Vil I ha mandens xkones ting hos jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

serinasmor

Jeg tror for mig det kommer an på om i har råd til at skifte det ud ..

Hvis det var mig selv ville jeg nok skifte det ud løbende som det kom til at trænge .. men jeg er så også bare en fattig studerende

det der med at skifte hele hyttens indhold ud bare sådan lige er jo ikke bare lige noget man gør - med mindre man har de 200.000 der skal til ( eller hvad den slags nu koster)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har altså umådeligt svært ved at forestille mig en mand, som med et lille smil og drømmende øjne ser på gaflen og kniven og tænker "Åh ja, det var jo Åses og min bryllupsgave fra tante Gertrud" - !

Jeg ville være så fløjtende ligeglad med den slags - og så ville jeg da langt hellere investere penge i nye og enestående oplevelser med manden end at bruge dem på at skifte velfungerende bestik ud...

Anmeld

4. marts 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Diskuterer med min kæreste. Han har været gift inden han mødte mig og jeg er flyttet ind hos ham hvilket har resulteret i at han havde et hjem i forvejen eller hva man ska sige. Det vil så sige at vi bruger mange af hans ting fordi jeg ik havde så meget. 

Men fx kopper, glas og bestik og lysestager osv er gamle bryllupsgaver eller ting som ham og xkonen havde sammen. 

JEG mener ik det hører til i VORES hjem og VORES liv hvor imod han mener at man ik ska smide noget brugbart ud. Og han griner af mig når jeg siger det da ik er fedt for mig at ha en masse som ham har haft med hende. 

Hvad syns I??

fuldstændig samme mening som dig.. min kæreste var også gift inden mig. og jeg har langsomt smidt alt ud der har med Ina af gøre..  startede i de små, med at købe nye ting, (selvom vi havde noget i forvejen af det samme) undskyldte mit køb, og sagde det nye var kønnere end det gamle, og smed det gamle vidre.. der gik mange måneder hvor det foregik sådan .. først en dag da vi flyttede for 2. gang. og han begyndte at undre sig, og beskyldte mig for at smide alle hans ting ud, måtte jeg jo forklarer at "det er jo ikke dine ting, men ting som du og Ina har brugt, og det gider jeg ikke bruge eller se på længere.."

Sådan gik det til herhjemme..

Anmeld

4. marts 2012

Silas&Mille

An&Jo skriver:

jeg tænker det er bare ting??

Men det er ting der HAR betydet noget for din kæreste og måske stadig har en betydning, og det synes jeg faktisk du skal respektere.. Da jeg flyttede sammen med min eks i HANS hus, måtte jeg også acceptere at der altså var nogle ting tilbage fra dengang han var gift med sin ekskone..
Jeg kunne aldrig drømme om at bede nogen smide noget ud som de har fået tidligere, heller ikke selvom det er noget de har haft med en anden kæreste.. Jeg smider altså heller ikke ting ud der minder mig om mine ekser, og i mine gemmere har jeg stadig feriebilleder fra den bedste ferie nogensinde med en veninde og en ekskæreste..

bare fordi man finder nye kærester og flytter sammen med, så har man stadig en fortid, og den fortid er en del af hvad man er idag, og det kan man ikke bare bede et andet menneske om at smide væk..

Flot skrevet 

Er helt enig

Anmeld

4. marts 2012

Mor til Majbørn

Flodkilling skriver:

Altså som mine græske veninder siger: "det handler om at lade manden tro det var hans ide, så går det hele meget lettere." og det virker altså!

hahahahaha - so true, so true

Anmeld

4. marts 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

jeg tænker det er bare ting??

Men det er ting der HAR betydet noget for din kæreste og måske stadig har en betydning, og det synes jeg faktisk du skal respektere.. Da jeg flyttede sammen med min eks i HANS hus, måtte jeg også acceptere at der altså var nogle ting tilbage fra dengang han var gift med sin ekskone..
Jeg kunne aldrig drømme om at bede nogen smide noget ud som de har fået tidligere, heller ikke selvom det er noget de har haft med en anden kæreste.. Jeg smider altså heller ikke ting ud der minder mig om mine ekser, og i mine gemmere har jeg stadig feriebilleder fra den bedste ferie nogensinde med en veninde og en ekskæreste..

bare fordi man finder nye kærester og flytter sammen med, så har man stadig en fortid, og den fortid er en del af hvad man er idag, og det kan man ikke bare bede et andet menneske om at smide væk..

synes i den grad det er hysteri og et sted MEGET forkert at gå ind på en anden persons ejendom og smide de ting ud som man ikke bryder sig om. Uanset om denne person så er ens kæreste.

Anmeld

8. marts 2012

Benjamins'mor

An&Jo skriver:

det har hun skrevet senere i tråden at det ville hun ja..

Okay så langt læste jeg desværre ikke

Anmeld

8. marts 2012

Kofoed.

Det kommer an på, hvad han ligger i det og hvad det er. Min kæreste har gamle kæreste breve og billeder, han synes det er forkert at smide dem ud, men jeg vil ikke have dem syltede fremme, så de ligger lige så fint i en flyttekasse i vores boxit rum. Han har også er maleri fra en x, den x betød meget for ham og han havde det svært med den måde det sluttede på osv, det er sat til salg, fordi det betyder lidt for meget for ham og så kan jeg ikke holde ud, at se på det hver eneste dag.

Men bestik, tallerkener og møbler ser jeg ingen problemer i, så længe han er helt afklaret med, at det er slut.

Anmeld

8. marts 2012

DLM

bøgelund skriver:

det kan nu ikke sætte mit pis i kog.. min kæreste har os en eks kone, og jeg spiser dagligt af deres bryllupsgave.. (bestik)..

det er jeg ligeglad med.. 

jeg er bare så heldig, at han er min nu.. 

det er jo bare ting det ville jeg som dig også være ligeglad med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.