Vil I ha mandens xkones ting hos jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

An&Jo

FruK skriver:

Hvis man har boet sammen i lang tid, så kan det jo være nærmest alting, man skal smide ud.

Jeg smed ikke noget ud, da jeg blev skilt, men selvfølgelig er nogle af tingene skiftet ud undervejs efterfølgende. Min mand og jeg har flere ting dom min eks og jeg fik, da vi boede sammen - og det samme har min eks og hans kæreste i øvrigt. Vi har da sikkert også ting,simo min mand har haft med sin eks, men det er ikke noget, jeg har boret i.

Vi har beholdt de ting, som vi er glade for - det har ingen betydning hvem vi var sammen med, da vi fik dem.

ja præcis..

Jeg har faktisk stadig et billede til at stå fremme af min egen søn og hans bonusbror fra dengang.. vi fik nemlig taget billeder af drengene sammen, og kunne helt ærligt aldrig drømme om at sætte det væk fordi en ny kæreste bad mig om det..

Derudover så ville det for min eks dengang betyde at det var en af de helt store holmegaard vaser der skulle smides ud, georg jensen cobra lysestager, og ja gaver i det prisleje som de fik til deres bryllup.. ting som jeg synes var rigtig fine, og nød at kigge på mindst ligeså meget som han gjorde/gør..

Jeg frydede mig bare over hver gang jeg kunne sætte en frisk buket i vasen når han kom hjem med blomster, for det pyntede altså bare der midt i stuen med friske blomster i en pæn vase..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Frk Mig

Jeg kunne aldrig finde på at sige til min mand at han skulle smide ting ud fra før han mødte mig og var sammen med hans eks .. Det er minder om hans fortid og hvem han er .. Det ville jeg aldrig tage fra ham .. Jeg kiggede igennem nogle af hans ting da vi flyttede sammen i en ny lejelighed og fandt et billede af ham og hans eks hvor jeg spurgte om det var et han ville gemme og det var det ikke .. Men jeg mente jo det var et minde og gemte det indtil han selv fandt det og smed det ud .. Eller jeg fik den ½ del med ham og resten smed han selv ud .. 

jeg var dog så heldig at ingen af os tog møbler eller service med ind i forholdet så alt skulle vi ud og finde igen .. 

Anmeld

4. marts 2012

Vivian87

Altså sengen kan jeg forstå du gerne vil ha skiftet ud, men så rækker min forståelse heller ikke længere! 

Du flytter ind i HANS hjem og mener du har ret til at skille dig af med HANS ting??? Det sys jeg ikke du kan tillade dig! 

Hvad med bare at være glad for at det var dig der endte med at få ham i sidste ende?  

Anmeld

4. marts 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jeg ku aldrig drømme om at gå med smykker som min x har givet mig. Syns det er respektløs overfor min kæreste. Ganske enkelt. Hvorfor gå med noget xen har givet? Han er ik en del af nuet men fortiden. Vil da ik være bekendt overfor kæresten at han ska gå og se på noget hver dag og vide at jeg stadig har lyst til at ha noget på mig som min x har givet.

Fuldstændig enig her - det ville jeg heller ikke. Ret ærgerligt, for xen gav mig en masse fine smykker.

En dag stod manden og rodede igennem mit smykkeskrin og sagde 'hvad med den her halskæde - den er da virkelig sød!' - hvortil jeg svarede at xen havde givet mig den.

.... 2 uger efter fik jeg en ny halskæde af manden (i samme stil), og siden har vi ikke talt om den anden

Så jeg tror også at nogle mænd har det lidt på samme måde...

Anmeld

4. marts 2012

Mor til Majbørn

Vivian87 skriver:

Altså sengen kan jeg forstå du gerne vil ha skiftet ud, men så rækker min forståelse heller ikke længere! 

Du flytter ind i HANS hjem og mener du har ret til at skille dig af med HANS ting??? Det sys jeg ikke du kan tillade dig! 

Hvad med bare at være glad for at det var dig der endte med at få ham i sidste ende?  

Undskyld - men skal det ikke forestille at være et FÆLLES hjem....??

Så burde hun da ha noget at skulle ha sagt....

Anmeld

4. marts 2012

Vivian87

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Undskyld - men skal det ikke forestille at være et FÆLLES hjem....??

Så burde hun da ha noget at skulle ha sagt....

Hun skriver at hun flytter ind hos ham...

Men jo, det skal hun da, men derfor sys jeg ikke hun kan forlange at han skal smide sine ting ud bare fordi de har rod i hans fortid. 

Anmeld

4. marts 2012

Mor til Majbørn

Vivian87 skriver:

Hun skriver at hun flytter ind hos ham...

Men jo, det skal hun da, men derfor sys jeg ikke hun kan forlange at han skal smide sine ting ud bare fordi de har rod i hans fortid. 

Nå ja, men du skrev det lidt som om at det vaar HANS hjem og derfor bestemmer HAN.

Hvis det virkelig går hende på, at der ligger bestik i skuffen som hun bliver irriteret over - og det ikke betyder noget for ham, hvad er problemet så med at skifte det ud?

Som I alle sammen siger - det er jo bare ting.

Og de skal da trods alt begge to bo i det hus, selvom det så er HANS.

Anmeld

4. marts 2012

Zeus

Nu har jeg boet sammen med min kæreste i 5 år snart, og ALT  er fællesting.. Jeg havde genbrugsmøbler da vi mødtes, og han havde en lille 2 værelses, med ikke meget andet end et par sofaer og en seng i, så vi har købt alt sammen fra bunden.. Fra min kaffemaskine, til de kopper vi drikker af, til de håndklæder der hænger ude på badeværelset.

Skulle det så betyde, at jeg skulle smide ALT ud, hvis jeg fik en ny kæreste??

Ej nej, nogen gange må man indse, at ens partner har haft et liv, inden man selv trådte ind i det.. Enten det, eller selv betale for helt nyt inventar

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Diskuterer med min kæreste. Han har været gift inden han mødte mig og jeg er flyttet ind hos ham hvilket har resulteret i at han havde et hjem i forvejen eller hva man ska sige. Det vil så sige at vi bruger mange af hans ting fordi jeg ik havde så meget. 

Men fx kopper, glas og bestik og lysestager osv er gamle bryllupsgaver eller ting som ham og xkonen havde sammen. 

JEG mener ik det hører til i VORES hjem og VORES liv hvor imod han mener at man ik ska smide noget brugbart ud. Og han griner af mig når jeg siger det da ik er fedt for mig at ha en masse som ham har haft med hende. 

Hvad syns I??

Jeg synes det kommer an på hvor længe i har kendt hinanden og hvor længe i har boet samme.

Personlig så er det de færreste folk der har råd til pludseligt at skifte hele boet ud, fordi det har været med i fortiden. 

Men hvis det handler om hendes ting, hvorfor har hun så ikke hentet det? -ned i kælderen med det!

Men ting de har sammen kan du ikke tillade dig at sige : "smid ud", det får du kun brok ud af, mens du giver ham tanken om at du vil styrer ham. 

Hvis i ikke har boet sammen så længe, så vil jeg mene det er ting der bliver skiftet ud lidt efter lidt, når i sammen skaber en fremtid.

Anmeld

4. marts 2012

Isabella_mor

jeg ser vel bare på ting som værende ting... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.