Kan det skade nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

raca

jeg plejer og vende den..

ville jeg give mit spædbarn eller 6 mdr gamle barn... også indsidde det som jeg har lyst til... og svaret er som oftes nej...

jeg vil ikke farve hår på et spædbarn.

jeg ville ikke give en øl i sutteflasken osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

...,

MariaE skriver:

korrekt, men frisører bliver også tit allergikere så det er en dårlig ide...

Og kender selv flere frisører der ikke vil farve hår på gravide fordi det ER skadeligt, så det her handler kun om samvittighed, ikke om andet jo:-)Og hvem siger de børn er ok?? du ved jo ikke om det netop er derfor de får astma, om det er derfor de om 20 år ikke selv kan få børn, osv, ofr det er jo netop nogle af de virkninger der er i alle de stoffer.

Alt i alt er alle de ting ens eget valg, man skal bare huske at tænke en smule over det og vide at de måske kommer om 20 år og siger moar, jeg kan ikke få børn, hvad er der galt med min krop?? og måske sidder man så med dårlig samvittghed der, eller også er man ikke rørt af det fordi man tog et valg engang og sådan var det bare...

Folk bestemmer jo selv over de tilgalg og fravalg de laver, men man man også tage evt konsekvener i fremtiden jo.

Det kan man jo sige om mange ting, alt er jo stort set farligt.. Og heldigvis er det en selv der bestemmer hvad man vil.. Ja der er rigtig mange farlige stoffer i produkter , farver osv.. - men jeg arbejder selv i faget og har helt sikkert derfor også en anden holdning til det med at farve hår end mange andre- allergi kan man jo også få af mange andre ting, og ja man skal helt sikkert passe på sig selv..

Anmeld

11. marts 2012

raca

cecilie1984 skriver:

Jeg har selv eksem og allergi og min mor FULGTE reglerne om hvad man måtte og ikke måtte. Så det har altså ikke en sammenhæng altid....

Men det er da fint for dig du har et godt liv som du skriver....

Men hvorfor må man ikke have sin egen mening??

Hvad med alle dem der ryger, det synes jeg BESTEMT er MEGET værre end dem der farver håret en gang på de 9 mdr.....

ja de andre er meget være..

dem der ryger fast

og dem der drikker

det er meget værre...

men jo parafume og hårfarve er imo også slemt...

Anmeld

11. marts 2012

...,

Sille86 skriver:

Or jo det glemte jeg lige ved ikke om du arbejder i salon...? Men har i ikk nogen holdning til at farve gravide..? Det havde de bare ved mine veninders 3 forskellige saloner.. De farver ikke gravide, så ved ikke om det er en generel holdning indenfor faget eller om det er en individiuel holdning fra sted til sted..? Ved du det..?

Det er jo ens eget valg om man vil farves eller ej.. Så hvis de vil farves når de er gravide bliver de det, dog for de altid afvide at sundhedsstyrrelsen altid fraråder at man farver hår dejligt for dine veninder de kan fravælge at farve hår som frisører, det har jeg aldrig hørt om før

Anmeld

11. marts 2012

lilledittemor

Chiip91 skriver:

Heeej tøser 

Jeg er gravid i uge 36 - 35+5

Jeg tænker RIGTIG meget på og farve mit hår, jeg er rent ud sagt ved og blive sindsyg, alle kommentere mit hår og syns jeg skal farve det  Kan jo self også vendte til jeg har født, men så skal jeg jo amme. 

Så her er mit spørgesmål: Kan det skade smølfen hvis jeg farver det nu, når jeg er så langt henne ? Jeg kan virkelig bare ikke vendte til jeg er færdig med at amme 

Jeg afblegede mit hår 4-5 gange under min graviditet..

I dag har jeg den sundeste og mest perfekte datter

Gør hvad du selv føler for..

Anmeld

11. marts 2012

Koen.

raca skriver:

jeg plejer og vende den..

ville jeg give mit spædbarn eller 6 mdr gamle barn... også indsidde det som jeg har lyst til... og svaret er som oftes nej...

jeg vil ikke farve hår på et spædbarn.

jeg ville ikke give en øl i sutteflasken osv...

Anmeld

11. marts 2012

Chiip91

Ditte_Marie skriver:

Jeg afblegede mit hår 4-5 gange under min graviditet..

I dag har jeg den sundeste og mest perfekte datter

Gør hvad du selv føler for..

Okay

Gody og høre Jeg skal bare have mit sort, så det skal kun farves 1gang

Anmeld

11. marts 2012

lilledittemor

Okay, vidste ikke at det ender direkte i hende

Alle de kemikalier du har udsat din krop for gennem dit liv..
Der bliver op til 87 af dem overført til din førstefødte

Jeg ville personligt ikke være så "pyldret."

Anmeld

11. marts 2012

Chiip91

Ditte_Marie skriver:

Alle de kemikalier du har udsat din krop for gennem dit liv..
Der bliver op til 87 af dem overført til din førstefødte

Jeg ville personligt ikke være så "pyldret."

Okay, det vidste jeg ikke

Anmeld

11. marts 2012

lilledittemor

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.