Kan det skade nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
cecilie1984 skriver:

jeg er blevet farvet i begge mine graviditeter, og ca 2 gange i hver tror jeg.

Jeg har bare fået lagt striber, som frisøren så ikke har lagt helt ned til hoved bunden.

Og nej det er ikke sundt at farve hår, men at være gravid kan nogen gange gøres til en sydom for så må man ikke det ene og det andet feks parfume, creme med parfume, make up, hår farve, div ting man ikke må spise osv.

Siger ikke man skal farve hår ofte når man er gravid. men at du gør det en enkelt gang nægter jeg at tro skader. Og hvis du så også skal amme så går der jo mindst 4 mdr mere før du må.

begge mine piger har ikke taget skade af mine striber

ja det kan godt være der går 4 måneder. Men sådan er det når man har valgt at få et barn. Så er der ting man skal holde sig fra i en lille periode.

Og det er virkelig ikke for at provokere dig eller noget, men nej hvor jeg bare ikke kan foredrage argumentet: jeg har gjort det og der skete ikke mine børn noget.

Det kan være skadeligt og man kan ikke vide sig sikker om man bliver en af dem, hvor det så har været skadeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

FrkZier

Chiip91 skriver:

Har været tæt på og farve det rigtig mange gange, hver mdr faktisk, og detg bliver værrer og værrer

men jeg synes bare at det er for risikabelt at gamble med et ufødt barns helbred.. det kan jo være der intet sker ved at farve det, men der kan altså også ske noget - og vil mene at hårfarvning går under den kategori der ikke er livsnødvendigt at få gjort, men det jo helt op til dig selv

Anmeld

10. marts 2012

MelikkazMoar

du skal tænke hvad du selv vil synes er rigtigt..

jeg havde det rigtig dårligt med mit udseene da jeg var gravid, måtte ikke farve hår el. bryn og vipper.. måtte ikke dit og ikke dat..

men da hun var ude, og amningen jo også kørte glemte jeg det lidt..

men ugen inden barnedåben måtte jeg altså farves, ville ikke være grim på min datters dåbsbilleder !

og der ammede hun stadig..

Pt. er jeg rødhåret, og har lige fundet ud a jeg er gravid, så jeg må også lige regne i kalenderen , aå jeg kan se hvor længe jeg kan trække en farvning, for helst kun at skulle gøre det en gange eller 2..

det er meget hvordan man selv er og hvad man selv føler..

Jeg passer på min datter, men jeg overbeskytter hende altså ikke,.,

Anmeld

10. marts 2012

Sille86

Jeg har et par veninder der er frisører forskellige steder, de siger alle at de i deres salon hver især ikke må fave hår på gravide.. Det er en politik de har fordi de farlige stoffer i hårfarverne går i blod banerne ved kontakt med hovedbunden... Og når det går i den gravides blod baner går det os i moder kagen.. De må heller ikke selv arbejde med at farve hår på andre hvis de selv er gravide pga dampene fra hår farven... Men hvis jeg var dig vill jeg vente.. jeg tør i hvertfald ikke selv løbe risikoen for der måske kan ske noget kram herfra

Anmeld

10. marts 2012

Chiip91

Sille86 skriver:

Jeg har et par veninder der er frisører forskellige steder, de siger alle at de i deres salon hver især ikke må fave hår på gravide.. Det er en politik de har fordi de farlige stoffer i hårfarverne går i blod banerne ved kontakt med hovedbunden... Og når det går i den gravides blod baner går det os i moder kagen.. De må heller ikke selv arbejde med at farve hår på andre hvis de selv er gravide pga dampene fra hår farven... Men hvis jeg var dig vill jeg vente.. jeg tør i hvertfald ikke selv løbe risikoen for der måske kan ske noget kram herfra

Ved du så om det kan passe at det økogrøn skulle være "sundt"

Anmeld

10. marts 2012

Chiip91

MelikkazMoar skriver:

du skal tænke hvad du selv vil synes er rigtigt..

jeg havde det rigtig dårligt med mit udseene da jeg var gravid, måtte ikke farve hår el. bryn og vipper.. måtte ikke dit og ikke dat..

men da hun var ude, og amningen jo også kørte glemte jeg det lidt..

men ugen inden barnedåben måtte jeg altså farves, ville ikke være grim på min datters dåbsbilleder !

og der ammede hun stadig..

Pt. er jeg rødhåret, og har lige fundet ud a jeg er gravid, så jeg må også lige regne i kalenderen , aå jeg kan se hvor længe jeg kan trække en farvning, for helst kun at skulle gøre det en gange eller 2..

det er meget hvordan man selv er og hvad man selv føler..

Jeg passer på min datter, men jeg overbeskytter hende altså ikke,.,

Jaaa, vil rigtig gerne ha det farvet, så jeg bla. er ordenlig ud når jeg har født

Anmeld

10. marts 2012

Chiip91

l.kjoeller skriver:

Har forhørt mig ved en frisør som har nogle farver uden mange af de skadelige kemikalier. Valgte selv at vente men tror det er bedre end alm farve hvis det skal være:-)

Ja, hvis jegskal farve det, så skal det være ved en frisør, så der ikke er så mange af de farlige kemikaler i (:

Anmeld

10. marts 2012

Maja_4000

Jeg kunne ikke drømme om at farve hår mens jeg var gravid .. Og heller ikke mens jeg ammede .. Nu kom amningen som aldrig til at fungere her .. Så jeg endte med ikke at farve hår i 1 års tid .. 

Hvis jeg kan undgå at "udsætte" mit barn for skadelige stoffer , gør jeg det !

Anmeld

10. marts 2012

mulle85

Chiip91 skriver:

Ja. Er født rødhåret, så halvdelen er udgroninger, halvdelen af det inderste er mørkere, og det yderste er brunt, det ser latterligt ud 

farver du dig så eller

Anmeld

10. marts 2012

cecilie1984

mor:) skriver:

ja det kan godt være der går 4 måneder. Men sådan er det når man har valgt at få et barn. Så er der ting man skal holde sig fra i en lille periode.

Og det er virkelig ikke for at provokere dig eller noget, men nej hvor jeg bare ikke kan foredrage argumentet: jeg har gjort det og der skete ikke mine børn noget.

Det kan være skadeligt og man kan ikke vide sig sikker om man bliver en af dem, hvor det så har været skadeligt.

Det er fint med hver sin mening. Siger heller ik at man farve hår i tide og utide. Men ved det er farligst de 12 første uger da det er der barnet bliver dannet.

Men siger bare at være gravid er som en sygdom vi kan selvfølgelig sagtens blive enige om at noget er bedre end andet. Men hvis man skal følge reglerne HELT må man jo stort set intet hverken spise eller gøre noget ud af sig selv

og nej mine børn fejler ikke noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.