Kan det skade nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

Chiip91

bullerbassen skriver:

Ved det heller ikke , hun fortalte bare da snakken faldt på det. At de jo stod og farvede hår som gravid.

Okay, (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

...,

Tja gør som du føler.. Helfarver er der også mange der får gjort..det er jo op til en selv hvad man synes er rigtigt og ja vi frisører bliver udsat for det dagligt, det er vel endnu mere skidt dog har de frisører jeg kender fået helt almindelige børn.:

Anmeld

11. marts 2012

Chiip91

Malene :0) skriver:

Tja gør som du føler.. Helfarver er der også mange der får gjort..det er jo op til en selv hvad man synes er rigtigt og ja vi frisører bliver udsat for det dagligt, det er vel endnu mere skidt dog har de frisører jeg kender fået helt almindelige børn.:

Ja, vil da også mene det er mere skidt

Anmeld

11. marts 2012

Muffinmus

jamen ingen tvivl om at det er skadeligt....

Al den kemi du påfører dig sev , der ender en del af det direkte i din baby og det forsvinder desværre aldrig igen. Det ophober sig hele tiden i kroppen og bliver mere og mere da det er  noget der ikke forsvinder med afføringen.Kort og godt, al det du tager til dig nu og under amning får dit barn en del af.

Anmeld

11. marts 2012

Chiip91

MariaE skriver:

jamen ingen tvivl om at det er skadeligt....

Al den kemi du påfører dig sev , der ender en del af det direkte i din baby og det forsvinder desværre aldrig igen. Det ophober sig hele tiden i kroppen og bliver mere og mere da det er  noget der ikke forsvinder med afføringen.Kort og godt, al det du tager til dig nu og under amning får dit barn en del af.

Okay, vidste ikke at det ender direkte i hende

Anmeld

11. marts 2012

Sille86

Hov det passer altså ikke helt jeg er selv uddannet frisør og vi må/skal stå og farve hår HVER dag.. Vi går først på barsel 4 uger inden termin... der er ingen regler i frisør branchen om at vi ikke må stå i alle de kemiske dampe, desværre! Heldigvis arbejder jeg nu i en grøn salon hvor vores farver og produkter er uden kemi og hormonforstyrrende stoffer.. Sundhedsstyrrelsen anbefaler dog stadig at man ikke farver hår med grønne farver som gravid.. -lidt mærkeligt at frisører dog gerne må stå i det uanset om det er alm. Eller grønne farver ;0) hvis det var mig der var gravid ville jeg stadig farve hår, dog nok vælge at få lagt reflekser da det ikke kommer i kontakt med huden

Det er os bare hvad jeg har fået af vide, det har været deres politik i deres forskellige saloner.. De må ikke som gravide arbejde med de forskellige farver, men er så blevet tildelt andre arbejds opgaver.. Så kan jo kun vidregive det de har fortalt mig.. Og ville stadigvæk personligt ikke selv vælge at blive farvet hverken som gravid eller mens jeg ammer..

Anmeld

11. marts 2012

Muffinmus

korrekt, men frisører bliver også tit allergikere så det er en dårlig ide...

Og kender selv flere frisører der ikke vil farve hår på gravide fordi det ER skadeligt, så det her handler kun om samvittighed, ikke om andet jo:-)Og hvem siger de børn er ok?? du ved jo ikke om det netop er derfor de får astma, om det er derfor de om 20 år ikke selv kan få børn, osv, ofr det er jo netop nogle af de virkninger der er i alle de stoffer.

Alt i alt er alle de ting ens eget valg, man skal bare huske at tænke en smule over det og vide at de måske kommer om 20 år og siger moar, jeg kan ikke få børn, hvad er der galt med min krop?? og måske sidder man så med dårlig samvittghed der, eller også er man ikke rørt af det fordi man tog et valg engang og sådan var det bare...

Folk bestemmer jo selv over de tilgalg og fravalg de laver, men man man også tage evt konsekvener i fremtiden jo.

Anmeld

11. marts 2012

raca

cecilie1984 skriver:

Det er fint med hver sin mening. Siger heller ik at man farve hår i tide og utide. Men ved det er farligst de 12 første uger da det er der barnet bliver dannet.

Men siger bare at være gravid er som en sygdom vi kan selvfølgelig sagtens blive enige om at noget er bedre end andet. Men hvis man skal følge reglerne HELT må man jo stort set intet hverken spise eller gøre noget ud af sig selv

og nej mine børn fejler ikke noget

vel må man så...

og nøj hvor ville jeg hade min mor hvis hun bevist havde gjordt noget der kunne havde været med virkende til og fremprovekere den mængde alergi jeg har i dag...

jeg kan ikke tåle parafume+ alverdens andet skrammel.. a alt det de advare gravide mod...

og mit liv er godt..

selvom mit hår er ufarvet, jeg må tjække alt medicin inden jeg indtager det, jeg ikke kan krydre mit mad med visse kryderier, og ikke pille mine børn appelsiner. osv...

men hvis min mor havde haft den lasifar(staves) holdning og handlet mod bedrevidende.. iguder hvor ville jeg dog være arig...

Anmeld

11. marts 2012

Sille86

Hov det passer altså ikke helt jeg er selv uddannet frisør og vi må/skal stå og farve hår HVER dag.. Vi går først på barsel 4 uger inden termin... der er ingen regler i frisør branchen om at vi ikke må stå i alle de kemiske dampe, desværre! Heldigvis arbejder jeg nu i en grøn salon hvor vores farver og produkter er uden kemi og hormonforstyrrende stoffer.. Sundhedsstyrrelsen anbefaler dog stadig at man ikke farver hår med grønne farver som gravid.. -lidt mærkeligt at frisører dog gerne må stå i det uanset om det er alm. Eller grønne farver ;0) hvis det var mig der var gravid ville jeg stadig farve hår, dog nok vælge at få lagt reflekser da det ikke kommer i kontakt med huden

Or jo det glemte jeg lige ved ikke om du arbejder i salon...? Men har i ikk nogen holdning til at farve gravide..? Det havde de bare ved mine veninders 3 forskellige saloner.. De farver ikke gravide, så ved ikke om det er en generel holdning indenfor faget eller om det er en individiuel holdning fra sted til sted..? Ved du det..?

Anmeld

11. marts 2012

cecilie1984

raca skriver:

vel må man så...

og nøj hvor ville jeg hade min mor hvis hun bevist havde gjordt noget der kunne havde været med virkende til og fremprovekere den mængde alergi jeg har i dag...

jeg kan ikke tåle parafume+ alverdens andet skrammel.. a alt det de advare gravide mod...

og mit liv er godt..

selvom mit hår er ufarvet, jeg må tjække alt medicin inden jeg indtager det, jeg ikke kan krydre mit mad med visse kryderier, og ikke pille mine børn appelsiner. osv...

men hvis min mor havde haft den lasifar(staves) holdning og handlet mod bedrevidende.. iguder hvor ville jeg dog være arig...

Jeg har selv eksem og allergi og min mor FULGTE reglerne om hvad man måtte og ikke måtte. Så det har altså ikke en sammenhæng altid....

Men det er da fint for dig du har et godt liv som du skriver....

Men hvorfor må man ikke have sin egen mening??

Hvad med alle dem der ryger, det synes jeg BESTEMT er MEGET værre end dem der farver håret en gang på de 9 mdr.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.