Tager du dit syge barn med på fx biblioteket??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

Clisolka

mor:) skriver:

Jeg kunne ikke finde på at slæbe mit barn rundt hvis det er syg.

Men jeg ville ikke hidse mig op over andre børn der hoster eller er snottet, da jeg ikke aner om barnet er syg eller ej. Der kan være andre grunde til at barnet hoster.

Desuden ved jeg, efter at have været i praktik i vuggestue, så er børn snottet og lidt forkølet det meste af vinteren. Skal de så være hjemme i 1 måned eller 2?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

tinasmor

Personligt er jeg nok rimmelig large omkring børn som er syge med mindre det er sådan noget som skoldkopper, Roskildesyge osv. Men går ud fra at langt de fleste forældre ikke tager deres børn med ud når de har sådanne, eller andre børnesyge. Men som jeg ser på det, så går min datter i en børnehave og er omgivet af 23 uger som halvdelen af året snotter, hoster osv. Hvis vi tager en tur på biblo og der sidder et barn og snotter, så er det ikke noget jeg tager mig af, for de fleste børn snotter jo det meste af vinteren og hvis man ikke kan tage sit barn ud når det er forkølet, så ville det godt nok blive nogle lange dage. Men hvis man er hjemme pga sygdom, ja så kunne jeg da aldrig finde på at tage mit barn med ud til legestue osv. Men hvis nu barnet har været hjemme 4 dage og den 5 dag holder man hende hjemme for lige at være ekstra sikker, ja så kunne jeg godt finde på at tage på biblo osv. Jeg kan godt forstå, at hvis man har dårlig imunforsvar at man er ekstra opmærksom, men som sagt er jeg selv ikke så sart med minde det er noget meget smitsomt som mæslinger osv.

Anmeld

9. marts 2012

Brams

Puslingen skriver:

Som overskriften lyder, tager du dit syge barn med på fx biblioteket, legestue eller andre forum rettet imod børn??

Tænker du over smitte osv?

Jeg er personligt træt af at forældre/bedsteforældre eller hvem der nu er sammen med barnet vælger at tage det med disse steder og udsætte de andre børn for smitte.

I dag, tog jeg Charlie med på biblioteket fordi børneafdelingen siger at han ikke Kan smitte mere, dog er han meget modtagelig for smitte, men kunne mærke på ham han trængte til lidt afveksling og han elsker at gå og hygge på biblioteket.

Men så kommer der en mor og hendes barn og barnet hoster, rigtig rigtig meget holder sig ikke for munden og ja,jeg vælger derfor at gå.

Det irritere mig rigtig meget da jeg oplever det tit,
Ofte får jeg enda at vide at den voksne, at barnet er syg og må derfor ikke komme i pasning men det er jo så kedeligt at gå der hjemme.

Er det bare mig der er sart??

Håber ikke jeg støder nogen

Kunne ikke finde på at tage min datter med på f.eks. biblioteket hvis hun var syg. Der er jo også en grund til at man bliver hjemme - de er jo syge og burde derfor bliver hjemme

Anmeld

9. marts 2012

Laulund87

tinasmor skriver:

Personligt er jeg nok rimmelig large omkring børn som er syge med mindre det er sådan noget som skoldkopper, Roskildesyge osv. Men går ud fra at langt de fleste forældre ikke tager deres børn med ud når de har sådanne, eller andre børnesyge. Men som jeg ser på det, så går min datter i en børnehave og er omgivet af 23 uger som halvdelen af året snotter, hoster osv. Hvis vi tager en tur på biblo og der sidder et barn og snotter, så er det ikke noget jeg tager mig af, for de fleste børn snotter jo det meste af vinteren og hvis man ikke kan tage sit barn ud når det er forkølet, så ville det godt nok blive nogle lange dage. Men hvis man er hjemme pga sygdom, ja så kunne jeg da aldrig finde på at tage mit barn med ud til legestue osv. Men hvis nu barnet har været hjemme 4 dage og den 5 dag holder man hende hjemme for lige at være ekstra sikker, ja så kunne jeg godt finde på at tage på biblo osv. Jeg kan godt forstå, at hvis man har dårlig imunforsvar at man er ekstra opmærksom, men som sagt er jeg selv ikke så sart med minde det er noget meget smitsomt som mæslinger osv.

Helt enig

Anmeld

9. marts 2012

M&M's Mor

Puslingen skriver:

Rart jeg ikke er ene om den holdning. Her har jeg dog været nødsaget et par gang til at tage min dreng med ud og handle, da jeg ikke har det store netværk her og skal han have medicin eler lign er jeg den eneste der kan hente det.

Det er jo også noget helt andet hvis man ikke lige har nogen til at hjælpe en og det bare er noget der ikke kan vente, men i mine øjne er sådan noget som legestue, bibliotek, biograf osv i den retning noget som sagtens kan vente hvis børnene er syge...men skal de have fx medicin eller man virkelig ikke har mere i køleskabet og ikke har nogen til at hjælpe sig er det jo en anden sag for det er man jo bare nød til at få fat i uanset om man har hjælp eller ej...

Anmeld

10. marts 2012

Koen.

Laulund87 skriver:

Meldermmi

Helt enig

Melder mig dobbelt enig

Både lærke.og jeg har nærmest været kronisk snotte de sidste 3 måneder

Anmeld

10. marts 2012

NinaNymannMadsen

hvis barnet smitter så nej så ville jeg ikke tage det med sådan nogen steder. men hvis det bare er lidt hosten som når vi andre går og hoster lidt så kunne jeg godt finde på det, er meget efter min datter med at hun skal huske og holde sig for munden.

har også haft min datter med i legestue selvom hun havde øjnbetændelse, men der havde hun også været i behandling.

Anmeld

10. marts 2012

janne1986

wamse skriver:

Altså hvis Lærke hoster og ellers ikke er syg, så bevæger vi os rundt i samfundet blandt alle andre dødelige

Vi har lige været igennem en periode på 4 mdr, hvor vi skiftesvis har været syge/sløje/forkølede. Jeg har ikke haft mulighed for at blive indendørs i 4 mdr.

Altså ligefrem hoste, så ved man jo reelt ikke hvad der er galt,... Har to børn med astmatiker bronkitis, og vi bevæger os rundt, selvom de hoster... For frisk luftder godt for dem

Og de kommer også i institution med hosten, de får jo deres medicin, mere kan jeg ikke gøre..

Anmeld

10. marts 2012

Laulund87

tanja. skriver:

Melder mig dobbelt enig

Både lærke.og jeg har nærmest været kronisk snotte de sidste 3 måneder

Maria har taget nogle pauser, men ellers er det det samme. Det er simpelthen opslidende

Anmeld

10. marts 2012

raca

du er hoste jo magne ting.. jeg mener det er forventeligt at møde snottede og hostende børn.. i brugen bibloteket og ande offenlige steder

ikke med feber men sådan alm efterårs/vinter/forsårs forkøelse.som de også kommer i ins med..

hvis de børn med lidt hoste og løbenæse skulle blive hjemme fra ins. tja så var der da grund til og fyre pædagog om vintrene..

når dit barn er let til og modtage smitte fra andre mener jeg du for at beskytte ham bør blive udenfor. og ikke opsøge offenlige steder, hvor børn normalt kommer. han kunne jo også får farlige ting der smitter før det bryder ud. og det kan du jo ikke gardere dig mod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.