

har også hørt at det er de første 12uger de er farligst

Anmeld

10. marts 2012

JH12

Jeg ville personligt vente.. og når du har holdt indtil nu, så kan du også vente til du er færdig med at amme..

Anmeld

11. marts 2012

...,

Sille86 skriver:

Jeg har et par veninder der er frisører forskellige steder, de siger alle at de i deres salon hver især ikke må fave hår på gravide.. Det er en politik de har fordi de farlige stoffer i hårfarverne går i blod banerne ved kontakt med hovedbunden... Og når det går i den gravides blod baner går det os i moder kagen.. De må heller ikke selv arbejde med at farve hår på andre hvis de selv er gravide pga dampene fra hår farven... Men hvis jeg var dig vill jeg vente.. jeg tør i hvertfald ikke selv løbe risikoen for der måske kan ske noget kram herfra

Hov det passer altså ikke helt jeg er selv uddannet frisør og vi må/skal stå og farve hår HVER dag.. Vi går først på barsel 4 uger inden termin... der er ingen regler i frisør branchen om at vi ikke må stå i alle de kemiske dampe, desværre! Heldigvis arbejder jeg nu i en grøn salon hvor vores farver og produkter er uden kemi og hormonforstyrrende stoffer.. Sundhedsstyrrelsen anbefaler dog stadig at man ikke farver hår med grønne farver som gravid.. -lidt mærkeligt at frisører dog gerne må stå i det uanset om det er alm. Eller grønne farver ;0) hvis det var mig der var gravid ville jeg stadig farve hår, dog nok vælge at få lagt reflekser da det ikke kommer i kontakt med huden

Anmeld

11. marts 2012

Levi&LilysMor

Chiip91 skriver:

Heeej tøser 

Jeg er gravid i uge 36 - 35+5

Jeg tænker RIGTIG meget på og farve mit hår, jeg er rent ud sagt ved og blive sindsyg, alle kommentere mit hår og syns jeg skal farve det  Kan jo self også vendte til jeg har født, men så skal jeg jo amme. 

Så her er mit spørgesmål: Kan det skade smølfen hvis jeg farver det nu, når jeg er så langt henne ? Jeg kan virkelig bare ikke vendte til jeg er færdig med at amme 

Dine venner er da godt nok åndsvage...! De tænker slet ikke over at det skader barnet, og nej du skal ikke farve det, medmindre du er ligeglad ...

Anmeld

11. marts 2012

Chiip91

LevisMor skriver:

Dine venner er da godt nok åndsvage...! De tænker slet ikke over at det skader barnet, og nej du skal ikke farve det, medmindre du er ligeglad ...

De fleste siger at når jeg nu snart er i uge 37 (36+0) i morgen, så skader det ikke barnet længere, og det ved jeg jo self ikke om passer. Men jeg er slet ikke ligeglad, hvis det stadig kan skade, så vil jeg ikke, medmindre min JM og frisør siger go for it

Anmeld

11. marts 2012

FrkZier

Chiip91 skriver:

De fleste siger at når jeg nu snart er i uge 37 (36+0) i morgen, så skader det ikke barnet længere, og det ved jeg jo self ikke om passer. Men jeg er slet ikke ligeglad, hvis det stadig kan skade, så vil jeg ikke, medmindre min JM og frisør siger go for it

du for ingen jordmor eller frisør til at sige go for it!!

Anmeld

11. marts 2012

Chiip91

FrkZier skriver:

du for ingen jordmor eller frisør til at sige go for it!!

Mente nu at hvis de siger at det ikke gør noget, og at jeg gerne må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.